Permalänk

tja,

ni kan la kolla in min och säga vad ni tycker?

http://doomedandforsaken.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doomedsabre
tja,

ni kan la kolla in min och säga vad ni tycker?

http://doomedandforsaken.com

Din länk går till musikvideon till Never Gonna Give You Up av Rick Astley. Gör om, gör rätt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
OnT: "Min" nyaste hamsida är http://saxservers.net . Det är egentligen inte jag som gjort själva hemsidan (förutom lite anpassning), men jag är "delägare" av den.

Vad är det som är lite anpassning? Hittar inget som är något utöver standard wp temat :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Din länk går till musikvideon till Never Gonna Give You Up av Rick Astley. Gör om, gör rätt.

Missat fenomenet rick rolled antar jag?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Well, har uppdaterat min egna hemsida med en fräschare design. Vad tycks? Ris eller ros?

Gillar designen :up:, sen att man får se bilder av servrarna gör inte saken sämre.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Vad är det som är lite anpassning? Hittar inget som är något utöver standard wp temat :S

Mest vissa fixar efter integreringen av wordpress och phpBB, som gjorde att sidan såg lite konstig ut.

Samt lite PHPkod i bakgrunden, jag ska fixa ett plugin som visar hur många spelare som är online på servrarna på förstasidan så fort jag får tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dibbqwaz
Gillar designen :up:, sen att man får se bilder av servrarna gör inte saken sämre.

Man tackar så mycket

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Well, har uppdaterat min egna hemsida med en fräschare design. Vad tycks? Ris eller ros?

Det här hör kanske inte hit egentligen, men MyIP säger att jag kör Opera 9.80 (som aldrig har funnits) fast jag kör Opera 10.01.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Det här hör kanske inte hit egentligen, men MyIP säger att jag kör Opera 9.80 (som aldrig har funnits) fast jag kör Opera 10.01.

Mvh Johan

Jag har försökt att fixa detta, men skiten vägrar visa rätt version. Ska be om professionell hjälp inom kort.

EDIT: Opera v9.80 finns. Såhär ser webbläsaridentifieringen ut i webbläsaren (Hjälp > Om Opera): Opera/9.80 (Windows NT 6.1; U; sv) Presto/2.2.15 Version/10.01. Kort sagt så är det Opera's som har klantat till det, eller nått sånt. Vad vet jag.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Varför låser du hemsidan till endast Internet Explorer? Allt fler har börjat använda Mozilla Firefox och Opera nu, vetdu. Plus, hemsidorna ser ut o vara gjorda i mitten av 90-talet, vilket är väldigt ute xD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Hoppas det där inte var seriöst...

och om det var det, visst, alla har varit nybörjare, men man låser förfan inte hemsidor så att de bara fungerar i vissa webbläsare!! Samt klocka.nu är upptaget...

Ja, jag vet att jag är en nybörjare, och jag än sålänge bara fixat så webbsidorna
fungerar i IE, ska fixa till det sen om jag lägger upp sidorna.

Permalänk
Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oC MasteR Jay
www.p1.cn

Vad är det för nån hemsida?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Vad är det för nån hemsida?

Citat:

About P1

P1 is a private social network. Our members share an international lifestyle, common values and interests. Through us our members can meet like-minded individuals, expand business networks, share experiences and participate in events.

In order to provide a trusted and secure environment for our members, membership can only be obtained through invitation. Currently our network consists of more than 500,000 individuals in Beijing, Shanghai and Hong Kong.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://www.peplas.se

Socialtnätverk / Dejting & Underhållnings portal.

Permalänk

http://donoprograms.se Sida som stävar efter att sammanbinda innovatörer med utvecklare. Ligger för tillfället i betastadiet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hallonpaj
http://donoprograms.se Sida som stävar efter att sammanbinda innovatörer med utvecklare. Ligger för tillfället i betastadiet.

Jag vet att detta in är någon kritiktråd men lixom seriöst? Det där ser verkligen ut som en hobbysida och när man går in på den får man en känsla av att man som innovatör aldrig kommer att komma i kontakt med någon utvecklare och vise versa, dessutom känns det som om ägaren till den sidan kommer att sno allt jag äger och har....

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

http://www.zentix-design.egensajt.se

Min hemsida som är i grovt beta stadium. Mycket som måste fixas till, samt ska texten skrivas om till korrekt svenska

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk

Till x-per.

Det skulle vara roligt att höra vad det är för sorts sida du tycker om designmässigt, behöver så många tips som möjligt om goda designer då tjänsten fortfarande ligger i betastadiet. Det är lättare att skapa en slutdesign om man vet vad olika personer klassificerar som en bra design.

Däremot förstår jag inte riktigt hur du resonerar med att ägaren till sidan (Det vill säga jag) kommer att ta allt du har, det är inte meningen och skriva exakt vad din idé går ut på när du skriver in din idé. Utan du sammanfattar vad för någon grupp som din idé ligger i.

Ta det här som ett exempel, "Jag har kommit på en idé som gör stolben stabilare, så jag söker efter någon person som har erfarenhet inom stolbygge för att hjälpa mig att förverkliga min idé. Tack på förhand X".

Jag råder folk till att skriva så lite som möjligt om sin grundidé när de lägger upp någonting nytt i systemet då alla medlemmar har möjlighet att se detta (om inte idén ska ges bort gratis).

Jag tillhandahåller bara en tjänst som bygger den där första kontakten mellan innovatör och utvecklare och jag råder alla som vill tjäna någonting på sina idéer eller slå ihop sig med någon möts personligen för att slippa bedrägeri.

Om någon annan skulle kunna komma med konstruktiv kritik om tjänsten skulle det vara mycket uppskattat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hallonpaj
Till x-per.

Det skulle vara roligt att höra vad det är för sorts sida du tycker om designmässigt, behöver så många tips som möjligt om goda designer då tjänsten fortfarande ligger i betastadiet. Det är lättare att skapa en slutdesign om man vet vad olika personer klassificerar som en bra design.

Däremot förstår jag inte riktigt hur du resonerar med att ägaren till sidan (Det vill säga jag) kommer att ta allt du har, det är inte meningen och skriva exakt vad din idé går ut på när du skriver in din idé. Utan du sammanfattar vad för någon grupp som din idé ligger i.

Ta det här som ett exempel, "Jag har kommit på en idé som gör stolben stabilare, så jag söker efter någon person som har erfarenhet inom stolbygge för att hjälpa mig att förverkliga min idé. Tack på förhand X".

Jag råder folk till att skriva så lite som möjligt om sin grundidé när de lägger upp någonting nytt i systemet då alla medlemmar har möjlighet att se detta (om inte idén ska ges bort gratis).

Jag tillhandahåller bara en tjänst som bygger den där första kontakten mellan innovatör och utvecklare och jag råder alla som vill tjäna någonting på sina idéer eller slå ihop sig med någon möts personligen för att slippa bedrägeri.

Om någon annan skulle kunna komma med konstruktiv kritik om tjänsten skulle det vara mycket uppskattat.

Antar att det handlar om att du behöver göra sidan så den känns mer som en community om du vill att folk ska känna att de verkligen kan få hjälp och kontakt på din sida.

Och så att den ser mer proffesionell ut så att potentiella kunder får intrycket av att det är en seriös sida - Att designa en logga kan nog vara en bra start.

Riktigt nice idé måste jag ändå säga.

Visa signatur

Datorsystem|| MB ASUS P5B - CPU Intel Core 2 Duo 2,33GHz 4MB - GFX ATI Radeon 4870GT dark knight - HDD Western Digital Caviar 250GB SATA - RAMCorsair XMS2 Xtreme 2GB - Chassi Antec P180 - PSU Corsair 520W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aleznander
Antar att det handlar om att du behöver göra sidan så den känns mer som en community om du vill att folk ska känna att de verkligen kan få hjälp och kontakt på din sida.

Och så att den ser mer proffesionell ut så att potentiella kunder får intrycket av att det är en seriös sida - Att designa en logga kan nog vara en bra start.

Riktigt nice idé måste jag ändå säga.

Jo, jag vet bara inte hur långt jag ska ta communitybiten av tjänsten för tillfället, man vill inte försöka skapa ett facebook för idéutvecklare direkt, utan mera åt blocket stuket.

Men man skulle kunna ta och göra ett ratingsystem så att andra användare får ett litet hum om hur seriös användaren är. Det enda jag är orolig för då är om funktionen endast blir ett sätt att jävlas med andra användare på sidan. Vad tror ni?

Angående sidans design så kan man väl lugnt säga att design inte är en av mina starka sidor, men man försöker så gott man kan. Man har inte heller några direkta kontakter som håller på med webbdesign, eller ja design i sin helhet. Så man blir illa piskad att knåpa ihop den biten själv.

De största missarna jag ser på min sida just nu är väl topploggan som inte direkt innehåller någonting (förutom glödlampan förstås), bakgrundsbilden som inte direkt är en fröjd för ögat och lite små färgmissar. Så om man åtgärdar dem så kanske helhetsintrycket stiger ett par grader, förhoppningsvis.

Men jag får ta och tacka så mycket för dom vänliga orden, och får helt enkelt dra arslet tillbaka till ritbordet igen för att få styr på sidan

Permalänk

*

Visa signatur

Life sucks, but in a beautiful kind of way.

Permalänk
Medlem

www.BrutalCS.nu

Inte enbart min dock

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Hej!

Super att hitta den här tråden. Jag skulle gärna vilja ha feedback på en hemsida. Jag har inte gjort den själv utan med jobbet (jag är projektledare på webbyrå). Jag känner inte att sidan är "klar" så att säga men nu har mina kollegor gett upp hoppet om sidan då det endast är ett internprojekt. Min bror tipsade mig om detta forum och sa att jag kankse kunde få hjälp med feedback här. Det är något som saknas för att sidan ska kännas sådär "wow" tycker jag. Tyvärr kan jag inte säga vad, förhoppningsvis kan någon av er det?

www.strandvagen.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av annahelin
Hej!

Super att hitta den här tråden. Jag skulle gärna vilja ha feedback på en hemsida. Jag har inte gjort den själv utan med jobbet (jag är projektledare på webbyrå). Jag känner inte att sidan är "klar" så att säga men nu har mina kollegor gett upp hoppet om sidan då det endast är ett internprojekt. Min bror tipsade mig om detta forum och sa att jag kankse kunde få hjälp med feedback här. Det är något som saknas för att sidan ska kännas sådär "wow" tycker jag. Tyvärr kan jag inte säga vad, förhoppningsvis kan någon av er det?

www.strandvagen.se

Det är något underligt med Flashbannern. När jag för musen över den växlar pekaren mellan pil och hand, men det händer ingenting om jag klickar.
Jag uppfattar fonten i ingressen som liten och reklamen på högersidan som lite malplacerad. Den sitter så tätt..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Var tvungen att göra en websida i kursen webdesign. Har knappt aldrig försökt mig på att göra en websida innan, så den har ju en del brister men tycker det blev okej ändå.

angu0707.screenshot.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av annahelin
Hej!

Super att hitta den här tråden. Jag skulle gärna vilja ha feedback på en hemsida. Jag har inte gjort den själv utan med jobbet (jag är projektledare på webbyrå). Jag känner inte att sidan är "klar" så att säga men nu har mina kollegor gett upp hoppet om sidan då det endast är ett internprojekt. Min bror tipsade mig om detta forum och sa att jag kankse kunde få hjälp med feedback här. Det är något som saknas för att sidan ska kännas sådär "wow" tycker jag. Tyvärr kan jag inte säga vad, förhoppningsvis kan någon av er det?

www.strandvagen.se

Okej, jag har lite personliga åsikter:

Annonserna till höger ser rätt 1998 ut och det känns lite onödigt att de ska åka ut och ha sig och allt som känns onödigt ska ju bort!

Loggan är ju fin och allt, men den ser lite blek ut, pröva att flytta ned den i bilden under och tona ner "allt du behöver". Eller, ta i alla fall bort "bevel"-effekten från texten, det är ännu en touch av 1998.

Typografin är ju relativt genomgående, men bryter av helt längst ner till höger i rubriken "kan du strandvägen" ovanför tavelramen. Kan vara en idé att gå igenom sidan och se så det inte är så på fler ställen.

På undersidorna finns det en vänsterspalt som är svart, ibland är den lite smaklöst inringad i blingbling och typ lens flairs, vilket ger ett ganska tacky intryck. I övrigt är det också centrerad text, vilket jag inte tycker passar. I alla fall inte på undermenyerna, det kanske funkar bättre när där är citat.

Sen tycker jag överlag det är lite mycket bling och lens flairs här och där. Kanske framför allt under "resturanger". Nu vet jag inte direkt vad målgruppen är, men det ser helt ärligt rätt billigt ut.

Så, hoppas jag inte trampade på någon öm tå.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk

Tack för bra svar:)

Teknocid: Inte sett problemet med flashbannern. Ska ta itu med det imorn och kika vad det är för knas.
jonasc: Smaken är som baken så inte konstigt att man tycker olika. Bra feedback som jag tar in med stort intresse!

Ni andra får gärna fortsätta kika in och säga vad ni tycker om sidan:)

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rythm
www.victorjohanssonfoto.se

hittade en bugg på din sida nere i vänstra hörnet som gjorde att hela hemsidan blinkade epilepsi blink

firefox 3.5.5

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
hittade en bugg på din sida nere i vänstra hörnet som gjorde att hela hemsidan blinkade epilepsi blink

firefox 3.5.5

och jag som trodde att jag hade fott se den sista kukfitt flash baserade sidan för 5 år sedan.... tack för att du väcker mina mardrömmar till liv...

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
och jag som trodde att jag hade fott se den sista kukfitt flash baserade sidan för 5 år sedan.... tack för att du väcker mina mardrömmar till liv...

Oj! Jag undrar vart du har varit de senaste 5åren =P

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman