Iphone kopia tråden (SCIphone, HIphone, CIphone osv)

Permalänk
Medlem

Iphone kopia tråden (SCIphone, HIphone, CIphone osv)

Har nu sökt efter information rätt länge om olika kopior på iphone då farsan köpte en på tradera men det är oerhört svårt att få fram något konkret. så jag tänkte dela med mig av det jag har hittat ifall någon är i köpartankar.

Det finns två stora grupper som man kan dela in kopiorna i.

SCIPhone: Är den ursprungliga klonen av Iphone och den bästa enligt många. Görs av ett amerikansk företag och kan endast köpas hos Scophone. Finns endast i två utföranden I68 och I68+. Har ärvt Iphone 2g:s utseende och nyare modeller är kompatibla med iphone tillbehör (dockingstation, nödladdare osv)
Kör windows mobile 6.0 alt 6.1 vilket är oklart. dessa är hårdvarumässigt identiska med kopiorna och kör en ARM7 processor. klockhastighet varierar och är oklart, kan vara allt från 100mhz till 400.

Sedan finns de riktiga kopiorna: dessa är alltså kopior av kopian (Sciphone). Hårdvarumässigt i stort sätt identiska men mjukvaran är buggig och ofärdig.

finns två olika modeller: i68 och i9. dessa har guldfärgade batterier, vid start visar de inte en SCIphone logga och firmware koden börjar med allt förutom SCI och LX. Ring *#8375# för att se firmware version (funkar även på SCIphone)
till motsats från SCIphone kör dessa mobiler Nucleon OS eller ThreadX. varierar då flera företag verkar göra dessa kopior.
Men det är en olaglig verksamhet så ingen vill ta ansvar.
mjukvaru förbättringar görs helt av användare då ingen kan garantera vilket företag som gör dessa mobiler. en chansning är http://www.desoons.com men de svarar inte på ägares emails. CECT har ingeting att göra med dessa mobiler men många hävdar att de är företaget bakom kopiorna men detta är inte sant.
mjukvaran är buggig på dessa mobiler men med uppgraderingar blir de i stort sett lika bra som originalet, i detta fall SCIPhone.

En sak till, att som säljs på EBAY eller tradera är kopior (av kopian). endast Scophone säljer "originalet"

EDIT: Det finns inga 3G mobiler. de kallas endast 3G för den har Iphone 3G:s design.

Bifogar några sidor som kan hjälpa:
FAQ: http://home.comcast.net/~plutarch/Sciphone-i68.html
FIRMWARE, SPEL osv: http://www.i9forum.co.uk/phpBB3/viewtopic.php?f=30&t=1175#JAM...

återkommer med en recension när jag får mobilen.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Mediatek MT6225 processor (ARM 7EJ-S core) running at 26 MHz.

Skrämmande fort, håret reser sig ju bara man tänker på vad denna kopia kan köra. Windows 7?!?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Mediatek MT6225 processor (ARM 7EJ-S core) running at 26 MHz.

Skrämmande fort, håret reser sig ju bara man tänker på vad denna kopia kan köra. Windows 7?!?!

det märkte jag ochså men det är felaktigt. processorns lägsta klockhastighet är 100mhz. dock har den producerats i x antal år nu och är snabbare.

och ja, om xp kan köras på 7 mhz klarar det windows 7

EDIT: hårdvarumässigt skulle jag säga att den är i klass med qtek 1010. då jag avänder en för tillfället och de verkar palla samma grejer. alltså mp3, mp4 i 176x144 och 3gp i samma upplösning.

Visa signatur

Permalänk

Humm, låter mycket intressant, speciellt för cirka 440 svenska kronor.

Men hittade en annan tråd om iphonekopior, Meizu, och den låter också rätt bra, vilken av den och sciphonen är bäst tror ni?

Och, går det att fixa svenska menyer och sånt om man beställer från tex Scophone?

Permalänk
Medlem

Varför skulle man köpa en sådan här telefon? För att den har ett plastskal som liknar en annan telefon?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Varför skulle man köpa en sådan här telefon? För att den har ett plastskal som liknar en annan telefon?

För att skaffa sig en hjärnblödning när ingenting fungerar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snygglars
Humm, låter mycket intressant, speciellt för cirka 440 svenska kronor.

Men hittade en annan tråd om iphonekopior, Meizu, och den låter också rätt bra, vilken av den och sciphonen är bäst tror ni?

Och, går det att fixa svenska menyer och sånt om man beställer från tex Scophone?

MEIZU är den bästa men den klassas inte som en klon/kopia. därav anledningen att jag inte to upp den. den konkurerar nog med iphone istället.
svenska menyer går att ordna på alla kloner då man kan flasha de med varandras firmware. men har du pengarna köp såklart meizu. annars duger dessa mobiler lika bra som en billig europeisk mobil.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod

de duger perfekt som musikmobil och är billig som fan. plus att designen är grym men det kan man tacka apple för.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce

För att skaffa sig en hjärnblödning när ingenting fungerar?

de flesta fungerar helt okej. det finns många som är nöjda med dessa mobiler och allt detta hat skulle inte förekomma om den inte såg ut som iphone.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
MEIZU är den bästa men den klassas inte som en klon/kopia. därav anledningen att jag inte to upp den. den konkurerar nog med iphone istället.
svenska menyer går att ordna på alla kloner då man kan flasha de med varandras firmware. men har du pengarna köp såklart meizu. annars duger dessa mobiler lika bra som en billig europeisk mobil.

Okej, tack för svar. Då blir det nog en från scophone

Men skulle du kunna förklara lite mer ingående eller länka till något ställe så jag (inte alltför inbegripen i sånt här) fattar hur man ska flasha?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snygglars
Okej, tack för svar. Då blir det nog en från scophone

Men skulle du kunna förklara lite mer ingående eller länka till något ställe så jag (inte alltför inbegripen i sånt här) fattar hur man ska flasha?

för det första behöver du en prenumeration hos javquisoft och en flashkabel. du kan inte flasha mobilen med usbkabeln du får med. dock kan du löda om den relativt enkelt.
alternativt köper du en på ebay för $9.99. (sök "i68 flash")

jag hittar tyvärr inte guiden för tillfället men kolla igenom www.mysciphone.com där hittar du även andra nyttiga grejer att veta. men bara så du vet är SCIphone mjukvaran väldigt bra och de kommer nog inte behöva flasha den. språkpaket ska finnas även med svenska.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

G15

Lol...

Designed to turn heads with its chic looks

Dubbelt lol, eftersom dom inte ens designat den.

Och det står inte ens att det är Android, som deras andra telefoner. Jag tror inte ens det är det

Permalänk
Medlem
Citat:

G15

Lol...

Designed to turn heads with its chic looks

Dubbelt lol, eftersom dom inte ens designat den.

Och det står inte ens att det är Android, som deras andra telefoner. Jag tror inte ens det är det

jag har för mig att den är windowsbaserad med en android skin men jag är inte säker dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

G15
Jag tror inte ens det är det

Men det är ju snygga tjejer så lite kan man väl stå ut med...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Men det är ju snygga tjejer så lite kan man väl stå ut med...

Ja vem står ut med sådan lam upplösning på skärmen

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Ja vem står ut med sådan lam upplösning på skärmen

320x480 är väl inte så dåligt. processorn på 208mhz är dock en annan femma...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är scoPhone.com säkert? Måste man betala med kort, eller kan man betala via postförskott? Vill framförallt ha reda på lite referenser om företaget. Någon som har haft problem eller är det "safe"?

Tack på förhand!:)

Permalänk
Medlem

det finns oerhört många som köper hos de så jag skulle säga att det är säkert. men googla runt lite så får du se.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa mig i en här i veckan..

Vilken ska jag satsa på? Vilken är bäst? Sciphone i68 (2g look) eller Sciphone i68+ (3g look)?

Permalänk
Medlem

det är i stort sett ingen skillnad på de. bara hur de ser ut. mjukvaran kan du uppdatera ifall du köper en i68 så den blir en i68+. så det är bara designen som är skillnaden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

M

Hur lång är leveranser från scophone , har beställt en sciphone i68+ 3g där , tänkte om någon har beställt där ifrån..?:)

Permalänk
Medlem

Re: M

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dragbana
Hur lång är leveranser från scophone , har beställt en sciphone i68+ 3g där , tänkte om någon har beställt där ifrån..?:)

Skriv gärna lite om telefonen sen när du får den. Är själv intresserad av att köpa en likadan.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Man kan ju inte bli annat en irriterad på Scophone när dem vägrar lämna ut fraktkostnaden före man har beställt telefonen....

Citat:

The shipping cost is based on the weight of your item(s), delivery service and your location. Our system will automatically calculate the actual shipping cost after you order item(s) and check out (you will be asked to confirm some information, such as your location, delivery service and etc.). If you have any question, please feel free to contact us.

Om jag köper I68 "version 2" för 60$ vad kan slutpriset bli när jag får hämta ut den på posten? finns det någon maxgräns för shipping cost? så man inte betalar 3000:- spänn i frakt :P?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elaazy
Man kan ju inte bli annat en irriterad på Scophone när dem vägrar lämna ut fraktkostnaden före man har beställt telefonen....

Om jag köper I68 "version 2" för 60$ vad kan slutpriset bli när jag får hämta ut den på posten? finns det någon maxgräns för shipping cost? så man inte betalar 3000:- spänn i frakt :P?

Men innan du betalar lär du ju få se den totala kostnaden? Sen kan de väll inte heller sätta ut fraktkostnad för det kostar väll olika mycket beroende på viket land man bor i?

Edit: The shipping cost is based on the weight of your item(s), delivery service and your location. Our system will automatically calculate the actual shipping cost after you order item(s) and check out (you will be asked to confirm some information, such as your location, delivery service and etc.). If you have any question, please feel free to contact us.

http://www.scophone.com/index.php?gOo=help_details.dwt&articl...

Någon som testat denna? http://www.scophone.com/product_1170.html ser ut att innehålla ungefär samma sak som det övriga men har wifi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Någon som testat denna? http://www.scophone.com/product_1170.html ser ut att innehålla ungefär samma sak som det övriga men har wifi. [/B]

Beställde den idag. Blev även en i68+ till frugan. Kan ge liten recension när jag fått hem dom.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Finns på Dealextreme också, fri frakt. Fast kostar 85$ därifrån. Men de har rätt många roliga telefonkopior där, typ NOKLA...

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18775

Dealextreme är bra.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Vad är en I9+++? Hiphone eller?

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att få svenska som menyspråk i I68/I68+ från Scophone? alltså ändra firmware eller liknande?

Har sett att det finns telefoner eg. i68, I9, eller liknande nu med svenska menyer från t.ex. dealextreme........

För dom som har tänkt att köpa mobiler från dealextreme kan hålla ett öga på hur mkt pixlar som mobilen kan hantera, dem skriver ofta 300k pixels vilket motsvarar bara 0.3mp (mega pixel)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elaazy
Om jag köper I68 "version 2" för 60$ vad kan slutpriset bli när jag får hämta ut den på posten? finns det någon maxgräns för shipping cost? så man inte betalar 3000:- spänn i frakt :P? [/B]

Alltså jag upprepar frågan.
Vad skulle slutnotan bli tro när jag hämtar ut den här på posten?

Permalänk
Medlem

Frakten ligger på 18dollar till Sverige.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Finns på Dealextreme också, fri frakt. Fast kostar 85$ därifrån. Men de har rätt många roliga telefonkopior där, typ NOKLA...

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18775

Dealextreme är bra.

/hulle. [/B]

Hur blir det fri frakt om det kostar 85$ ?

Visa signatur

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lexxier
Hur blir det fri frakt om det kostar 85$ ?

Han skriver att telefonen kostar $85 där, vilket du hade sett om du kollat på länken.

Visa signatur

N/A