Permalänk
Medlem

Admin eller inte?

Hejs!

Kör Windows 7 Ultimate, och loggar in som administratör. Trots det nekas jag åtkomst till vissa mappar, varför då?! Samt att jag måste högerklicka på vissa installationsfiler och välja "Kör som administratör" Jag har ju för f**n loggat in som administratör

Permalänk
Medlem

UAC? tror det finns kvar i w7

Permalänk
Medlem

Jo UAC finns kvar, samt att jag har inaktiverat detta.

Permalänk

Var samma sak för mig även i Vista, fick damp flera gånger o sa "Jag är ju för helvete admin, jag ska fan ha tillgång till det!!". Suck.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Har du uppgraderat från Vista? Fick problem med vissa mappar när jag gjorde uppgradering...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Gjorde en helt ren installation. Går ju förvisso att ändra behörighet på mappar, men även det är lite inkonsekvent och jag nekas åtkomst till och från. Detta är ju ingen katastrof, men förbannat irriterande =/

Permalänk
Medlem

Jag har använt Take Ownership och det har funkat för mig när jag inte var administratör i början av min W7-installation. Testa om det funkar

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/add-take-ownersh...

Permalänk
Medlem

Skall testa så fort jag kommer hem, återkommer med rapport

Permalänk
Medlem

Fungerade tyvärr inte. Får gå den långa vägen och manuellt ändra behörighet. Märkligt att man inte får vara herre över sin egen dator
Tack ändå allihop, förövrigt en bra länk du bifogade ZiNikor