Permalänk

Nytt grafikkort 700kr

Tja
Nu har jag funderingar på att köpa nytt grafikkort till min burk den är inte så bra men jag har förhoppningar om att det ska gå och spela css utan så mycket lagg på en den banor

Min dåliga dator: Acer Aspire M3100 | AMD Sempron 3800+ | 3GB ram | 160 GB HDD | 160, 160 och en på 320 GB Externa HDD | Windows Vista Home Basic 32bit | 22tum widescreen benlinea

har något radom nättagg i den som man satt i när jag köpte den för typ 2 år sedan tror jag att det blir nu i april men jag ska köpa ny burk till sommaren så jag ska bara ha så att jag kan spela nu och kolla på film har för mig att nätagget var på 350w finns det något billigt grafikkort som ändå fyller mina behov

Budgeten är runt 700kr inte så mycket men tycker att det får duga till denna datorn

//LimpBizkit(Carl)

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem

ati radeon hd4670 borde passa dig rätt bra

Permalänk

Kräver det inte mycket ström?

två av mina externa hdd är portabla så dom tar stöm via datorn och den andra har så att den får el ifrån uttaget:P

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem

Nej, det behöver ingen separat ström anslutning och drar således inte så mycket.

Du bör klara dig utmärkt med ett 350w nätagg.

vad har du för grafikkort sedan tidigare?

Permalänk

Någon inbyggt i modekortet typ ATI Radeon Express 1250 typ:P Inget bra kort

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem

9600gt kostar 749 kronor på inet.se

Permalänk
Avstängd

Jag har ett 8800GTX (500 kr), bor en bit utanför Göteborg om du är intresserad!

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem

Re: Nytt grafikkort 700kr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LimpBizkit
Tja
Nu har jag funderingar på att köpa nytt grafikkort till min burk den är inte så bra men jag har förhoppningar om att det ska gå och spela css utan så mycket lagg på en den banor

Min dåliga dator: Acer Aspire M3100 | AMD Sempron 3800+ | 3GB ram | 160 GB HDD | 160, 160 och en på 320 GB Externa HDD | Windows Vista Home Basic 32bit | 22tum widescreen benlinea

har något radom nättagg i den som man satt i när jag köpte den för typ 2 år sedan tror jag att det blir nu i april men jag ska köpa ny burk till sommaren så jag ska bara ha så att jag kan spela nu och kolla på film har för mig att nätagget var på 350w finns det något billigt grafikkort som ändå fyller mina behov

Budgeten är runt 700kr inte så mycket men tycker att det får duga till denna datorn

//LimpBizkit(Carl)

Kan rekommendera Ati 4650. Kostar strax under 500kr

Sitter på en Intel PEntium D 2.8ghz. Kört på inbyggda grafikkortet ati x1000 (tror jag det hette) sedan köpet för 3-4år sedan. Superskit. Cod 1 hackade i medium, men nu kan jag köra CoD MW2 i höga inställningar. Underverk!

Dessutom drar det väldigt lite ström. Sitter på ett 250W

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk
Medlem

XFX Radeon HD4770 för 895 kr på inet är det bästa jag kan rekommendera!

Visa signatur

"The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweYoda
Jag har ett 8800GTX (500 kr), bor en bit utanför Göteborg om du är intresserad!

Nja tror inte det Blir nog ett ati kort

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nytt grafikkort 700kr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eelvis
Kan rekommendera Ati 4650. Kostar strax under 500kr

Sitter på en Intel PEntium D 2.8ghz. Kört på inbyggda grafikkortet ati x1000 (tror jag det hette) sedan köpet för 3-4år sedan. Superskit. Cod 1 hackade i medium, men nu kan jag köra CoD MW2 i höga inställningar. Underverk!

Dessutom drar det väldigt lite ström. Sitter på ett 250W

Bullshit.. lovar att du laggar på högsta..

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Nytt grafikkort 700kr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Bullshit.. lovar att du laggar på högsta..

Han laggar på högsta men han snackar fan inte bullshit!!

1. han sa HÖGA inte HÖGSTA... (han kanske tycker 800x600 e hög upplösning.)

2. han kanske kan köra med lagg och då kan han köra med i höga inställningar...

3. det är säkert ett underverk för honom han snackar inte bullshit...

4650, 4670 eller 4770 beroende på budget tror 4670 e lagom för dig 4770 e nog lite onödigt för bara css och om du ska köpa nytt sen

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Se33
Han laggar på högsta men han snackar fan inte bullshit!!

1. han sa HÖGA inte HÖGSTA... (han kanske tycker 800x600 e hög upplösning.)

2. han kanske kan köra med lagg och då kan han köra med i höga inställningar...

3. det är säkert ett underverk för honom han snackar inte bullshit...

4650, 4670 eller 4770 beroende på budget tror 4670 e lagom för dig 4770 e nog lite onödigt för bara css och om du ska köpa nytt sen

håller med se33
det 4670 passar dig utmärkt
köp den här om du vill att den dator ska låta jättelite
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=378252
den håller sig jättesväl också:)

Visa signatur

dator1: amd 5600+ @3.184 GHz, asus radeon 5770 1gb, corsair 450W, antec three hundred
dator2: intel q6600, radeon 4850 1 gb, be quiet E9 680W, fractal design define r4, intel 330 120gb ssd

Permalänk
Medlem

Köp ett begagnat. Fick mitt 8800GT för 500kr inkl frakt på Tradera.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spaceguy1
håller med se33
det 4670 passar dig utmärkt
köp den här om du vill att den dator ska låta jättelite
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=378252
den håller sig jättesväl också:)

Okej men det är synd att komplett har så dyr frakt men man får väl leva med det:P det jag är mest orolig för är att det inte får plats i mitt chassi det är väldigt litet tycker jag med det finns ju mindre så det får nog plats med lite våld annars så är det bara att ta fram en vinkelslip eller något annat och göra om det lite:P

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem

Du, jag fick in ett 4890 i nåt random chassi som var typ hälften så stort som det jag har nu (haf mini)
Du kommer nog lyckas

Permalänk

OkejxD men kommer mitt nätagg att klara det? är lite skakis att min dator ska kapsejsa:/ har ingen garanti kvar):

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk

Ska man satsa på ett 4770 istället? som jag kommer att köra i min en ny dator när jag köper det så fixar jag ett bättre grafikkort till det sedan? eller ska man köra på ett 4670?

Behöver svart snabbt då jag ska försöka att beställa det idag:)

Men kommer mitt nätagg klara att driva ett 4770? annars så får jag åka till netonnet och köpa ett på 500w:P då jag inte bor så långt ifrån det:P

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk

ja ditt 350 w nätagg räcker, hd 4770 drar bara ca 80w i load så det är lungt.
köp du ett 4770 du kommer inte bli besviken, det är väldigt mycket bättre än
4670

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk

Okej:P men får hoppas att det får plats bara men slänger nog iväg en beställning snart:P

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem

Varför funderar du ens på att köpa ett nytt kort när du kan få ett 8800GTX för bara 500 kr?

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför du är så stressad med att få iväg beställningen.
Det är ingen som skickar innan måndag.

Visa signatur

MSI B650 GAMING PLUS WIFI | AMD Ryzen 5 7600x | 32Gb Corsair DDR5
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f@boy
Förstår inte varför du är så stressad med att få iväg beställningen.
Det är ingen som skickar innan måndag.

Jag vet det men jag vill ändå ha det:P så ska nog beställa det snart:P

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem

HD4770 är bästa valet FÖRUTOM 8800GTX för 500kr. Köp sweyodas grafikkort om du slipper betala frakt, presterar bättre än HD4770 och kostar nästan hälften?

Permalänk

Men det är ju ändå inte jag som betalar och så kommer jag att ha det i en ny dator i början

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk

Jag hade brotom för att jag inte inte ska vara hemma kommer hem på typ tisdag så det var därför jag ville slänga iväg en beställning

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk

Tja jag har en fråga nu har dom höjt priset på det grafikkortet som jag har beställt xfx 4770 till 1095kr men kommer jag att få betala den gamla summan eller den nya jag beställde det i lördags eller fredags

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Hedersmedlem

Frågor rörande enskilda datordelar passar bäst i respektive forumdel.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Om du har gjort redan har gjort en beställning med det äldre priset, så ska du endast betala för det äldre priset. Så ja, du kommer betala den gamla summan, som du beställde med.

Kolla på din order på hemsidan, så får du se.

Permalänk

okej bra det:) blev nästan lite orolig att jag skulle få betala 1095kr för det:P

Visa signatur

Tjenixen (: