Bästa området att bo i Göteborg?

Permalänk

Bästa området att bo i Göteborg?

Satt och diskuterad var man kan tänkas vilja bo i Göteborg. Spenderade mycket tid i staden som ung så jag är ju lite daterad i mina åsikter men för min del känns det som att Vasagatan runt Schillerska, runt Masthuggstorget och Linnéplatsen är de givna valen.

Vet som sagt inte hur utvecklingen varit i områderna, känns som de kan ha gått samma olyckliga väg som Birkastan i Stockholm och blivit nått j-a Lattemammaghetto.

Var skulle ni vilja bo i Göteborg?

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Hedersmedlem

Är själv uppvuxen i Majorna, så det ligger mig varmast om hjärtat. Bor numera i Masthugget, trivs väldigt bra. Så min slutats är: Majorna, Masthugget eller Linné.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Örgryte om man siktar på hus, är det lägenhet som eftersöks så är Majorna väldigt svårslaget.

Iallafall i mitt tycke.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Johanneberg gäller för mig

Bott här sen ja börja plugga, och har nu köpt bostadsrätt där med

Ok, är nån filur som glider runt nu här enl gp och metro. Men han åker nog fast snart eller försvinner.
Men ja är ändå nöjd o känns tryggt här, och nära till stan.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Vasastaden, Linné, Guldheden, Johanneberg, Lorensberg, Eriksberg eller Majorna skulle jag nog vilja bo i.
Långedrag, Lunden eller Örgryte om jag skulle flytta till en villa.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Vad du än gör så flytta inte till Kortedala.... man hör ju jämt om skottlosning där´och massa andra skuma saker

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Så centralt som möjligt, men min plånbok säger i en förort. Jag har funderat på att flytta Angered men jag tycker spårvagnen kryper fram. 18min till centrum är lite väl mycket, då får man dessutom lägga till någon minut att vänta på spårvagnen.
Så frågan för mig är var ska man bo om man vill bo hyfsat billigt?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Så centralt som möjligt, men min plånbok säger i en förort. Jag har funderat på att flytta Angered men jag tycker spårvagnen kryper fram. 18min till centrum är lite väl mycket, då får man dessutom lägga till någon minut att vänta på spårvagnen.
Så frågan för mig är var ska man bo om man vill bo hyfsat billigt?

Gamlestan. Där bor jag. köpte en liten 2a på 42 kvm för 750kkr med 28** i hyra.

Ganska billigt och under 10 min in till centrum. Bor arbetarklass folk där inte så mycket härjande heller.

Dock skulle jag gärna bo vid Linné.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag vilja bo i Haga. Dock så kommer man aldrig att få en lägenhet där eftersom aldrig någon flyttar därifrån. Just nu söker jag typ lägenheter i kvillebäcken, högsbohöjd och kungsladugård/majorna.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Åt Mölndalshållet, Krokslätt, Kålltorp, Kviberg, Brunnsbo eller i närheten av Backaplan är ganska nära och lite billigare tror jag. Gamlestan förstås och eventuellt Gårda.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Kungshöjd, om man kan!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Korsordsguru

Bor själv i Guldheden och trivs väldigt bra här. Andra områden jag skulle satsa på personligen är Landala, Annedal, Olivedal, Haga, Linné, Vasastan, Lorensberg, Gårda och Johanneberg. Gårda kan ju visserligen bli mindre trevligt om alla gamla hus blir parkeringshus snart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Vad du än gör så flytta inte till Kortedala.... man hör ju jämt om skottlosning där´och massa andra skuma saker

Va?? har korte blivit gangster igen? när jag bodde där för nått år sedan så var det knappt nått sånt alls. bara fruktansvärt mycke alkisar, men dom gjorde inget annat änn förpesta luften på systembolaget.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
Va?? har korte blivit gangster igen? när jag bodde där för nått år sedan så var det knappt nått sånt alls. bara fruktansvärt mycke alkisar, men dom gjorde inget annat änn förpesta luften på systembolaget.

Vart ju inte så länge sen nån blev avrättad där och det var bara en av grejer som hände där på sista tiden.... känner en som bodde där för inte så länge sen, och han sa att det hände nåt i princip varje dag där... kan kanske vara sammanträffande att allt hände på engång...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Vart ju inte så länge sen nån blev avrättad där och det var bara en av grejer som hände där på sista tiden.... känner en som bodde där för inte så länge sen, och han sa att det hände nåt i princip varje dag där... kan kanske vara sammanträffande att allt hände på engång...

Händer inte så överdrivet mycket i Kortedala faktiskt.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk

Bor själv i Sävedalen, men söker lägenhet hela tiden i Björkekärr

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Händer inte så överdrivet mycket i Kortedala faktiskt.

Tänkte detsamma, aldrig varit med om att Kortedala ska vara något actionfyllt ställe.
Då är ju Angered mycket mer spännande, eller bergasjön

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Tänkte detsamma, aldrig varit med om att Kortedala ska vara något actionfyllt ställe.
Då är ju Angered mycket mer spännande, eller bergasjön

Klart det händer lite skit i Kortedala, men inte så som vissa här verkar ha en bild av.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Köpte hus i bräcke för någon vecka sedan. Gillar den delen otroligt mycket!