SweClockers drop!

Problem installation Win 7

Permalänk
Medlem

Problem installation Win 7

Blir tokig, har följt alla olika guider som finns för att installera både på dvd och USB. Har laddat ner Ison till Win 7 Pro 64 bit via MSN som student.

När jag bränt ut den ( på både USB och DVD) så¨kommer det fram ett meddelande som talar om att det inte finns några drivrutiner till cd/dvd usb etc. Sen finns en browser ruta som man skall kunna plocka fram en drivrutin.

Dock funkar inget....

Söker man på forumet så verkar det vara en hel del som har detta problem men hittar inget riktigt svar. Jävligt uselt av Microsoft att släppa ett OP som skall vara så bökigt att installera.

Jag bootar ifrån dvd och har en Fujitsu Siemens Amilio XI 3650 med två hd på 500 gb och raid.

Mitt nuvarande OP är Win Vista X86.

Hoppas verkligen att någon kan lösa mitt problem, ger snart upp.

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande problem just nu, försöker installera samma version som du och installationen var inga problem för mig. Problemet är dock att när windows laddas upp så hinner jag se "windows startas" och sen blir allt svart, sen händer inget mer. Jag undrar om det är drivrutinerna som bråkar, så jag har försökt boota med windowsskivan och installera drivrutiner därifrån men när jag gör det får jag bara meddelandet att "installationen misslyckades". Jag har även provat med en annan version av windows 7 (ultimate) som jag fick låna av en kompis, den är installerad på flera datorer sen tidigare, men för mig händer det exakt samma sak som innan. Vad ska jag göra?! Nu sitter jag med en dator som inte komma in i windows

Permalänk
Medlem

miicke1:
Du måste vänta i MER än 30 minuter. Gå Titta på TV eller laga mat undertiden.

Om du även uppgraderar från en äldre utan att formatera först så kan de ta ännu längre tid. Enligt Microsoft Test Lab måste den kolla igenom alla dina grejer innan den installerar. Minns inte hur många timmar det var när Microsoft testade men jag uppskattade att du skulle hinna:
Åka till en dator affär,
Köpa en ny hårddisk,
Åka hem,
Koppla in hårddisken,
Installera Windows 7 på nya helt innan Uppgraderingen var klar.

Hinken74:
Kolla SATA inställningarna i bios.

Hur har du bränt ISO filen egentligen?

Permalänk
Medlem

Ison är bränd i både Nero och Alcohol med låg hastighet.
Hittar väldigt begränsade inställningar i bios bla Raid på hårddisken.

Det är en bärbar dator om det nu spelar någon som helst roll...

Permalänk
Medlem

Hej1

Fick rådet när det krånglade för mig att i Bios ta bort hdd och enbart ha cd/dvd namngiven. Då skall följande ske enl Kjell och Co, då startar datorn på dvdn för att sedan hitta hdd, sedan var det bara att installera windows 7.

Permalänk
Medlem

@panpo98: jag har väntat längre än 30 min och jag installerar det från grunden (ingen uppgradering), dessutom är ju installationen slutförd - problemet är att windows inte startar. När skärmen blir svart så varvar datorn ner och den arbetar överhuvudtaget inte så det kan knappast vara. Har provat att både ändra boot-prioriteten samt formatera om hårddisken helt, inget hjälper :/

Permalänk
Medlem

Hinken74 du måste lägga in raid-drivrutinerna om du har dina diskar i raid! Du hittar dem på moderkortstillverkarens hemsida. Lägg dem på ett usb-minne.

Permalänk
Medlem

Äntligen hittade jag lösningen.
Lösningen är att det finns ingen lösning än...

De räknar med en ny Bios 27/11 fram till dess stödjer inte min bärbara Win 7.....