GTX 295 Quad SLI ger SÄMRE resultat i 3dmark 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prodigy
mina kort jag har haft...

295GTX 29000 06an
HD5850 27300
HD5770 20000

Så hans score är helt åt hellskotta..

Hans agg är boven plus han behöver klocka cpun end of story.

Oj 29k med ett 295? Då är det världsrekord ! Såvida du inte körde 2 st.
18-19k är fullt normalt med ett GTX 295. Du kan nog få lite mer om du drar upp CPUn lite till. Med tanke på att han har 1200watt så är inte hans agg boven.

Vad som är problemet här är att Quad-SLI inte verkar fungera. Vet inte hur pass bra 06 skalar i Quad-SLI.

Tycker du skall ta och dra hem 3Dmark vantage istället och testa där. Lär skala betydligt mycket bättre med Quad-SLI

Dra även hem GPU-Z och kolla så att den ser båda korten som aktiva och att sli står som aktiverat där.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D @ 5,0ghz | Custom H2O Loop | TUF GAMING X670E-PLUS | 32GB Corsair @ 3000mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

*Borta*

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Men 3dMark 06 har inte fullt stöd för SLI.

Kännt problem sedan länge.

Lägg ned.

+1

prova med vatage så ska du se skillnad,,

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Tänkte väll att jag hade rätt angående nätaggregatet jag gjorde viss efterforskning innan.
Ska köpa mig en vantage licens. Måste bara invänta lönen. har bränt mina sista pengar nu på dator delar denna månad.. Eller jag iaf tills jag får lite dricks på jobbet. hehe.

Gpu-z har jag laddat hem och det visar att 4 kort enabled i sli...

Ska se vad jag har för spel installerade att bencha med.

/ Santzia

Visa signatur

It´s a cold world out there.
You better pack your own heat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Santzia
Tänkte väll att jag hade rätt angående nätaggregatet jag gjorde viss efterforskning innan.
Ska köpa mig en vantage licens. Måste bara invänta lönen. har bränt mina sista pengar nu på dator delar denna månad.. Eller jag iaf tills jag får lite dricks på jobbet. hehe.

Gpu-z har jag laddat hem och det visar att 4 kort enabled i sli...

Ska se vad jag har för spel installerade att bencha med.

/ Santzia

Dricks? vad jobbar du med?

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

OK testade lite snabbt att köra benchmarken i Resident Evil 5...
Med Sli avstängd fick jag 79.2 FPS i snitt
Och med Sli aktiverat 99.6 Fps i snitt.
Måste vara ngt med 3dmark 2006.
ska fixa en licens på vantage och testa. tack för all hjälp.

/ Santzia

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
Dricks? vad jobbar du med?

Bartender? Prostituerad? Servitör? Hotellstädare?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Oj 29k med ett 295? Då är det världsrekord ! Såvida du inte körde 2 st.
18-19k är fullt normalt med ett GTX 295. Du kan nog få lite mer om du drar upp CPUn lite till. Med tanke på att han har 1200watt så är inte hans agg boven.

Vad som är problemet här är att Quad-SLI inte verkar fungera. Vet inte hur pass bra 06 skalar i Quad-SLI.

Tycker du skall ta och dra hem 3Dmark vantage istället och testa där. Lär skala betydligt mycket bättre med Quad-SLI

Dra även hem GPU-Z och kolla så att den ser båda korten som aktiva och att sli står som aktiverat där.

nej jag körde inte 2st.. och nej det är icke världsrekord.. har vänner på TS fubar blossa som har fått mera än mej med singel 295 gtx kort...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbx8
Bartender? Prostituerad? Servitör? Hotellstädare?

Vad har det med saken att göra? Håll er till topic

Som sagt, 06 har inte stöd för sli..

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Fan testa trail versionen.. mening och vänta tills du har råd till en license..
http://www.futuremark.com/benchmarks/3dmarkvantage/download/

Tanka ner och kör ett test nu!

Permalänk
Medlem
Citat:

295GTX 29000 06an
HD5850 27300
HD5770 20000

vad hade du för prolle och i vilken hastighet?

Permalänk
Medlem
Citat:

nej jag körde inte 2st.. och nej det är icke världsrekord.. har vänner på TS fubar blossa som har fått mera än mej med singel 295 gtx kort...

Mmm men sen tidigare vet jag ju att du lever i en fantasivärld.

http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2338695,00.asp
http://www.overclockersclub.com/reviews/nvidia_gtx295_full/12...
http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/bfggtx295/...
http://www.vortez.co.uk/contentteller/articles_pages/mushkin_...

Där har du 4 st länkar som styrker mitt påstående, duger inte det kan jag leta fram 10 till.

Om du nu verkligen fått 29k, länka gärna till orb. Isåfall kommer ca 10k av de poängen från en extremt överklockad CPU.
Vilket det inte handlar om här.

Sitter du seriöst och refererar mot Xeon cpuer som rullar i nästan 5ghz tycker jag synd om dig

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D @ 5,0ghz | Custom H2O Loop | TUF GAMING X670E-PLUS | 32GB Corsair @ 3000mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Jag jobbar som köksmästare, så då kan vi släppa det.
Ok har köpt vantage, kom på att man har ju kreditkort.
men hann inte installera det innan jag var tvungen att dra till jobbet.
återkommer inatt med lite vantage poäng. sedan kanske jag sätter mig och överklockar lite med.

skrev i första inlägget att allt är stock hastigheter.
processor i7 920.

/ Santzia

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Lever i en fantasivärld? du vet inte mycket du...

Varför skulle jag ljuga om en sån sak.. jag får ju 27300 poäng med ett HD5850... Varför skulle jag då inte kunna få 29k med ett 295 kort?

Du är bara för mycket lär dej klocka och ha råd att köpa bra saker så får du med bra poäng.

Hd5850 orben i alla fall

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12384162

Och 295 kortet är bättre än HD5850 kortet... så du kan sluta leva i en drömvärld...

Permalänk
Citat:

Du är bara för mycket lär dej klocka och ha råd att köpa bra saker så får du med bra poäng.

Har du sån syn på andra människor har du nog inte många vänner IRL...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Lever i en fantasivärld? du vet inte mycket du...

Jag får också intrycket av att du inte är riktigt med i matchen. Frågeställningen gäller TS förutsättningar. Du refererar till en ORB compare med en överklockad Xeonprocessor, vilket mrfisse mycket riktigt påpekar.
Jag vill också gärna se oklockad CPU/GPU leverera uppgivna 3Dmark-värden.

Edit: Högsta värdet jag hittade för en i7 och GT295 i ORB-databasen: P19063 3DMarks Vantage. Ref:http://service.futuremark.com/resultComparison.action?compare...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

jag tycker vi taggar ner lite nu vi alla vet ju att 06an är minst sagt missvisande i dagens läge, med dålig skalning i sli osv..

exempel: min dator, överklockad PH2, två överklockade 9800GTX+ i SLI, och jag får 19116P i 3DM06, och vi alla vet ju att ETT av hans GTX295 krossar mina kort, samma med processorn. hans processor bör även i stock hänga med min Ph2X4 på 3.7ghz...

Man kan helt enkelt inte använda 06an som måttstock på hur bra en dator är längre... det är bara en rolig bench, och en e-penisförlängare att ha ett högt 3DM06 score.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Har du sån syn på andra människor har du nog inte många vänner IRL...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Jag får också intrycket av att du inte är riktigt med i matchen. Frågeställningen gäller TS förutsättningar. Du refererar till en ORB compare med en överklockad Xeonprocessor, vilket mrfisse mycket riktigt påpekar.
Jag vill också gärna se oklockad CPU/GPU leverera uppgivna 3Dmark-värden.

Edit: Högsta värdet jag hittade för en i7 och GT295 i ORB-databasen: P19063 3DMarks Vantage. Ref:http://service.futuremark.com/resultComparison.action?compare...

Först och främst, hemskt ledsen för off-topic.

Men skojar ni eller, "prodigy" postade resultat som han hade fått med en mängd olika kort, blir sedan påhoppad och kallad lögnare. Inte fan är det han som har gjort fel i alla fall.

Mrfrisse, 29k poäng med ett 295 är inte omöjligt, verkligen inte. Om en kraftigt överklockad CPU var orsaken är ju rätt oviktigt, för ingen har påstått något annat.

// Fredrik.K

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfredrik

Mrfrisse, 29k poäng med ett 295 är inte omöjligt, verkligen inte. Om en kraftigt överklockad CPU var orsaken är ju rätt oviktigt, för ingen har påstått något annat.

Vad jag vill ha belägg för är om Santzias värde verkligen är "helt åt hellskotta..", för att citera prodigy.
Jag hittar inget i ORB-databasen som styrker prodigys påstående för, och det här är pudelns kärna, oklockade system.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är åt hellskotta då min maskin får 20500 poäng i 3dmark06.

Jag har dock ingen aning om vart problemet kan ligga, men om ett par tre groggar så kanske jag kommer på nåt fantastiskt smart.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Prodigy: Var inte så selektiv i ditt läsande, jag är mycket medveten om att det inte är en omöjlig poäng. Men eftersom du berättar till trådskaparen att hans score är åt fanders för att folk fått 29k med ett 295 kort. Det är så brutalt långt ifrån sanningen man kan komma. Precis som jag redan sagt så är ca 10k av de poängen enbart från en Xeon som nästan rullar i 5ghz? Vilket gör din jämförelse till 100% orelevant.
Min I7a rullar på fint i 4.2ghz så vart du vill komma med att hugga på mina kunskaper fattar jag icke.
Vi har visserligen varit i luven på varandra förut just pga det här, du snackar helt enkelt orelevant dynga.
När jag påpekar detta så kommer det tråkigheter i min mailbox ist. Jag försöker "rätta" dig men det klarar du uppenbarligen inte av. Trist.

MrFredrik: Jo eftersom prodigy tydligen tycker att trådskaparens 295 också borde prestera 29k i 3dmark06 (dvs sätter felaktigheter i huvudet på trådskaparen) eftersom hans "polare" uppnåt det under någon brutal-bench med Xeon processor.
Vad jag kan se så har inte trådskaparen en Xeon cpu @ 4,9ghz? Så förstår inte vart du vill komma.
Jag hoppa inte på honom, jag informerar han om hur saker faktiskt ligger till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gud vilket "bråk" det blev.. Är inte helt tappad bakom en vagn.
Poängen i sig tyckte inte jag var det viktiga (datorn är ju som sagt inte överklockad eller något var bara en första test för att få en baslinje till vad datorn presterar standard, Håller på att bygga ett nytt system med vattenkylning och vill få det installerat innan jag börjar med diverse överklockningar, Finns för övrigt en bygg logg under modifikationer projekt Monolith).

Utan jag det jag mest reagerade på var just att min poäng sjönk när jag installerade det andra gtx 295 kortet.

Iaf.. Har nu installerat Futuremark Vantage och kört en första test med SLI på.
och får en poäng på 28172p.
Vilket verkar vara en ganska hyfsad siffra.

Siktar på en ganska refäl överklockning av datorn senare när vattenkylningen är klar.

http://service.futuremark.com/compare?3dmv=1679084

/ Santzia

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Poängen i sig tyckte inte jag var det viktiga (datorn är ju som sagt inte överklockad eller något var bara en första test för att få en baslinje till vad datorn presterar standard, Håller på att bygga ett nytt system med vattenkylning och vill få det installerat innan jag börjar med diverse överklockningar, Finns för övrigt en bygg logg under modifikationer projekt Monolith).

Utan jag det jag mest reagerade på var just att min poäng sjönk när jag installerade det andra gtx 295 kortet.

Siktar på en ganska refäl överklockning av datorn senare när vattenkylningen är klar.

/ Santzia

Det ser ju lovande ut, men kör vantage utan PhysX aktiverat en gång så vi får se det riktiga resultatet..

Och nej jag säger inte detta för att vara dryg utan jag är bara nyfiken på vad din dator presterar mot min då jag sitter på exakt samma setup fast med 2st GTX 280 kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

/ Santzia

Nu börjar det likna något!

Permalänk
Medlem

Huttala:

Gick ner ganska rejält. Men det tar jag nog igen med lite överklockning senare.
22568p. Med 0 överklockning. och ppu avstängt.
Du kan ju jämföra om du vill med ditt system:
http://service.futuremark.com/compare?3dmv=1679291

Mrfredrik: Jo verkligen. testade att stänga av sli och då hamnade poängen på strax under 12000p typiskt glömde spara orben men men..

Ok alla tackar för era svar. vet nu iaf att korten inte underpresterar.
Ska bli roligt att se vad de klarar av med en riktigt överklockning senare.

/ Santzia

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

295GTX 29000 06an
HD5850 27300
HD5770 20000

27300 med 5850? Jag får 16000..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200