Permalänk
Medlem

Hjälp! Använde godmode i vista!

Kopierade skiten som stog här på sweclockers som nyhet för bara några minutersedan och skapade en ny mapp, tryckte enter. Därefter ballar datorn ur totalt. Explorer vägrar fungera och trots mängder med reboots hjälper varken recover eller felsäkert läge.

Klickar ja på "starta om programmet" så händer samma sak igen och får samma felmedelande.

Hur tar ja bort äckelmappen utan att kunna nå skrivbordet?

Det jag kan nå är console genom aktivitetshanteraren, och därav har jag lyckats komma in här!

Datorn är nyformaterad sedan två dagarsedan och jag hinner verkligen inte formatera om den igen!

Så jävla dåligt förövrigt att sweclcokers publicerar något sådant här utan å kolla upp lite först, "viss framgång för vista users" innebär tydligen total comphuter mayhem?

Hjälp!!!!

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zagrow
Kopierade skiten som stog här på sweclockers som nyhet för bara några minutersedan och skapade en ny mapp, tryckte enter. Därefter ballar datorn ur totalt. Explorer vägrar fungera och trots mängder med reboots hjälper varken recover eller felsäkert läge.

Klickar ja på "starta om programmet" så händer samma sak igen och får samma felmedelande.

Hur tar ja bort äckelmappen utan att kunna nå skrivbordet?

Det jag kan nå är console genom aktivitetshanteraren, och därav har jag lyckats komma in här!

Datorn är nyformaterad sedan två dagarsedan och jag hinner verkligen inte formatera om den igen!

Så jävla dåligt förövrigt att sweclcokers publicerar något sådant här utan å kolla upp lite först, "viss framgång för vista users" innebär tydligen total comphuter mayhem?

Hjälp!!!!

Testat starta datorn i felsäkert läge?

EDIT: Såg att han testat det, lite trött.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixoon
Testat starta datorn i felsäkert läge?

"Explorer vägrar fungera och trots mängder med reboots hjälper varken recover eller felsäkert läge. "

Jag tror han har gjort det.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

ah fucking lovley. Fixade det. Lyckades ta bort "mappen" genom taskmaneger /kör cmd skills

Frustration = Borta.

Epic fail på sweclockers som inte tar reda på mer innan de publicerar en sådan artikel. Tydligen är inte godmode kompatibelt med vista 64bit.

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Medlem

Eller den som testar saker på sin dator utan att ta reda på vad som händer

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Gnälligare och dummare får man ju leta efter.

"VISS FRAMGÅNG" är väl synonymt med "Mest krångel", eller hur?

Detta har absolut inget med kompetensen hos swec att göra, utan din egen dumhet.

Permalänk
Medlem

Lås upp avancerade alternativ i Windows 7

WINDOWS 7 inte windows vista står ingenstans att det fungerar på vista!

Visa signatur

Datorn: xfx hd 5850 BE > core i5 750 @ 4.0 ghz > CM storm sniper BE > asus p7p55d EVO > 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ > Corsair 4GB 1600MHz XMS3 >Corsair HX 750W> windows 7 ultimate KÖPT! > corsair h50

Permalänk
Citat:

Epic fail på sweclockers som inte tar reda på mer innan de publicerar en sådan artikel. Tydligen är inte godmode kompatibelt med vista 64bit.

HAHAHA

Det var nog en av de mest ointelligenta komentarerna jag har läst här.

Någonsin.

Tack för ett gott skratt.

Permalänk
Medlem

de stog vista med jo. Och nej, viss framgång är inte synonymt med mest krångel. Defintivt inte computer mayhem.

Tvivlar på att någon av er inte hade lackat om ni testade något som stog här på swec, och datorn krashade totalt. Tror ni ställer er i försvarsposition för att vara fiffiga. Ni hade lätt agerat likadant.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Zagrow, eller så är ingen av oss p14.

Jag provade i XP, det hände ingenting alls. ZOMG MAYHEM BBQ SEXPARTY!

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Men om det står Windows 7 i rubriken varför prova med vista?

Visa signatur

Datorn: xfx hd 5850 BE > core i5 750 @ 4.0 ghz > CM storm sniper BE > asus p7p55d EVO > 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ > Corsair 4GB 1600MHz XMS3 >Corsair HX 750W> windows 7 ultimate KÖPT! > corsair h50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
HAHAHA

Det var nog en av de mest ointelligenta komentarerna jag har läst här.

Någonsin.

Tack för ett gott skratt.

Okej om vi skall vara seriösa för en stund då. Du följer artikeln, datorn crashar totalt och det är tämligen ett hjälplöst läge. Du lackar inte alls på sweclockers som publicerar något utan att varna?

Du får gärna förtydliga vad det är som är det mest ointelligenta genom tiderna?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

de stog vista med jo. Och nej, viss framgång är inte synonymt med mest krångel. Defintivt inte computer mayhem.

Tvivlar på att någon av er inte hade lackat om ni testade något som stog här på swec, och datorn krashade totalt. Tror ni ställer er i försvarsposition för att vara fiffiga. Ni hade lätt agerat likadant.

Det stämmer inte!

Det skulle aldrig falla mig in att skylla någon annan för mina misstag.

Inte ens den buggiga firmwaren till x-25 skyllde jag på någon.

Det var helt på egen risk jag använde den.

Inget du någonsin väljer att göra kan du skylla på någon annan då det är du som gör det.

Peace.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av irona1
men om det står windows 7 i rubriken varför prova med vista? xD

För att det stog "viss framgång med vista"? Det kan betyda två saker för mig, ett: det fungerar inte, två: det fungerar.

Att det skulle innebära total crash av datorn, och att du hamnar i ett näst intill omöjligt läge att fixa det är inte riktigt samma sak väl?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det stämmer inte!

Inget du någonsin väljer att göra kan du skylla på någon annan då det är du som gör det.

Peace.

Vart har jag skrivit att det är sweclockers ansvar? Att ta reda på mer innebär i min mening att varna eller nämna att det kan total förstöra datorn?

Dessutom kass jämförelse med ett bios? I detta sammanhanget handlade det om att döpa om en mapp? Sen när är det kopplat till samma risker som ett bios?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

För att det stog "viss framgång med vista"? Det kan betyda två saker för mig, ett: det fungerar inte, två: det fungerar.

Att det skulle innebära total crash av datorn, och att du hamnar i ett näst intill omöjligt läge att fixa det är inte riktigt samma sak väl?

HAHA! Du frambringar kvällens skratt, tack
"Näst intill omöjligt" är väl likvärdigt med 'rm -rf */GodMode' antar jag, förjävligt att Swec skulle försätta dig i en sådan knipa

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tolkar det som att ett fåtal har lyckats med det i vista, det står även att det kan få vista att krascha.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Det stämmer inte!

Peace.

Ja gillar ditt sätt att se på saker;

Danielinterius väljer att installera nya world of warcraft expansionet, datorn brinner upp på grund av expansionet, daniel skyller sig själv?

Har jag fattat det rätt med tanke på din betoning på "Inget"?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Danielinterius väljer att installera nya world of warcraft expansionet, datorn brinner upp på grund av expansionet, daniel skyller sig själv?

Du var rolig i början men nu börjar jag ifrågasätta din psykiska hälsa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du var rolig i början men nu börjar jag ifrågasätta din psykiska hälsa.

Ah, grym comeback!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dracc

Haha, ZOMG..

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Du kanske ska läsa lite bättre nästa gång? För det står att vista kan krascha också. "Även Windows Vista-användare rapporterar viss framgång, dock sägs panelen kunna få det äldre operativsystemet att krascha i vissa fall". Fail!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dracc

Okej, kika i kommentarerna till artikeln då

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markenswe
Du kanske ska läsa lite bättre nästa gång? För det står att vista kan krascha också. "Även Windows Vista-användare rapporterar viss framgång, dock sägs panelen kunna få det äldre operativsystemet att krascha i vissa fall". Fail!

Jag får ju hålla med om att jag verkar ha missat det, om det ens stog med tidigare?

Förutsatt att jag missade den biten så är det rätt fail ja.

Det gör inte de flesta dryga kommentarer i denna tråd mindre efterblivna dock.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ah, grym comeback!

Du har läst artikeln dåligt, det står klart och tydligt att katalogen kan få vista att krascha.

Att jämföra det med expansion's som orsakar eldsvådor är minst sagt.....

konstigt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Du har läst artikeln dåligt, det står klart och tydligt att katalogen kan få vista att krascha.

Att jämföra det med expansions som orsakar eldsvådor är minst sagt.....

Konstigt!

Till att börja med så är det otroligt gulligt att du snor någon annans argument och springer ifrån det vi var inne på ovan.

För det andra så skrev du ju med betoning på inget?

När någon betonar inget i "Inget du väljer att göra kan du skylla på någon annan!"så är det väl ganska lätt att dra en slutsats?

Du får gärna utveckla din filosofi kring ansvar, så jag förstår vad som gäller!

Gör Sokrates stolt nu!

P.S Och kom ihåg att i mitt fall så handlade det om att döpa om en mapp! D:S

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Till att börja med så är det otroligt gulligt att du snor någon annans argument och springer ifrån det vi var inne på ovan.

För det andra så skrev du ju med betoning på inget?

När någon betonar inget i "Inget du väljer att göra kan du skylla på någon annan!"så är det väl ganska lätt att dra en slutsats?

Du får gärna utveckla din filosofi kring ansvar, så jag förstår vad som gäller!

Gör Sokrates stolt nu!

Hahaha, nä jag orkar inte. Det är för sent/tidigt?

Sorry om jag var dryg. Man ska inte säga allt man tänker kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hahaha, nä jag orkar inte. Det är för sent/tidigt?

Sorry om jag var dryg. Man ska inte säga allt man tänker kanske.

Du är förlåten! Peace love and understanding!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Du är förlåten! Peace love and understanding!

Permalänk
Medlem
Citat:

Visa signatur