Permalänk
Medlem

jag kommer ner till 89 FPS som lägst med min rigg och ligger på 200 ungefär inne.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Keeper of Traditions

hur mäter ni mängden FPS?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Min FPS ligger väll upp mot 60 med vsync, men droppar ganska drastiskt i vissa caves med lampor & skit... har inte mätt den men känner när den droppar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
hur mäter ni mängden FPS?

Ladda hem FRAPS.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Ladda hem FRAPS.

FRAPS SÄNKER ju FPS'en...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag undrar ifall någon av er här kör Mac versionen av spelet? Jag sitter just nu och funderar på att slå till, det kostar 30 pund för en nedladdningsbar version. Ett alternativ är att köpa en Windows version av spelet och dualboota.

Mvh

/J

Permalänk
Keeper of Traditions

En windows version är nog att föredra... Inte säkert att all DLC blir tillgängligt till Mac versionen, inte förrens en tid efteråt i alla fall

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
FRAPS SÄNKER ju FPS'en...

Bara om man filmar... =/

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bingobelle
Spelet verkar vara mer krävande än jag trodde. Har ett 4890 kort och i utomhusmiljöer så kan det faktiskt droppa under 60 fps. Har i o för sig allt på max även aa och sånt och kör på upplösningen 1680*1050.

Inomhus har jag fps upp emot 140 har jag sett.

Tycker inte att det låter krävande tvärtom.
Själv kör jag med V-sync, utan AA och AF i 1920x1200, med flyt vilket jag tycker är mycket bra.

Angående taktik.
Ett enkelt tips för AI är att ställe in sin bågskytt till;
1) Ranged.
2) Byt till melee om du attackeras av melee.
3) Byt till Ranged om du omges av 0 fiender.
4) Attackera fienden med lägst hälsa.

Kör också mina spellcasters till ranged och att attackera fienden med lägst hälsa.

Sen är det alltid bra att köra en "pulls" via båge och låta fienden komma till dig i stället för tvärtom.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Varför är halva min manapool som mage "reserved" och hur gör jag för att få mer mana under fighten bortsett från pots? Just nu är manan slut efter 3 spells typ :/

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Varför är halva min manapool som mage "reserved" och hur gör jag för att få mer mana under fighten bortsett från pots? Just nu är manan slut efter 3 spells typ :/

spells som du aktiverar och som varar tills du stänger av dem, behöver reservera mana för att fungera.

Du får mer mana genom att öka din willpower, det står om du bara läser lite....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
spells som du aktiverar och som varar tills du stänger av dem, behöver reservera mana för att fungera.

Du får mer mana genom att öka din willpower, det står om du bara läser lite....

Ah, då förstår jag. Det var ett nytt system för mig

Sedan undrade jag hur jag får mer mana under fighterna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Ah, då förstår jag. Det var ett nytt system för mig

Sedan undrade jag hur jag får mer mana under fighterna.

Spirit Healers (Wynne och din karaktär om u lär dig det) har ett par spells som ökar mana/stamina regeneration under combat. Willpower ska öka din regen också. Sen är ju tanken att din mana ska ta slut och att du ska hälla i dig ohälsosamma mängder lyrium potions, det är liksom en del av balansen. Dessutom finns death syphon (har jag för mig att den heter) som drar mana från döda fiender. Riktigt bra! Ligger under entropy har jag för mig.

Permalänk
Keeper of Traditions

I senaste patchen tror jag dem ökade mängden mana/energi som man får tillbaks efter en stunds stridande också...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Köpte spelet i förrgår och spelade hela dagen igår! Jävlar vad nice det är. Har dock en fråga, hade tänkt göra min warrior till en Champion, och tänkte fråga om någon vet hur man kan bli det, utan att spoila allt för mycket. Är fortfarande runt lvl 9-10 så har inte kommit så långt in i spelet (vad är max lvl?)

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Köpte spelet i förrgår och spelade hela dagen igår! Jävlar vad nice det är. Har dock en fråga, hade tänkt göra min warrior till en Champion, och tänkte fråga om någon vet hur man kan bli det, utan att spoila allt för mycket. Är fortfarande runt lvl 9-10 så har inte kommit så långt in i spelet (vad är max lvl?)

Jag kan avslöja så mycket som att Alistair är en Champion... Prata med honom ska du se

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Jag kan avslöja så mycket som att Alistair är en Champion... Prata med honom ska du se

Nej, det är han inte. Han är Templar.

neX: Gör questen Urn of Sacred Ashes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekan43
Nej, det är han inte. Han är Templar.

PWND

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekan43
Nej, det är han inte. Han är Templar.

neX: Gör questen Urn of Sacred Ashes

Jaha ja... same shit, different names

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag har fastnat på ett ställe i Redcliff. Jag har pratat med Ser Perth och har börjat försvarat staden under natten. Först slogs jag med Ser Perth högst upp i staden. När jag hade dödat alla fiender kom en riddare och ville att jag skulle komma ner och hjälpa till nere i staden. Jag sprang efter honom och dödade alla där men sedan fortsatte musiken och jag kunde inte prata med någon av dem.

Jag sprang upp till Ser Perth igen för att prata med honom men där kom det ner walking corpse. Fienderna kommer en och en lagom så man hinner döda en innan nästa kommer. Jag har inte räknat så noga men skulle gissa på att det har sprungit ner lika många som jag dödade första gången innan jag sprang ner i staden. Jag kan inte prata med någon av riddarna varken där uppe eller nere.

Hur många walking corpse ska jag hålla på och döda innan jag kommer vidare och kan rädda kungen? Jag är en Human, Warrior och har precis levlat till level 7.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Jag har fastnat på ett ställe i Redcliff. Jag har pratat med Ser Perth och har börjat försvarat staden under natten. Först slogs jag med Ser Perth högst upp i staden. När jag hade dödat alla fiender kom en riddare och ville att jag skulle komma ner och hjälpa till nere i staden. Jag sprang efter honom och dödade alla där men sedan fortsatte musiken och jag kunde inte prata med någon av dem.

Jag sprang upp till Ser Perth igen för att prata med honom men där kom det ner walking corpse. Fienderna kommer en och en lagom så man hinner döda en innan nästa kommer. Jag har inte räknat så noga men skulle gissa på att det har sprungit ner lika många som jag dödade första gången innan jag sprang ner i staden. Jag kan inte prata med någon av riddarna varken där uppe eller nere.

Hur många walking corpse ska jag hålla på och döda innan jag kommer vidare och kan rädda kungen? Jag är en Human, Warrior och har precis levlat till level 7.

Jo jag höll på ett riktigt bra tag där också, däremot kom de inte en och en utan typ 3 och tre, men höll på ett bra tag, trodde det buggat sig, men tillslut tog det slut. Så håll ut!

EDIT: Juste tror jag läste när jag var där du är att ibland kan ett walking corpse ha fastnat nere i staden, dvs om det slutat komma corpses men musiken fortfarande är igång.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekan43
Nej, det är han inte. Han är Templar.

neX: Gör questen Urn of Sacred Ashes

Yes, tackar, suttit med den questen hela dagen, fy satan vilken lång jävla grej!

*edit*

Har en fråga dock, är det möjligt att se VAD armor av samma "set-delar" ger för bonus? Man får ju bara en liten ikon som säger att "having several pieces of a set gear gives bonus" men vafan då för bonus? Är jag helt blind, eller går det inte att se någonstans?

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Yes, tackar, suttit med den questen hela dagen, fy satan vilken lång jävla grej!

*edit*

Har en fråga dock, är det möjligt att se VAD armor av samma "set-delar" ger för bonus? Man får ju bara en liten ikon som säger att "having several pieces of a set gear gives bonus" men vafan då för bonus? Är jag helt blind, eller går det inte att se någonstans?

Man kan väl hålla musen över rustningen för att se det?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Yes, tackar, suttit med den questen hela dagen, fy satan vilken lång jävla grej!

*edit*

Har en fråga dock, är det möjligt att se VAD armor av samma "set-delar" ger för bonus? Man får ju bara en liten ikon som säger att "having several pieces of a set gear gives bonus" men vafan då för bonus? Är jag helt blind, eller går det inte att se någonstans?

Högerklicka på en av set delarna och tryck på ögat. Där står det t.ex "if you have the armor and helmet you will get an additional set bonus of constituation and strength."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nirth
Högerklicka på en av set delarna och tryck på ögat. Där står det t.ex "if you have the armor and helmet you will get an additional set bonus of constituation and strength."

Aha! Så långt hade jag inte tänkt, tackar tackar!

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
Jo jag höll på ett riktigt bra tag där också, däremot kom de inte en och en utan typ 3 och tre, men höll på ett bra tag, trodde det buggat sig, men tillslut tog det slut. Så håll ut!

EDIT: Juste tror jag läste när jag var där du är att ibland kan ett walking corpse ha fastnat nere i staden, dvs om det slutat komma corpses men musiken fortfarande är igång.

Stod en walking corpse vid den lilla ekan vid vattnet för mig vid det tillfället. Alltså om du går till vänster efter att ha sprungit med han som vill ha hjälp. Efter att vi dödade honom så var det klart.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
Jo jag höll på ett riktigt bra tag där också, däremot kom de inte en och en utan typ 3 och tre, men höll på ett bra tag, trodde det buggat sig, men tillslut tog det slut. Så håll ut!

EDIT: Juste tror jag läste när jag var där du är att ibland kan ett walking corpse ha fastnat nere i staden, dvs om det slutat komma corpses men musiken fortfarande är igång.

Tackar! Jag gick ner i staden och sprang runt där en stund innan jag sprang på en walking corpse. Jag tror det var när jag sprang mot "house" på redcliffe-kartan.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Avstängd

Jag som inte är insatt i det här spelet. Är det online spel typ >World Of Warcraft eller kan man spela offline också?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Jag som inte är insatt i det här spelet. Är det online spel typ >World Of Warcraft eller kan man spela offline också?

Det är nog bara singleplayer tror jag.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Det är bara singleplayer.

Visa signatur

Asus P7P55D - Core i5 750 - XFX Radeon HD4890 1GB - Corsair TX 650W - Antec P182 - Corsair 2x2048MB 1333MHz DDR3 - 640GB WD Caviar Black - Eizo FlexScan S2402WSE