Projektbygge "Extrem budget speldator"
Ska sälja min I7 rigg pga att jag använder den alldeles för lite!
Men jag vill ju inte vara helt utan dator så därför ska jag sätta igång med detta projektbygge som har en snar budget, absolut inte över 2500kr.
Trots budgeten ska den få ett hyffsat grafikkort, XFX radeon HD4770:D
För att hålla mig inom budgeten har jag rotat fram lite gamla men ändå "dugliga" komponenter som legat hemma.
Får jag inte I7 riggen såld vet jag tyvärr inte hur det här bygget kommer sluta..
Bland annat hårddisken som ska användas, WD caviar IDE på 200gb och 7200rpm.

Och nätaggregatet som ska få sig en färgdusch, ett hec 350w. Och ja, jag vet att det är på gränsen till för lite, men det duger;)

Och så liket som jag hoppas få lite liv i. Blir det som jag tänkt blir det nog en hel del moddning:)

Sidopanelerna finns, men de är inte med på bild.

Vilken finish!

Småstartade lite idag:P

Startade lite smått med att öppna upp för kabelgömma bakom moderkortplåten:)
Chassit ska få ny färg både invändigt och utvändigt sedan.

Tänkte sno åt mig monsterloggan lite, hade tänkt mig den på något vis utsågat i chassit för att sedan sätta dit plexi. Tänkte mig att det skulle se ganska fräckt ut med en grön kall katod i chassit sedan:)

Ja, det var allt jag hade för nu, enjoy!
UpDate 04/01-10
Har skissat lite. Detta på fri hand.
Medans

Klar!

Ja, vad tycker ni då?
UpDate 06/01-10
Ja, då har det hänt lite igen.
Har börjat lite med fronten.
Det berömda fogskummet

Sådärja! Ska plastas sedan.

Har sullat lite, tänkte ha öppet där nere inom markeringen så fläkten där kan andas lite. Eventuellt kanske jag kommer sätta en fläkt där jag målat så fint.

För övrigt så har jag varit på clas olsson och frågat efter plexiglas, det var beställningsvara :x Men jag beställde i vilket fall en skiva så den ska väl komma strax