Har kikat runt en hel del men vissa saker känns ändå lite luddigt.
(Ja fick XXX versionen för samma pris som icke ocad, så slipper ni fråga)
Av de tester och dylikt jag har hittat så verkar folk generellt sätt få problem över 1300 mhz minnes frekvens. Men ända upp till 925-950 på coren ska de flesta få upp kortet till.
Nu ligger redan min XXX version på 1300 mhz minnesfrekvens. Så låt oss säga att ja bara vill höja coren till ~950 eller strax under. Behöver jag hålla på å flasha bios och grejer då eller finns det nån smidig variant?
Jag kopplar inte riktigt om även coren är låst eller vad det nu är folk pratar om.
Samt undrar jag om man e illa tvungen att höja volten för att komma upp i runt 925-950?
Kan de va så enkelt så att rivatuner fixar detta?
En sista fråga är väl om mängden här tycker det är lönt att överklocka en XXX version? Ja ser det lite som så att istället för att slopa garantin (eller åtminstone riskera det) så har ja ett kort som är någorlunda snabbare än mängden och ja kan köra det "stock" med full garanti..
Jag kan inte bestämma mig riktigt men har en stressig dag imon och försöker få färdigt såna här saker innan.
Varför vill jag överklocka ett 5870 kan man fråga sig; Ja gillar att överklocka, de är en sorts endorfin som släpps lös i mig som får mig att bli glad och känna att jag på något sätt får mer valuta för pengarna. Så slipper ni fråga