Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
Onödigt slöseri av en fungerande processor. Men snyggt annars.

jag har 4 cpuer som prynader i lägenheten

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk

kan man löda bort pinnsen med en varmluftspistol?
Har en gammal P4 3,06GHz 478 framför mig som jag sparat av nån anledning, kanske den kan bli en fin nyckelring?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
kan man löda bort pinnsen med en varmluftspistol?
Har en gammal P4 3,06GHz 478 framför mig som jag sparat av nån anledning, kanske den kan bli en fin nyckelring?

Gjut in den i plast (eller vad man nu använder) annars?

Permalänk
Medlem

Oj.. så mycket respons tycker att det är kul att många gillade moden..
Sett att det diskuterats om proppen funka lr inte. kan säga att hur som helst så gör den inte det längre..

Tack bois ^^

Visa signatur

Awsomness

Permalänk
Medlem

10p för en klockren idé!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

Jag har en fungerande Pentium I i bokhyllan, hittar jag inget fungerande nätagg till det gamla moderkortet som den passar i så får jag göra något liknande ^^

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk

Shit vad coolt! måste också fixa! Intel i7 920 nyckelring! haha

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Jag har en Pentium II omgjord till kylskåpsmagnet.. får ta en bild någon gång..

Permalänk
Medlem

Tänk den dagen när man gör sådär med en I9a...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DilluTioN
Så man måste vara först med allt då eller?...
ah, okej..
jag gjorde det för 18år sedan när jag inte ens var född, SUG PÅ DEN!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Vad har det med saken att göra?

Någon har skrivit ett inlägg innan dig i tråden, ska personen kommentera dig med: "Gammalt.. Det där gjorde jag för säkert 3 minuter sen."

Det var just såna här gallerier som var översvämning av sist alla tyckte galleriet var rörigt det var då sweclockers rensade upp och gjorde fint.
Tycker det är Extremt över reklamerat och fattar bara inte hur alla kan tycka WOW va coolt har jag aldrig sett för typ?
då det är så extremt gammalt!
och vi har Yttrandefrihet i det här landet så att klanka ner på min kommentar är bara barnsligt då den är san och har en jävla bra poäng.
Tycker det bara är synd att ingen av de Oldschool clockers sitter kvar och törs baka upp mig på vad jag säger.. som sagt Vi va jävligt less på sådant därför det försvann.

Tror inte änns galleriet lever upp till reglerna.

§ 1.2 Galleriet är ingen bilduppladdningstjänst. Ett galleri måste innehålla tillräckligt mycket information, både bilder och text, för att uppnå en viss verkshöjd.
§ 1.3 Galleriet är enbart till för att visa upp datorer, komponenter och relaterade byggen.

Själv anser jag inte att en nyckel ring är relaterad till en dator eller dess komponenter. Men det skulle man kunna diskutera i evigheter.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
Det var just såna här gallerier som var översvämning av sist alla tyckte galleriet var rörigt det var då sweclockers rensade upp och gjorde fint.
Tycker det är Extremt över reklamerat och fattar bara inte hur alla kan tycka WOW va coolt har jag aldrig sett för typ?
då det är så extremt gammalt!
och vi har Yttrandefrihet i det här landet så att klanka ner på min kommentar är bara barnsligt då den är san och har en jävla bra poäng.
Tycker det bara är synd att ingen av de Oldschool clockers sitter kvar och törs baka upp mig på vad jag säger.. som sagt Vi va jävligt less på sådant därför det försvann.

Tror inte änns galleriet lever upp till reglerna.

§ 1.2 Galleriet är ingen bilduppladdningstjänst. Ett galleri måste innehålla tillräckligt mycket information, både bilder och text, för att uppnå en viss verkshöjd.
§ 1.3 Galleriet är enbart till för att visa upp datorer, komponenter och relaterade byggen.

Själv anser jag inte att en nyckel ring är relaterad till en dator eller dess komponenter. Men det skulle man kunna diskutera i evigheter.

Har du hållit koll på galleridelen de senaste åren så har det varit rätt lika. Ofta någon slags trend, som för ett par månader sedan när det var populärt att stoppa in usb-minnen i allt möjligt och lägga upp gallerier på. Alltid har det varit något och visst, det är ju bra om kvaliten höjs på gallerierna men det kunde ändå vara värre än vad det är nu.

Jag ser då hellre en nyckelring med en gammal CPU som prydnad än ett USB-minne eller ett skämtgalleri. Jag ser ännu hellre ett galleri där skaparen varit noga med kvalitet och presentation. Jag gör så gott jag kan med min egna för övrigt.

För övrigt har jag hängt på Sweclockers sedan 2002-2003, var registrerad ett tag men när jag började bli aktiv igen 2007 så var mitt gamla konto borta och registrerade om mig. Jag är inte direkt "ny" på denna sida.

Och för det sista, observera att meningen till dig var på skämt. Inget ont menat.

Permalänk
Medlem

Haha så cool!
Fick precis en rolig ide om vad man skall göra med mina ca 40+ CPUs i låden därborta i hörnet;)
10p!

Permalänk
Avstängd

jag hoppas du tog bort piggarna för om inte kan du få ont om du har den i fickan

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
jag hoppas du tog bort piggarna för om inte kan du få ont om du har den i fickan

tänk att ha de i byxfickan och få en socket 478 tatuering på låret. fett grymt

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Har du hållit koll på galleridelen de senaste åren så har det varit rätt lika. Ofta någon slags trend, som för ett par månader sedan när det var populärt att stoppa in usb-minnen i allt möjligt och lägga upp gallerier på. Alltid har det varit något och visst, det är ju bra om kvaliten höjs på gallerierna men det kunde ändå vara värre än vad det är nu.

Jag ser då hellre en nyckelring med en gammal CPU som prydnad än ett USB-minne eller ett skämtgalleri. Jag ser ännu hellre ett galleri där skaparen varit noga med kvalitet och presentation. Jag gör så gott jag kan med min egna för övrigt.

För övrigt har jag hängt på Sweclockers sedan 2002-2003, var registrerad ett tag men när jag började bli aktiv igen 2007 så var mitt gamla konto borta och registrerade om mig. Jag är inte direkt "ny" på denna sida.

Och för det sista, observera att meningen till dig var på skämt. Inget ont menat.

Det som stör mig mest. är väll när alla blir så extas över någe så gammalt. Sker hela tiden som sagt. och sen att man lägger upp sådant som de rensade ur förra gången galleriet vart över brukat. Är ju påväg tillbaks dit igen. och sen är det ju som sagt tveksamt om det där en komponent fortfarande. Menar går inte bruka den dom en komponent längre. och i såfall bryter den mot Reglerna.

Är sjukt många andra gallerier som förtjänar högre poäng än att man borrat ett hål i en CPU galleri.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
Det som stör mig mest. är väll när alla blir så extas över någe så gammalt. Sker hela tiden som sagt. och sen att man lägger upp sådant som de rensade ur förra gången galleriet vart över brukat. Är ju påväg tillbaks dit igen. och sen är det ju som sagt tveksamt om det där en komponent fortfarande. Menar går inte bruka den dom en komponent längre. och i såfall bryter den mot Reglerna.

Är sjukt många andra gallerier som förtjänar högre poäng än att man borrat ett hål i en CPU galleri.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Inget illa menat till TS dock, men du drar nog upp en gammal trend och snart kommer galleriet vara proppat med nyckelringar bara för att du fick såpass bra respons för att ha borrat ett hål i en processor.

Det blir väl som med alla dessa "min datorhörna" gallerier, man ser en suddig bild på en CRT och en LCD skärm instoppat i ett hörn sen om man har tur så får man en (suddig)bild på en dator som lyser i regnbågens alla färger.

Permalänk

Sjukt najs, nu vart man sugen på att göra en nyckelring av sin P4'a som ligger på nån hylla

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Gillade detta starkt. 10p!

Ska försöka få tag på någon prolle jag också och ha den som nyckelring. Har ju alltid min I7 920 men det känns som en dyr nyckelring...

nejnej kör på de
gjorde faktiskt en nyckelring av en gammal amd 2000+ men det vart lite för klumpigt

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Avstängd

Fasen vad snitts. Ska laga en egen av nån sunkig i7 eller i5 som bara skräpar..

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
Fasen vad snitts. Ska laga en egen av nån sunkig i7 eller i5 som bara skräpar..

haha helt rätt

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Wow, ett åttapoängs-galleri med endast en bild! Good job.

Permalänk
Medlem

fyfan vad coolt! har själv en massa gamla processorer liggandes.
Kan man få se en bild underifrån? Tänkte ifall du slipat/tagit bort taggarna?
Eller har gamla celeron taggar eller "ploppar"?

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syde
Asså, de va fint, men en sak jag undrar över; En kille kan lägga upp värsta monster datorn, men får sammanlagt 4 p pga. att de var en kabel som var fel dragen.

Här kommer en kille med en nyckelring och får 8,5 p direkt... ngt skummt om ni frågar mig

Fast personligen tycker jag inte vilka komponenter man använt ska spela någon roll utan vad man gjort med dom. Om någon moddar ett gammalt chassi till grymt snyggt så ska han ju inte få lägre betyg för att han har en Pentium 1 och ett voodoo kort?

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
Fast personligen tycker jag inte vilka komponenter man använt ska spela någon roll utan vad man gjort med dom. Om någon moddar ett gammalt chassi till grymt snyggt så ska han ju inte få lägre betyg för att han har en Pentium 1 och ett voodoo kort?

Jag tror att det Syde försökte få fram var att denna person fått höga poäng på en helt meningslös "mod" som dessutom kan göras av vem som helst och inte tar mer än 10 sekunder att göra.

Sen om det hade varit något nytt som ingen någonsin tänkt på förut så hade ju poängen varit befogade, men nu är det ju så att var och varannan nörd som haft en trasig CPU har gjort just denna "Mod".

Men som sagt TS, ta inte illa upp även om jag låter lite grinig, det är inte riktat mot dig.

Permalänk
Medlem

haha, aa nice men du borde nog få hål i fickorna om ett tag, med tanke på de vassa hörnen..

Permalänk

How many gigaherz is your keychain?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syde
Asså, de va fint, men en sak jag undrar över; En kille kan lägga upp värsta monster datorn, men får sammanlagt 4 p pga. att de var en kabel som var fel dragen.

Här kommer en kille med en nyckelring och får 8,5 p direkt... ngt skummt om ni frågar mig

Men den va snygg

Själv tycker jag det är roligare att kolla på ett galleri där någon kommit på något roligt, som det här (även fast det troligtvis inte är hans idé), än se någon som vill visa hur mycket pengar man slösat och hur duktig man är på att sätta ihop köpta delar.

Permalänk

är det bara att borra igenom? ska då fixa mig en AMD nykelring

Visa signatur

Asus M3A-h/hdmi | Amd ahtlon 6000+ 3.0ghz @ 4.0ghz | Asus EAH4850 top | Crucial pc6400 4gb | 1st 500gb WD och 1st 750gb WD.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
kan man löda bort pinnsen med en varmluftspistol?
Har en gammal P4 3,06GHz 478 framför mig som jag sparat av nån anledning, kanske den kan bli en fin nyckelring?

Går sälja för runt en 100dring skulle jag tippa på utan problem

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

är tillbaks där vi var sist. behövs helt enkelt 2 separata gallerier ett Trash galeri för sådant och liknande. Och ett seriöst dom måste godkännas för de finare byggena. Och det ska vara strikta kriterier och kanske en jury bestående av utvalda på Swecklokers användare som ska godkänna att den kommer in i galleriet typ 50 som ingår i juryn o 20 röster räcker för att den ska komma in. då alla kanske inte alltid är aktiva. då tror jag alla skulle bli nöjda.