Dustinhome, hur packar dom?

Permalänk

Dustinhome, hur packar dom?

Fick ett paket från Dustinhome idag, helt utan dämpmaterial.

Tror jag håller mig till Inet även i fortsättningen...

Från Dustinhome...

Från Inet.se

Permalänk
Medlem

beställde en Q9550 box samt en USB lampa... Processorn låg längst ut och en luftkudde fylde ut motstående sida... CPU'n som jag lagt 2k på ska riskera att få smällar för att dom inte lägger en luftkudde på var sida? Det var pack-papper i paketet men endast ovanpå sakerna.

Känns beiged

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Fick ett paket från Dustinhome idag, helt utan dämpmaterial.

Tror jag håller mig till Inet även i fortsättningen...

Från Dustinhome...

http://img705.imageshack.us/img705/8307/img27341.jpg

Från Inet.se

http://www.sweclockers.com/upload/gallery/34879-full.jpg

det verkar vara misstänktsamt, nån som inte sköter jobbet ordentligt för varje gång jag köper av dustinhome så har dom den ganska packat men men....

Visa signatur

dator1: amd 5600+ @3.184 GHz, asus radeon 5770 1gb, corsair 450W, antec three hundred
dator2: intel q6600, radeon 4850 1 gb, be quiet E9 680W, fractal design define r4, intel 330 120gb ssd

Permalänk
Medlem

Beställde som ovan en cpu, skillnaden är att den låg ensam utan dämpmaterial i den stora kartongen som ett nätagg minst skulle få plats i. Dock funkade den som den skulle och det är jag väl glad för

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk
Medlem

har fått så dåligt av dustin med men då har det varit saker som tål det.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror nog att en boxad processor kan tappas från andra våningen utan att ta skada. Ganska väl inpackad och inga rörliga delar. Skulle dock inte testa för skojs skull ;). En optisk enhet eller hårddisk däremot!

Men det krävs så lite extra jobb och pengar för att packa skaksäkert. Trist att det slarvats...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

jag fattar aldrig hur de packar. får alltid paket som är massa papper ovanför fast ingeting under.

Permalänk
Medlem

ja det var en billig packning.. så ska det inte se ut..

Permalänk
Medlem

Har precis också fått hem ett paket från DustinHome som var dåligt packat.
Likt bilderna ovan med endast packing-slip'en i botten.
En ganska stor kartong och en produkt i som upptog ca 1/3 av utrymmet och det var noll förpackningsmaterial runt om.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk

Säkert bara någon miljövänlig person som hamnat på fel avdelning

Permalänk
Medlem

Angående dämp så är de inte företaget, utan den anställde som gör fel antingen för att den är lat eller olärd.

Jag har fått fel pack från alla företag man beställt från...
Dvs de här med å ha dämp runtom funkar aldrig från nåt företag, de ligger gärna i botten/sidan å dämp resten, är bubbelplast så mycke dyrare än stora klumpiga plastkuddar?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloopy
[B]Angående dämp så är de inte företaget, utan den anställde som gör fel antingen för att den är lat eller olärd.

Det är ju självklart att det är företagets skyldighet att utbilda sin personal att packa rätt och se till att det sköts. Går inte säga att företaget inte gör fel eller har något med det att göra. Riktigt dåligt faktiskt att skicka så känsliga grejer så dåligt packade, kan uppstå skador som märkt efter ett tag.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Givetvis är de företaget, men hurvida dom vet om sina packare sköter sig eller ej är de bara kunderna som kan berätta, klaga om ni får en vara packat på olämpligt sätt.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Brukar alltid få sakerna väl förpackade från Dustinhome. Har dock råkat ut för dåligt packade paket både från inet och misco.

Misco vet jag inte hur bra de brukar packa då jag bara beställt där 1 gång, men inet har funkat bra förutom 1 gång.

Synd att det slarvas med sådana saker.

Permalänk
Medlem

Enda man kan be om är att inga skador sker på nämnd produkt och sen klaga och hoppas att historian inte upprepas. Får man inte ett kvitto som säger vem som hanterade produkten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Fick ett paket från Dustinhome idag, helt utan dämpmaterial.

Tror jag håller mig till Inet även i fortsättningen...

Från Dustinhome...

http://img705.imageshack.us/img705/8307/img27341.jpg

Från Inet.se

http://www.sweclockers.com/upload/gallery/34879-full.jpg

lika dant för mig jag köpte en Q9550 lådan till cpun såg ut som någon hade använt till att spela fotboll med när jag öppna paketet :/

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hoppas ni kontaktar Dustin när det händer? Som någon sa, det enda sättet Dustin kan ta itu med problemet att vissa packare packar dåligt är att de får reda på det.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Hedersmedlem

Ganska dåligt faktiskt, se till att kontakta Dustinhome och berätta att någon inte sköter sig.

Permalänk
Avstängd

När jag fick en ny hårddsik från RMA på inet så var den inrullad i kanske 4 meter bubbelplast.

Tog en stund att smälla alla bubblor.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Det står ju ofta på packsedeln vem som packat grejerna också.. ta foto och skicka till herr Martoja.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

@lakej
haha ja det är viktigt att alltid smälla alla bubblor!!

Permalänk
Avstängd

Så sant Så sant...

Permalänk
Medlem

Varför skriver du inte detta till dustin?
Dom har ju en egen tråd för just sånna här problem.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Det står ju ofta på packsedeln vem som packat grejerna också.. ta foto och skicka till herr Martoja.

Första jag gjorde var att kolla packsedeln, rutan där packaren ska fylla i sitt namn är helt tomt... Personen orkar inte ens lyfta pennan D:

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Det där ser inte särskilt bra ut men Komplett tar ändå priset, undrar hur inkompetetna medarbetare man kan ha egentligen. Skickade in en hårddisk pga fel och fick tillbaka den så här. Reklamerade returen och fick en ny disk.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Avstängd

Packaren ansvarar för paketeringen, företaget ansvarar att packarbetaren får utbildning/instruktion för det.

Nu är jag inte någon packare, men detaljerna (kugghjul mm) jag bearbetar måste packas på ett bestämt sätt, vet man inte hur så får man inte packa dom innan någon gör utredning och skriver sitt lilla namn på instruktionsbladet.. sen kryssar vi i vårt namn på fraktpappret, ingen namn, ingen frakt.

Det enda kravet vid packning är att det inte ska röra på sig underfrakt, får inte ligga an mot andra detaljer, packningsmaterialet får ej ha skador eller kunna få skador.

Med andra ord = Det är ett helvete med packning.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Inget slår Amentio.
Hade beställt en dator och lite annat där ifrån för priset var rätt.
Och jag vet inte vad jag ska säga riktigt.
Det är bara helt patetiskt alltihop XD.
Fick en avi idag och lycklig som jag var stack jag iväg och hämta ut det.
Fick paketet i hand och det vägde inte någonting.
Det var inget mer med frågade jag kassörskan.
Nej det var det inte. Lite lätt för att vara en laptop sa jag.
Men gick ut till bilen och öppna för att titta.
I en kartong som lätt rymmer en julskinka låg en ensam SSD 2,5tums disk och skramlade.
Jaha då väntar jag bara på det andra då tänkte jag och stack hem.
Fick se på posten.se att det hade kommit en till leverans. Stack iväg löste ut paketet som var lika stort om inte större och lättare än det förra. Ut i bilen öppna och då kunde jag inte hålla mig för skratt.
Dom hade skickat ett ramminne (Sodimm) det minsta Ram man kan tänka sig i ett paket som rymmer en melon. Och nu när jag kom hem fick jag se att dom har skickat ett tredje paket med DHL.
Skulle inte förvåna mig om dom har petat loss en tangent från laptopen och skickat det i en kartong som man kan ha en torktumlare i.
Och detta var EN beställning på tre saker och alla kom i olika leveranser och aningen konstigt packat. (Skickat från Norge iofs XD)

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Haha, intressant, hade för några veckor sedan en mycket lik packning från dustinhome.

Inget dämpmaterial alls, och ett nätagg. staplat rakt på moderkortskartongen. Bredvid låg en mindre kartong med hårddisk som kunde röra sig hyfsat fritt och hade ett rejält märke i ett hörn, och två små förpackningar minnen som åkte runt som i en maracas.

För att toppa det hela var kartongen de packat i för låg och buktade duktigt uppåt, men det är väl bra packtejp antar jag. Problemet med det är mer att nätaggskartongen trycktes rakt ner i moderkortskartongen och högsta punkt där är diverse kylflänsar.

Gissa om jag tog kort på det hela Dock fungerar allt och jag har inte orkat härja. Men det kanske jag borde.

Edit: Jaha ja, ska gräva fram bild och ta det i DH-tråden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

Med andra ord = Det är ett helvete med packning.

Nja, knappast datagrejer, Inet har fått till det rätt vid samtliga tillfällen (10+ för mig)

Dustins packare är ju bara lata/fel "utbilning". Orka med retur av mosade grejer. Som inte en dator krånglar nog när sakerna är hela vid leverans. Aldrig mer Dustin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka_tim
Inget slår Amentio.
Hade beställt en dator och lite annat där ifrån för priset var rätt.
Och jag vet inte vad jag ska säga riktigt.
Det är bara helt patetiskt alltihop XD.
Fick en avi idag och lycklig som jag var stack jag iväg och hämta ut det.
Fick paketet i hand och det vägde inte någonting.
Det var inget mer med frågade jag kassörskan.
Nej det var det inte. Lite lätt för att vara en laptop sa jag.
Men gick ut till bilen och öppna för att titta.
I en kartong som lätt rymmer en julskinka låg en ensam SSD 2,5tums disk och skramlade.
Jaha då väntar jag bara på det andra då tänkte jag och stack hem.
Fick se på posten.se att det hade kommit en till leverans. Stack iväg löste ut paketet som var lika stort om inte större och lättare än det förra. Ut i bilen öppna och då kunde jag inte hålla mig för skratt.
Dom hade skickat ett ramminne (Sodimm) det minsta Ram man kan tänka sig i ett paket som rymmer en melon. Och nu när jag kom hem fick jag se att dom har skickat ett tredje paket med DHL.
Skulle inte förvåna mig om dom har petat loss en tangent från laptopen och skickat det i en kartong som man kan ha en torktumlare i.
Och detta var EN beställning på tre saker och alla kom i olika leveranser och aningen konstigt packat. (Skickat från Norge iofs XD)

kan ha varit 3 olika lager

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |