Permalänk
Medlem

Alt-tabb mania?...

Hej,

Det är så att oavsett vilket spel jag spelar så "alt-tabbar" spelet ungefär var 30'e minut. Det hoppar alltså ut till skrivbordet utan någon större konsekvens än att man blir irriterad och går in i spelet igen... Extremt jobbigt då man spelar fps-spel. Försökt hitta orsaken men inte lyckats något vidare... Hjälp? :/

Visa signatur

"Fidelis Ad Mortem"

Permalänk
Medlem

Kan vara så att du får popups av tex ditt antivirus eller brandvägg.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Jag blir tabbad ibland när någon av steam grupperna jag är med i gör en sån där announcement. Kanske det? Annars så tror jag det är virus/spam som orsakar det.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

enda jag kan få det till är att nya AVG jävlas... ska se om jag kan få ordning på det

Visa signatur

"Fidelis Ad Mortem"

Permalänk
Medlem

Ja, det är nya AVG som snor fokus var 30 minut. Verkar inte finnas någon fix för det än. Se http://forums.avg.com/ww-en/avg-free-forum?sec=thread&act=sho....

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk

Fan vilken tur att man snubbla över denna tråden. Har undrat som fan va det var som gjorde det.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

tack! har inte fått bukt på skiten, får man väl se vad man gör...

Visa signatur

"Fidelis Ad Mortem"

Permalänk
Medlem

jag avinstallerade senaste AVG rätt omgående, så otroligt att de har sabbat en bra produkt såpass mycket. Nu använder jag enbart Windows Security Essentials och jag anser att det funkar strålande, startar aldrig någon scan när man är i fullscreen eller något sådant. Klart värt en googling om ni vill byta upp er.

Permalänk

såklart hittar man den här tråden _EFTER_ man har installerat om windows.

Permalänk

MSN är ett rent helvete och Windows jävla popup som kan komma upp i bland tex inactiva iconer eller att den tiger om att rebootas..

Sämsta ideen som genomförst har jag sagt nej en gång så ska det vara NEJ! sen gillar jag inte alt tabb häller. sitter o spelar springer med alt och kollar kartan med tab och så kan det bli lite jobbigt ibland.. suck

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
MSN är ett rent helvete och Windows jävla popup som kan komma upp i bland tex inactiva iconer eller att den tiger om att rebootas..

Sämsta ideen som genomförst har jag sagt nej en gång så ska det vara NEJ! sen gillar jag inte alt tabb häller. sitter o spelar springer med alt och kollar kartan med tab och så kan det bli lite jobbigt ibland.. suck

Vad babblar du om? :S

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-

Well, tanka Pidgin eller någon annan IM-klient då. Sen kan det ju vara en idé att binda om knapparna så att du inte trycker på ALT+TAB samtidigt, eller hur?

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Well, tanka Pidgin eller någon annan IM-klient då. Sen kan det ju vara en idé att binda om knapparna så att du inte trycker på ALT+TAB samtidigt, eller hur?

hahah, ungefär som att spela shooters på steam och sprinta samtidigt som man kollar scoreboarden också vips var man på steam communityn! ^^

Visa signatur

"Fidelis Ad Mortem"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RagNy
hahah, ungefär som att spela shooters på steam och sprinta samtidigt som man kollar scoreboarden också vips var man på steam communityn! ^^

Stort problem, lätt fixat