Gratisprogrammen du inte får missa ( windows )

Permalänk
Medlem

Gratisprogrammen du inte får missa ( windows )

10 Gratisprogram, du inte får missa
Varför betala för nått som man kan få gratis och som håller likvärdig kvalitet ?

Bräning program: ImgBurn
Litet program som klarar av allt vad bränning innebär.
( Svensk översättning finns)

Office packet: OpenOffice
Mycket bra programpacket för att t.ex. skiva guider eller göra kalkyler i.
( Svensk Version finns )

Mediaspelare: VLC
Mediaspelaren som spelar alla populära codexs och format, även .iso filer ( skivavbildningar ) så du slipper bränna en film för att se den.
( Svensk översättning finns)

Upprensning CCleaner
Program som hjälper dig att röja upp i onödiga och gamla systemfiler, letar också reda på register fel vilket kan snabba upp din dator.
( Svensk Version finns )

PDF läsare Foxit Reader
Litet program för att kunna öppna .PDF filer. Startar blixtsnabbt och är mycket enkelt att förstå sig på.
( Svensk översättning finns)

AntiVirus AVG
80 Miljoner användare kan inte ha fel, mycket bra program för att hjälpa dig att hålla din dator ren från virus.
( Svensk översättning finns)

Webbläsare Firefox
Mycket populärt alternativ till Internet Explorers webbläsare med tusentals addons som t.ex. hjälper dig att kolla din gmail
( Svensk Version finns )

Virtuel CD / DVD Daemon Tools lite
Bästa programmet av sin typ som låter dig montera b.l.a. .iso .img filer som om dom vore utbrända skivor.

Telefoni över nätet Skype
Mycket känt program som låter dig ringa dina vänner via dator till dator, Mycket enkelt och smidigt även för nybörjare.

Komprimering 7-zip
Hjälper dig att packa ner eller packa upp filer. Klarar alla vanliga format och även 7z metoden som komprimerar grymt bra

Slut och Färdig skrivet! ( nu kan du njuta av en sparad slant i plånboken )

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Bra guide! Dock så tycker jag att du också bör ha Avast som antivirus och inte endast AVG.

Permalänk
Medlem

Audacity och GIMP

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Bra men inte tillräkligt!

Har du hört talas om Ninite easy? har du inte gjort det så är det bäst du gör det nu! (;

http://ninite.com/

Visa signatur

Gigabyte GA-X99-UD7,Intel 5820k, 32Gb DDR4 3000Mhz, Sapphire R9 290 4Gb Tri-x Crossfire x3, Samsung 850pro 1Tb, EVGA Supernova 1300w G2

Permalänk
Medlem

Virtual Clone Drive är ett bra alternativ till Daemon Tools.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACR83
Bra men inte tillräkligt!

Har du hört talas om Ninite easy? har du inte gjort det så är det bäst du gör det nu! (;

http://ninite.com/

Schysst mix, det enda jag saknade på rak arm var Reaper http://www.reaper.fm

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACR83
Bra men inte tillräkligt!

Har du hört talas om Ninite easy? har du inte gjort det så är det bäst du gör det nu! (;

http://ninite.com/

Underbart, ska användas vid nästa datorbyte. Kunde varit lite fler utvecklarverktyg, men det känns som de viktigaste programmen fanns där i alla fall.

Permalänk
Medlem

Det finns ju exakt en sån här tråd i windows-delen av forumet. Hur tänkte du här?

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

Google Chrome som webbläsare och som Gigabayt sa, avast antivirus, bör också finnas

Permalänk
Medlem

får ju inte glömma truecrypt och infrarecorder.

Visa signatur

// ursäkta stavfelen
WTF ?

Permalänk
Medlem

Problemet du möter (och redan har gjort) med att sätta upp en guide av program för olika sorters och bara placerar exempelvis ett sorts bränningsprogram eller ett antivirus är att andra kommer med sina åsikter att man hellre hade sett det programmet där osv.

Skulle därmed se att du utökar guiden med flera program under varje sektion.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk

Gratis verisionen av AVG antivirus funkar inte på 64bitars operativsystem så du kanske skulle nämna det. Avast därimot funkar på 64bitars operativsystem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Schysst mix, det enda jag saknade på rak arm var Reaper http://www.reaper.fm

reaper är la inte gratis, är 30 dagars trial. var gratis innan men inte nu mer

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Såg i något test förut bland gratis antivirus att AVG hamnade väldigt långt ner både prestanda mässigt och i säkerhet.
Bör nog kolla upp vilket som faktiskt är bäst innan du rekommenderar, länka gärna till vad som motiverar dej att rekommendera just det programmet över andra.

Samma sak med firefox , Opera skall vara tekniskt bättre såvitt jag vet.
I windows 7 skulle jag köra vidare med internet explorer dock pga integreringen med operativsystemet.

Permalänk
Medlem

Förstår inte att ingen anmärkt på det tidigare;
du har ju stavat fel vansinnigt mycket!

Gå igenom din guide igen, jag ser minst 10 stavfel och även flera särskrivningar.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

MPC HC > VLC

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk

nLite?

Sedan stavas bränningsprogram som jag just skrev det, och några "office packet" har jag inte hört talas om. --> Officepaket

Permalänk
Medlem

Ville bara nämna att AVG antivirus funkar fint med 64-bitars operativsystem. Kört med det i Vista 64-bit i par år nu..

Visa signatur

Intel 4790k, gigabyte gaming 7,16gb ddr3 2400mhz,Sapphire rx470 oc 8gb.

Permalänk

Även gratis verisionen? Hade för mig att jag blev uppmanad att betala för att kunna köra AVG på 64bitars.
Men jag kanske minns fel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XYZ-saft
Det finns ju exakt en sån här tråd i windows-delen av forumet. Hur tänkte du här?

JAPP!!!!

Och här finns den.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Permalänk