Permalänk

Projektbygge "Extrem budget speldator"

Ska sälja min I7 rigg pga att jag använder den alldeles för lite!

Men jag vill ju inte vara helt utan dator så därför ska jag sätta igång med detta projektbygge som har en snar budget, absolut inte över 2500kr.
Trots budgeten ska den få ett hyffsat grafikkort, XFX radeon HD4770:D
För att hålla mig inom budgeten har jag rotat fram lite gamla men ändå "dugliga" komponenter som legat hemma.
Får jag inte I7 riggen såld vet jag tyvärr inte hur det här bygget kommer sluta..

Bland annat hårddisken som ska användas, WD caviar IDE på 200gb och 7200rpm.

Och nätaggregatet som ska få sig en färgdusch, ett hec 350w. Och ja, jag vet att det är på gränsen till för lite, men det duger;)

Och så liket som jag hoppas få lite liv i. Blir det som jag tänkt blir det nog en hel del moddning:)

Sidopanelerna finns, men de är inte med på bild.

Vilken finish!

Småstartade lite idag:P

Startade lite smått med att öppna upp för kabelgömma bakom moderkortplåten:)
Chassit ska få ny färg både invändigt och utvändigt sedan.

Tänkte sno åt mig monsterloggan lite, hade tänkt mig den på något vis utsågat i chassit för att sedan sätta dit plexi. Tänkte mig att det skulle se ganska fräckt ut med en grön kall katod i chassit sedan:)

Ja, det var allt jag hade för nu, enjoy!

UpDate 04/01-10

Har skissat lite. Detta på fri hand.

Medans

Klar!

Ja, vad tycker ni då?

UpDate 06/01-10

Ja, då har det hänt lite igen.
Har börjat lite med fronten.

Det berömda fogskummet

Sådärja! Ska plastas sedan.

Har sullat lite, tänkte ha öppet där nere inom markeringen så fläkten där kan andas lite. Eventuellt kanske jag kommer sätta en fläkt där jag målat så fint.

För övrigt så har jag varit på clas olsson och frågat efter plexiglas, det var beställningsvara :x Men jag beställde i vilket fall en skiva så den ska väl komma strax

Permalänk

ska bli kul att följa

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk

Sådär, då får ni lite nya bilder!

Permalänk
Medlem

Hur hade du tänkt såga ut märket? Dremel, sticksåg? Funderat på att frosta plexiglaset så du får en lite mer "glowig" look?

Blir nog bra!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Hur hade du tänkt såga ut märket? Dremel, sticksåg? Funderat på att frosta plexiglaset så du får en lite mer "glowig" look?

Blir nog bra!

Det är dremel som gäller, först med kapskiva för att sedan använda slipstift. Det tåls att funderas på

Permalänk
Medlem

Tycker din skiss ser rätt okej ut, om än lite skrynklig
Men strecket i mitten blev alldeles för långt, det är bara en liten fjutt längre än det vänstra, det högra är också lite för långt.
Men du kanske inte ville ha en exakt kopia av monster-märket

Ska bli kul att följa ditt projekt

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Tycker din skiss ser rätt okej ut, om än lite skrynklig
Men strecket i mitten blev alldeles för långt, det är bara en liten fjutt längre än det vänstra, det högra är också lite för långt.
Men du kanske inte ville ha en exakt kopia av monster-märket

Ska bli kul att följa ditt projekt

Tackar! Jo jag vet att den är skrynklig men pappret låg så bra till när jag skulle sätta igång Som sagt så skissade jag upp den för hand, jag kikade inte speciellt mycket på originalet när jag höll på, men jag upptäckte precis som du sa att den inte stämmer riktigt men jag tycker den såg helt okej ut så jag kör på den

Permalänk
Medlem

Okej, kör så det ryker

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Då har jag tillfört lite nya bilder på vad som har hänt:)

Permalänk
Medlem

Smart me fogskummet! inte tänkt på alls när jag gjorde min gammle låda.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att följa

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!