Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Han har antagligen inte spelat längre än till level 7. Du vet, förr eller senare måste alla bli level 7 för att kunna bli level 20.

Hur hittar man till lv7 då?

Nej han har kommit långt i spelet och har trots det låg level ...

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

tror det tog mig 75h att klara av spelet första gången, men då tog jag alla questar utom 2st små samt alla DLC quests.

Nu spelar man igenom allt igen med en ny klass

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Hur hittar man till lv7 då?

Nej han har kommit långt i spelet och har trots det låg level ...

Långt i spelet? Så vitt jag kunde utröna från hans inlägg stod det bara att han var hos alverna. Det säger inte så mycket då man kan välja att resa vart man vill ganska tidigt i spelet.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Min gubbe har jag gjort till aoe mage, sen har jag morgain eller vad hon heter också som aoe. Båda har aoe stun och heal. Drar ner precis allt på några sekunder bara, klumpar ihop dom kör cone of cold/fire/lighning, aoe stun, fireball+chainlighing. allt är dött

Hehe, ungefär detta med fler mages och cone of cold /elektricitet etc har refererats till som 'easy mode'.

Kör utan nån magiker alls denna gång, så nästa gång blir det att köra som magiker. Magiker med tvivelsam moralisk karaktär och likadana kompanjoner..blev lite trött på att alistair och morrigan tyckte olika om precis allt.'
'
Hunden tycker i alla fall om mig till 100% hela tiden

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt

Hunden tycker i alla fall om mig till 100% hela tiden

Får hoppas det kommer en addon så du kan byta ut hunden emot en stor katt

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Långt i spelet? Så vitt jag kunde utröna från hans inlägg stod det bara att han var hos alverna. Det säger inte så mycket då man kan välja att resa vart man vill ganska tidigt i spelet.

Jag gick höger när man fick välja, så jag hamnade hos alverna. Stämmer bra!

För övrigt så backtrackade jag och begav mig till andra ställen på kartan. Är level 12 nu, låst upp Shale (gillar honom!) och precis dödat, om jag kommer ihåg rätt, Ulder i Mage Tower.

Tänkte äta upp draken hos alverna senare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Proboarder
Får hoppas det kommer en addon så du kan byta ut hunden emot en stor katt

Näe
Kommer och går lite när den vill, somnar spontant då och då, vill gosa när den ätit fisk..

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Nu har även jag klarar av spelet efter ca 70 timmar...

Fyfan vilket bra spel säger jag bara!

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Helv**es jä*la s*it, har kört fast i Denerim.

När man har "fritagit" drottningen och ska lämna residenset och möter vakten, någon som har något förslag på hur man har ihjäl bossen???

Dold text
Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden

När man har "fritagit" drottningen och ska lämna residenset och möter vakten, någon som har något förslag på hur man har ihjäl bossen???

Dold text

Du behöver inte ha ihjäl bossen

Dold text
Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin

Du behöver inte ha ihjäl bossen

Dold text

Men det är nice! Jag gav mig fan på att jag skulle döda henne, och det lyckades jag med... till slut! Svår jävel.

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddan
Men det är nice! Jag gav mig fan på att jag skulle döda henne, och det lyckades jag med... till slut! Svår jävel.

Fick du ut nåt av det då? [spolier]slapp du rymma från fort drakon?[/spoiler]

Permalänk
Medlem

Gah, The Fade var rätt drygt att harva igenom...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Gah, The Fade var rätt drygt att harva igenom...

Det var ju det roligaste momentet i spelet hittills tycker jag

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Det var ju det roligaste momentet i spelet hittills tycker jag

Hmm, det hade visserligen sina höjdpunkter...

Men den där "drömeffekten" som var pålagd på bilden hela tiden störde mig och sen tyckte jag att det var lite tråkigt att vara separerad från gruppen...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Dold text

ett tips är att backa ifrån rummet ni fört möts in i ett annat rum, endast hon och kanske nån vakt följer endast med. Gör det hela lite lättare iaf

Dold text
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Fick du ut nåt av det då?

slapp du rymma från fort drakon?

Dold text

har för mig man slapp hela den biten jo

Dold text
Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddan

Jag använde min vanliga taktik med att sticka därifrån så långt det går och ta död på det som följer efter. I det här fallet var det bara hon som gjorde det så då var det ingen match att banka ihjäl henne fryst av cone of cold.

Permalänk
Medlem

Jag har också klarat spelet nu och kan inte annat än att hålla med tidigare skribenter...fantastiskt spel, BioWare är kungar.

Har börjat om med en ny gubbe (en rogue denna gång)...förra genomspelningen var med en mage.

någon som har några tips på vad man ska tänka på som rogue?
Ska man t.ex. använda dubbla daggers eller ska man ha ett "större" vapen i sin mainhand?

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

jag har klarat spelet med en rogue och jag hade ett longsword i main hand sen en dalish dagger i andra handen tills att man hade fått skillen som gör att man kan ha ett longsword i andra handen med... hade 2st svärd med totalt 7st platser för runor

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Hur många av er har gjort slut på den valfria 'bossen' på Mountain Top? Jag tror jag försökte 10 gånger innan jag insåg att jag tog mig an problemet helt fel. Sista gången gick det som en dans och klarade mig med alla karaktärer i livet även om Morrigan dog precis efteråt pga DOT fire

Ganska skön loot från den rackaren måste jag säga! Dessutom verkar kroppen ligga kvar så att man kan gå tillbaka och känna sig stolt lite då och då

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torach
jag har klarat spelet med en rogue och jag hade ett longsword i main hand sen en dalish dagger i andra handen tills att man hade fått skillen som gör att man kan ha ett longsword i andra handen med... hade 2st svärd med totalt 7st platser för runor

Oj, där ser man, det var riktigt bra!

Vilken skill är det som gör att man kan ha 2 st svärd??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RawHead
Hur många av er har gjort slut på den valfria 'bossen' på Mountain Top? Jag tror jag försökte 10 gånger innan jag insåg att jag tog mig an problemet helt fel. Sista gången gick det som en dans och klarade mig med alla karaktärer i livet även om Morrigan dog precis efteråt pga DOT fire

Ganska skön loot från den rackaren måste jag säga! Dessutom verkar kroppen ligga kvar så att man kan gå tillbaka och känna sig stolt lite då och då

Jo jag gjorde också så, tyckte det var roligt

Dels både att det gav achievement och sen kunde man använda scalen för att göra en rätt så fin armor i Denerim också

Dold text

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3l

Dual-Weapon Mastery
Class(es): Rogue, Warrior
Category: Dual Weapon
Type: Passive
Previous Talent: Dual-Weapon Expert
Requires: Level 12, 36 Dexterity, Master Combat Training
Friendly Fire: No

Only a chosen few truly master the complicated art of fighting with two weapons. The character is now among that elite company, able to wield full-sized weapons in both hands. Stamina costs for all dual-weapon talents are also reduced.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Dual-Weapon Mastery
Class(es): Rogue, Warrior
Category: Dual Weapon
Type: Passive
Previous Talent: Dual-Weapon Expert
Requires: Level 12, 36 Dexterity, Master Combat Training
Friendly Fire: No

Only a chosen few truly master the complicated art of fighting with two weapons. The character is now among that elite company, able to wield full-sized weapons in both hands. Stamina costs for all dual-weapon talents are also reduced.

tackar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om man bara kunde använda 2st 2h svärd så vore min lycka total

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

om man bara kunde använda 2st 2h svärd så vore min lycka total

Min Gubbe kan ha 2st 2h svärd.

och så har jag en fet pilbåge på andra settet.

Är lvl 19.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3l

Jo jag gjorde också så, tyckte det var roligt

Dels både att det gav achievement och sen kunde man använda scalen för att göra en rätt så fin armor i Denerim också

Dold text

Bästa jag fått än så länge, tog tyngsta möjliga till min sköld-dvärg. Så nu får Allister mitt gamla bloodarmor, dom mindre drakfjällen gav två fina läderarmor, det ena ger mycket hög eldresistans.
Gäller bara att hitta en riktigt fin hjälm nu, röd, dragonbone, med vingar, eller horn, har jag tänkt mig, Bergens Honor är inte speciellt stilfull.

Dold text

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk

Bästa jag fått än så länge, tog tyngsta möjliga till min sköld-dvärg. Så nu får Allister mitt gamla bloodarmor, dom mindre drakfjällen gav två fina läderarmor, det ena ger mycket hög eldresistans.
Gäller bara att hitta en riktigt fin hjälm nu, röd, dragonbone, med vingar, eller horn, har jag tänkt mig, Bergens Honor är inte speciellt stilfull.

Dold text

Länk

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Min Gubbe kan ha 2st 2h svärd.

och så har jag en fet pilbåge på andra settet.

Är lvl 19.

Och det går till hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Och det går till hur?

De finns en patch på http://www.dragonagenexus.com/

LOVE IT

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd

Jaha, då har man klarat spelet.

Tog ca 82 timmar vilket är ganska mycket. Utforskade ca 92 procent utav värden men klarade tydligen bara 39 procent.

Undrar dock hur det beräknas då jag tycker att jag gjorde väldigt många quest. Undrar om de inte räknar in alla ursprung och karaktärer man kan vara o då går det ju inte att få 100 procent under samma spelomgång.

TYcker att spelet var mycket bra samt att man brydde sig om sina karaktärer och levde sig in i dem o spelet. Det var både roligt, ibland jobbigt och frustrerande att ha ett förhållande med Morrigan. Förmodligen är Morrigan den som är mest intressant att ha ett litet förhållande med o mest invecklat misstänker jag.

Minus med spelet är att jag tycker att det kan bli lite tjatigt o enformigt med alla fighter hela tiden. Kunde var lite mer pussel o funderande tycker jag men detta är givetvis en smaksak. Kommer kanske att spela det en gång till men garanterat så kommer man ju att köpa dragon age 2 när det kommer. Även om det kommer en större expansion så blir det köp. Man vill ju veta vad som händer med karaktärerna längre fram o om man

hittar sin witch of the wilderness igen

Dold text