Permalänk
Medlem

System för WoW, 9-10k

Hejsan!

Ska hjälpa en polare och bygga ihop ett system. Systemet ska användas främst för att spela wow. Då jag inte har en aning om vad wow kräver eftersom jag inte spelar det själv så tänkte jag fråga er. 9-10k kanske är lite i överkant för ändamålet men där har ni en maxbudget. Killen ville ha samma system som mig fast jag tror att 5850 är lite overkill. Kan väl tänka mig att wow är mer CPU än GPU-krävande men som sagt jag vet inte.

Lite som jag tänkt på är väl,

Corsair tx650W
Fractal Design R2
4gb minne
Sata2-disk, utrymme efter behov
Socket 1156

Tack för alla tips och bidrag.

MVH

Permalänk
Medlem

Ska han använda datorn till främst wow så är ju en E8400 att rekommendera, wow använder ju bara 2 kärnor samt att det är mera CPU krävande en GPU.

En ssd skulle ju vara guld värd i speluppstart med http://www.nordichardware.se/Recensioner/?page=13&skrivelse=5... med det blir nog svårt att få råd med en ssd på den budgeten

Visa signatur

// ursäkta stavfelen
WTF ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zatzy
så är ju en E8400 att rekommendera,

Sist jag kollade är det november 2009 inte 2008...

OnT.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kör på Tobz0r's paket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloppo11
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=467025
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=460385
istället för intel kitet?

Varför?
i5 är bättre än 965 Black edition i alla tester!

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk

Kör på Tobz0r paket, men det räcker med 550W nätaggregat (Corsair).

Permalänk

Ja ta 550w istället så får han råd med lite mer hdd.

Permalänk
Medlem

jag skulle sagt att det skulle räckt med 5850 också, om han nu bara ska spela wow...

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Tack för era inputs. Tobz0rs paket är ju att fundera på, dock ställer jag mig tveksamt till uttnyttjandet av 5870 i wow, men jag kanske har fel. Skall överväga med min polare så får vi se.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Tack för era inputs. Tobz0rs paket är ju att fundera på, dock ställer jag mig tveksamt till uttnyttjandet av 5870 i wow, men jag kanske har fel. Skall överväga med min polare så får vi se.

Han kanske kommer spela nya spel i framtiden.

Permalänk
Medlem

WoW är ett väldigt krävande spel i höga upplösningar/inställningar och om det händer mycket i spelet.

Permalänk
Medlem

Ta mindre nätagg och byt upp chassit till k-62 (Lian Li Lancool det med) istället i mitt tycke. Sen skulle nog ett 5850 räcka mer än nog, sparar in en tusenlapp på det också. Annars ser jag inget fel på Tobz0r's paket.

Mitt förslag:

Om du absolut inte vill gå över din budget är det bara att skita i processorfläkten.

Permalänk
Avstängd

Kör på Tobz0r's paket men kör på ett lite mindre nätagg och 5850, det räcker helt utmärkt till wow.

Permalänk
Medlem

det går även att aktivera quadcorestöd i wow genom att ändra en parameter, kommer inte ihåg hur längre men det blev jävligt mycket snabbare ! Men du kommer väl inte lira wow så länge till, så bygg en dator som klarar de nästa generationens spel galant också nu när datordelar är så billigt... Kuzul har ett bra paket men satsa en liten slant till och få en i7 860 istället för i5 750, de3t finns mer än wow aldeles runt hörnet.

Permalänk

Som sagt, som Tobz0r, men det räcker gott och väl med ett 5850.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.