Permalänk
Medlem

Sälja Zepto Nox A15

Har en Zepto Nox A15 (svart) med följande hårdvara

15.4" skärm (eller är den 15.6"?) med 1680x1050 i upplösning
Intel Core2Duo P8600 2.4Ghz, 1066Mhz buss
nVidia 9650M GT
2x2gb DDR PC6400 RAM
250gb HDD 7200RPM (SATA)
Intel WiFi 533 ABGN (802.11n WLAN-kort)
9 cells batteri
Inget OS ingår (beställde utan)
DVD-RW DL brännare
HDMI ut
optisk ut
Zepto Zcumbag (datorväska, blå och vit)

Har tänkt sälja denna och byta ner mig till en 13.3" bärbar istället med sämre prestanda då jag inte spelar några spel längre. Vet att Zepto gått i konkurs osv men köpte till två år extra garanti och det är ungefär ett år kvar på denna så service sker fortfarande via danska Infocare (man får dock stå för frakten själv vad jag förstått det som).

Frågan till er är såklart vad man kan tänkas ta för denna? Har använt den ganska flitigt under ett år, inga döda pixlar, inga problem och den har alltid fungerat finfint (med undantag för en bluescreen orsakad av beta-drivrutiner till grafikkortet en gång)

Permalänk
Vive la liberté!

Minst 5000-6000 skulle jag tro att du skulle kunna ta, är ju garanti och så kvar, samt hyfsade specs. Kan dock vara knepigt med att det inte kommer med OS då de flesta inte har koll på hur man installerar ett OS. Vet inte hur det ser ut rent legalt sett, men kolla om du kan lägga in en utvärderingsversion av Windows, så får köparen själv välja hur dem vill göra.

Är en 15.4' skärm du har, 15.6' är förhållandet bredd:höjd 16:9 på.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag vill förstöra ditt säljande men Infocare reparerar givetvis inget Zepto på garanti. Datorerna är köpta av Zepto så varför skulle Infocare bekosta en reparation?
Det är inte så att det är två års försäkring du har istället? Vill minnas att man inte kunde utöka garantin på de sista modellerna.

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk
Medlem

Oj, menade såklart att jag köpte två års extra försäkring. Fel skrivet av mig. Tack för att du påpekade detta

Permalänk
Medlem

Svårt att installera OS? hehe, tja då kan man ju köpa nåt annat.

Det är ju inte så komplicerat att sätat i en DVD och boota datorn och följa instruktionerna:-)

Men men.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agentum
Svårt att installera OS? hehe, tja då kan man ju köpa nåt annat.

Det är ju inte så komplicerat att sätat i en DVD och boota datorn och följa instruktionerna:-)

Men men.

Såklart det inte är avancerat men känns lite dumt kanske att sälja datorn med en... ehh utvärderingsversion... av Windows...

Permalänk
Medlem

Följde du inte med en Windows-licens när du köpte burken? Isf. är det ju bara att installera den Windowsversionen, så är det ju helt okej om man ser till det rent lagmässigt.