Windows 7, Vägrar starta helt, startar om sig själv!
Hej jag har ett hemmabygge här som jag satte ihop imorse, funkat bra hela dagen utan problem, drog igång 3dmark06 och vantage och fick ganska bra poäng! installerade ett spel och uppdaterade alla drivrutiner. Men för 30 minuter sedan satte jag in hörlurarna i uttaget därfram, både hörlurarna och micken fungerade, men strax efter det började saker i datorn hänga sig, först msn, sen skype, sen ljudprogrammet, ctrl+alt delete fungerade inte heller, så jag stängde av datorn på knappen. Nu vägrar datorn starta helt, detta är exact så det händer varje gång:
Jag startar på knappen, datorns fläktar och allt annat börjar låta, "reklam" för moderkortet kommer upp och jag kan välja trycka f12 delete å andra knappar för att komma åt bios mm. sen blir bilden blå(no signal dyker upp) sen blir det svart i en sekund och det står "loading operating sysyem" blått igen(no signal) Windows laddar dyker upp sen, som det blir när man startar, fast när dom små bollarna som flyger runt kommer in i mitten startar datorn om, samma sak som innan händer igen fast istället för att Windows laddnings sak kommer upp, så får jag välja att göra en "Startreparation" som inte kan hitta något, eller starta windows normalt, startar jag windows normalt så börjar allt om från början!
Hjälp mig snälla!:mad:
Mvh Robin
EDIT, letade runt lite och hittade detta!
Funnen rotsak:
------------------------
En korrigerings fil hindrar systemet från att starta
-------------------------
Va ska detta betyda?
Specifikationer:
Gigabyte GA-P55M-UD4
500GB Hitachi 7K1000.C
A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800
Intel Core i5 750, 2.66GHz
XFX Radeon HD5770 1GB
Antec Three Hundred