Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på mitt 50mbit Tror dom lägger det nu, gräver som fan här utanför.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Kopplade precis in nya modemet, här kommer före och efter

med gamla modemet:

med nya:

Permalänk

ni som har fått det nya modemet kan ni bekräfta att det går att stänga av NAT så är ni bussiga

Permalänk
Avstängd

Någon som vet varför man ska knappa in sitt personnummer/kundnummer när supporten frågar efter dom uppgifterna trots man knappat in dom 3-90min tidigare? Börjar bli rätt less på frasen "Knappa in ditt personnummer eller kundnummer för snabbare betjäning"

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Någon som vet varför man ska knappa in sitt personnummer/kundnummer när supporten frågar efter dom uppgifterna trots man knappat in dom 3-90min tidigare? Börjar bli rätt less på frasen "Knappa in ditt personnummer eller kundnummer för snabbare betjäning"

För att enkelt filtrera jobbiga kunder?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 005CFA762D09
ni som har fått det nya modemet kan ni bekräfta att det går att stänga av NAT så är ni bussiga

det går utmärkt, kör med min dir-655 nu, fick en skarp ip på direkten jag kopplade den mot modemet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bub
det går utmärkt, kör med min dir-655 nu, fick en skarp ip på direkten jag kopplade den mot modemet.

Tack för svaret. det låter riktigt bra då ju, annars hade det varit lite surt.

Permalänk
Medlem

Kopplade precis in modemet. Men får inte ut 100 på bredbandskollen utan ligger kvar på 49mbit/sek plus att hemtelefon inte funkar.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flexbert
För att enkelt filtrera jobbiga kunder?

Beroende på vilken kundtjänst man hamnar ser de automatiskt om man slagit in detta. Tagits upp tidigare. Hamnar man på vissa callcenter ser dom inte vad man slagit in förrän senare i vinter/vår.

Flash01: Då är knappast tjänsterna överlagd på nya.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan köpa det nya Netgear modemet även fast man inte har 50/10 eller 100/10?
Mitt modem har börjat spöka efter 3år. Kanske inte så konstigt. De är som att den låser sig i 10-20 sekunder för att sedan komma igång igen. Går inte att komma åt modemet när detta händer. Så jag gissar på att jag får lov att byta modem.
Modemet som jag har är det gamla utan trådlös del. Scientific Atlanta EPC 2203 har jag för mig de heter? Det är inte trådlöst i alla fall.

Mailade Comhem igår ang. byte men inte fått något svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flash01
Kopplade precis in modemet. Men får inte ut 100 på bredbandskollen utan ligger kvar på 49mbit/sek plus att hemtelefon inte funkar.

Som vanligt måste man väl ringa Com hem vid modembyte, för att aktivera det nya?

Permalänk
Medlem

Har ringt igen och bett dom aktivera skiten. Men då säger dom att dom gör ett arbete i mitt område som påverkar både internet och telefoni. Hmm ja har ju haft telefoni hela tiden med gamla modemet.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hm kul att de har lanserat 100Mbit (..ursäkta 50-100 )..

400 sek i månaden alltså ? vi betalar 349 för 24/1.. så man undrar hur i helvete dem tänker asså..

Hur funkar deras XXL tjänst? speciellt i södra stockholm / botkyrka/salem ?

Får jag morsan å byta till den så måste jag göra mig av med min wrt54gl:(..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Som vanligt måste man väl ringa Com hem vid modembyte, för att aktivera det nya?

Nja jag tror de har nått system som känner av om ett nytt modem kopplas in sedan någon månad och loggar in modemet automatiskt inom 2-6h men man kan ju skynda på det genom att ringa. Dessutom vet jag inte om det fungerar till 100% beroende på om man bor i comhem eller f.d. upc. Annat var det förr i tiden då man kunde logga in ett nytt modem själv med anv/lösenord. Surt att de tog bort denna möjlighet!

tcntad? det är väl en router? Bara att slå av NAT i netgearmodemet och tuta och köra. Önskar att det fanns i de äldre trådlösa också...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bub
Kopplade precis in nya modemet, här kommer före och efter

med gamla modemet:
http://forumbilder.se/images/e75200934157P962e.jpg

med nya:
http://forumbilder.se/images/c85200934252P2298.jpg

ser fint ut ju, känner du av något skillnad testat ladda ner nått ? .. undra vad man sj kommer få

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eratrix
Väntar fortfarande på mitt 50mbit Tror dom lägger det nu, gräver som fan här utanför.

De behöver inte gräva för att uppgradera till någon högre hastighet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vessslan
Någon som vet om man kan köpa det nya Netgear modemet även fast man inte har 50/10 eller 100/10?
Mitt modem har börjat spöka efter 3år. Kanske inte så konstigt. De är som att den låser sig i 10-20 sekunder för att sedan komma igång igen. Går inte att komma åt modemet när detta händer. Så jag gissar på att jag får lov att byta modem.
Modemet som jag har är det gamla utan trådlös del. Scientific Atlanta EPC 2203 har jag för mig de heter? Det är inte trådlöst i alla fall.

Mailade Comhem igår ang. byte men inte fått något svar.

Ja det ska nog gå att köpa.
50Mbit modemet(Cisco) kostar 495 kr och 100Mbit modemet(Netgear) kostar 595 kr, detta sa iaf någon på comhem.

Permalänk
Medlem

Precis kopplat in nya Netgear-modemet, ingen skillnad i hastighet... 22/10 kom jag upp i som mest.

Känns som jag glömt något... Bor vid Globen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var inne och kollade lite i modemet och nu kan jag inte connecta 192.168.0.1 längre... ändrade inget så vitt jag vet.. någon som vet hur man kommer in i admin menyn igen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Precis kopplat in nya Netgear-modemet, ingen skillnad i hastighet... 22/10 kom jag upp i som mest.

Känns som jag glömt något... Bor vid Globen.

Kan ju vara felinloggat hos comhem, en annan sak som är viktig är ju att man har ett BRA 100/10 kort eller allra helt ett gigabitkort på datorn. Annars lär det kunna stanna på 30-60mb konstant. Rätt säker på att jag kommer stöta på det problemet mer än 1gång. Samma sak var ju förr i tiden när folk hade 10mbitnätverkskort och beställde 24mbit

Aesir: Finns säkert nått resetthål bakpå modemet som löser det om man råkat inaktivera nått vitalt.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Aesir: Har du stängt av NAT? Testa att restetta modemet mha hålet på baksidan.

Phunky: Hmm, ja kan vara fel... Får väl ringa om det håller i sig. Hade 24/10 innan och brukade komma upp i det också. Dvs, det är samma hastigheter nu. Kör trådat på en helt ny AM3-bräda så nätverkskortet är nog ok.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen fått igång hemtele igen. Efter 5 samtal till comhem så funkar det. Det sista samtalet kom jag till hörnesand där ja fick prata med en trevlig prick som såg vad problemet va från början.

Dom hade vänt mina sista siffror i telefonnr tidigare därav fick ja inte igång min telefon smart =). Han ringde till och med tillbax för att bara kolla om telefon kommit igång.

100 tjänsten skulle dra igång imorrn eller på måndag.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Får man nått email med kolli nummer av comhem när dem skickat modemet så man kan spåra det ?

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Som vanligt med Comhem blir det bara bara bara problem när man byter tjänster, börjar bli så jävla less och trodde jag hade lärt mig som sist. Dumt att peta i ngt som redan funkar.

Till problemet, innan modembytet fick jag 49mbit, nu mellan 10-39mbit. Det nya modemet är aktiverat, har pratat med Comhem nu 2 ggr. Ngn som har ngn idé vad som kan vara fel?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Medlem

Du borde ju ha minst lika bra med nya modemet och 10-39 får du ju enbart om det antingen ligger kvar på 50 eller det endå är uppgraderat till 100. Testa båda utgångarna på modemet och testa inaktivera NAT kanske?

Dock verkar ju NAT fungera för andra så kan vara annat fel. 10-39 är ju rejäla skillnader. Testat gamla tptest som man kan tanka från samma ställe som man kör bbkollen? Vet man någon ftp som klarar att ge 100mbit kan man alltid testa det också. bbkollen förlitar jag mig inte till så mycket.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Ett annat problem jag har med Netgear CG3100-modemet, jag kan inte ändra pre-shared key (för WPA2-PSK som jag vill ha, men kan inte ändra för något). Jag kan skriva i en ny key men när jag trycker "apply" så ändras det till default-värdet på en gång, det som står på modemet... Känns inte så hett.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://www.comhem.se/blob/view/-/3402/data/6321/-/guidebredba...

"För att uppnå full hastighet med vår 100Mbit-tjänst krävs att datorn är utrustad
med ett nätverkskort som har Gigabit-anslutning. Detta kontrollerar du genom
att titta på modemets LAN-lampor (märkt 1 – 4) när modemet är anslutet till
datorn. Lampan vid ansluten nätverkskabel lyser grönt när ansluten till en dator
med Gigabit-nätverkskort. Om nätverkskortet inte klarar Gigabit så lyser lampan
orange. Du bör då byta ditt nätverkskort till ett som klarar Gigabit."

Kan ju vara nått att kolla för de som inte får ut rätt speed.

anarkizt : Nice bugg.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Ingår cat6 kabel i paketet till modemet?

Permalänk
Medlem

Här är en annan möjlig bugg; Datorer som sitter på trådlösa kan inte hitta datorer som sitter på trådade nätet. Detta är mycket störande och sabbar hela min setup här hemma med media-server, iPhone, laptops och spel-stationär...

Kan ju vara jag som råkat göra något klantigt men det tvivlar jag på såklart. Sänder istället onda tankar till ComHem och Netgear.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
Får man nått email med kolli nummer av comhem när dem skickat modemet så man kan spåra det ?

Nej (om de inte har börjat med det sen sist jag beställde, i våras).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver

Det är även för att verifiera att man som agent har rätt kundbild uppe i sina system. System kan fela och då gör man detta för att inte påbörja en felsökning på en annan kundbild än just din. Sedan kan det naturligtvis vara så att alla inte ser dessa uppgifter.

Nu jobbar jag inte för comhem men jag har suttit i 2år hos ett annat företag och jag skulle tippa på att situationer och rutiner är ganska lika. Sedan måste jag få säga att jobbet som callcenter agent måste vara bland det mest vedervärdiga jobb man kan ha så ha överseende med personen du talar med, han eller hon kan knappt göra mer åt dina problem än vad du själv kan göra. Att sedan sitta 8 timmar per dag och ta skit större delen av tiden kan få vilken person som helst att verka sur och versig.

Visa signatur

Intel 10700K | ASUS ROG STRIX Z590-F GAMING WIFI | 32GB Corsair Vengeance | ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech MX Master 3 | ASUS ROG Strix Scope TKL| Sennheiser Game Zero

Server Intel 7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 64GB Corsiar Vengeance | 2x Samsung 970 EVO 500GB | NZXT H440 |