[MMORPG] Star Trek Online

Permalänk
Korsordsguru

Dags för en uppdatering kanske. Det gick ju inte så bra för Perpetual... Sedan i början av 2008 är det Cryptic Studios som har tagit över utvecklingen av spelet. Hemsidan för spelet är http://www.startrekonline.com/ och den verkar vara rätt aktiv. Även Cryptic verkar söka rätt mycket jobb http://www.crypticstudios.com/index.php?option=com_content&ta... vilket kanske känns lite oroande. Har inte sett några datum angående release eller beta än.

Spana in gameplay trailer och character trailer på http://www.startrekonline.com/videos

Visa signatur
Permalänk
Medlem

www.13thfleet.org om ni e nyfikna på en svensk/internationell flotta

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Jaha, då börjar det närma sig då gott folk. Öppen beta (fast med nycklar som krävs) start den 12e januari, och retail release den 5e februari om jag inte minns fel.

Är det någon som hoppar på 'bandvagnen' på sweclockers?

Jag tror jag gör det.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog testa det nån månad eller så. Men jag tror på flopp. Alla awaymissions ser helt värdelösa ut tycker jag.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Tja, ground combat video som släpptes igår:

http://www.youtube.com/watch?v=uvREprjhPZA

Från closed beta dock, så det kan ändras lite.

Men man ser ju dragen från city of heroes helt klart

Men det är just space combat + ground combat som gör att jag vill testa.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04

Permalänk
Medlem

Ser ut som Star Trek för barn, med sin grafik som påminner som en tecknad film. Rymdstriderna såg ut som ett skämt, Star Trek Armada hade bättre grafik och den är ju 100år gammal. För att inte nämna Star Trek Bridge Commander med filmvärdig grafik (om man kör med moddar).

Lär suga stenhårt men måste testas.

PS. Gillar också "eploration trailers" de släppt där filmen visar lite fina nebulosor för att sedan övergå i rymdstrider efter 2sek

Permalänk
Medlem

Har fixat betanyckel så är bara att tanka ner spelet nu och se hur det är. Skeptisk men förhoppningsfull.

Permalänk
Medlem

De har ju sabbat konceptet så fruktansvärt nu jämfört med vad som var tänkt för några år sedan. Nu är det ju bara ett vanligt skruttigt MMO med Star Trek-gubbar.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Det som kändes väldigt avtändande med spelet för mig var:

1) Planeter är tydligen random genererade och du kommer alltså vara ensam på de flesta (ja du eller ditt party)

2) Cryptics managers är desamma som slet i sönder SWG

3) Att det är helt byggt på battle (speciellt PVE battle) istället för star treks egentliga agenda... utforska.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Permalänk
Medlem

Re: Openbeta keys

STORT tack!!

Vi är två st som fått nycklar men vår tredje polare lyckades inte men nu fixade jag en åt honom. Tack igen!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Najs Cbergman, Tack så mycket!

Måste säga dock, den där torrenten är inte det snabbaste i världen för mig, rullar på i 17 kb/s nu..
Är det bara för mig det är dåligt eller går det snabbt för andra? Sitter även i fileplanet kö, men den är 80 minuter
Hehe, jaja.. Tack igen Cbergman!

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Openbeta keys

Tack för det cbergman! Ska prova detta och se om det är något att ha...

Ngn som kört än så länge? Får grymma Star Wars Galaxies: Jump to Lightspeed-vibbar när jag ser lite filmer på dutube...

Jag skummade nyss deras FAQ: Får man per atuomatik ett skepp? Kan man gå ombord på varandras?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Måste säga dock, den där torrenten är inte det snabbaste i världen för mig, rullar på i 17 kb/s nu..
Är det bara för mig det är dåligt eller går det snabbt för andra? Sitter även i fileplanet kö, men den är 80 minuter
Hehe, jaja.. Tack igen Cbergman!

Nej, går segt för mig också: 40 kb/s i skrivande stund :S
Bara massa leechers som strypt sin upload

Edit: Har ökat något nu, men det får stå på över natten, får testa efter jobbet imorgon.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Torrenten för mig gick segt i början men börjar maxa min lilla 8/1 lina nu.

Har inte så bråttom ner med den dock. Tentavecka är inte lika med att leka med mmo-vecka =/

Permalänk

Jag förbokade via Webhallen igår och fick en betanyckel klockan 00.01 natten till idag precis som utlovat. Laddade hem spelet under natten från Fileplanet och installerade när jag vaknade, och när klockan var 19.00 så började betan och jag var good to go.

Har varit en hel del servercraschar, men är att räkna med och inget någon ska hänga upp sig på. Finns ju folk som gnäller om att dom betalat för sitt spel för att få en betanyckel till just det: BETA!! Är ett helt eget val, och fattar man inte bättre så ska man nog ha en omgång smisk, men nog om det.

Har precis avslutat den inledande fasen där man lär sig alla basic saker såsom controller och att flyga sitt skepp. Efter det så anlände jag till EarthStation där jag har dockat mitt skepp och vandrat omkring i denna rymdstation som är rätt lätt att hamna vilse i. Hittade en fin bar på Våning 2 dock, där jag hängde ett tag för att Lugna mina nerver lite.(Verkar som man inte kan slå sig ner på stolar och sånt som finns utplacerat, synd)

Jag personligen tycker att allt har varit ganska smidigt ännu sålänge, allt från Markstrider till strider i rymden med ditt skepp(Som du ser i en 3:e persons Vy, ska tydligen gå att ialla fall gå omkring på bryggan i skeppet men det är allt)till känslan av flyt i spelet rent generellt.

Som sagt en hel del servercraschar, men inget som stör mig nu.

Sitter på En i7-860 @ 3.5 Ghz, 4Gb minne, ett Gainward GTX260 GS och Windows Vista *64 för dom som vill veta lite Spec, med detta har jag max på alla grafiska inställningar och med en upplösning på 1920*1200 och jag har inte upplevt något lagg(ännu).

Permalänk
Medlem

lyckades hitta en download på fileshack, maxade min lina ganska bra på den.. men sen mitt i natten så stängde dom av skiten, Så nu får jag börja om igen, snällt av dom.
Aja, sitter man på torrenten igen med en go 50 kb/s.. premium på fileplanet på 150.. fan va gött.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James Ulrich
Jag förbokade via Webhallen igår och fick en betanyckel klockan 00.01 natten till idag precis som utlovat. Laddade hem spelet under natten från Fileplanet och installerade när jag vaknade, och när klockan var 19.00 så började betan och jag var good to go.

Har varit en hel del servercraschar, men är att räkna med och inget någon ska hänga upp sig på. Finns ju folk som gnäller om att dom betalat för sitt spel för att få en betanyckel till just det: BETA!! Är ett helt eget val, och fattar man inte bättre så ska man nog ha en omgång smisk, men nog om det.

Har precis avslutat den inledande fasen där man lär sig alla basic saker såsom controller och att flyga sitt skepp. Efter det så anlände jag till EarthStation där jag har dockat mitt skepp och vandrat omkring i denna rymdstation som är rätt lätt att hamna vilse i. Hittade en fin bar på Våning 2 dock, där jag hängde ett tag för att Lugna mina nerver lite.(Verkar som man inte kan slå sig ner på stolar och sånt som finns utplacerat, synd)

Jag personligen tycker att allt har varit ganska smidigt ännu sålänge, allt från Markstrider till strider i rymden med ditt skepp(Som du ser i en 3:e persons Vy, ska tydligen gå att ialla fall gå omkring på bryggan i skeppet men det är allt)till känslan av flyt i spelet rent generellt.

Som sagt en hel del servercraschar, men inget som stör mig nu.

Sitter på En i7-860 @ 3.5 Ghz, 4Gb minne, ett Gainward GTX260 GS och Windows Vista *64 för dom som vill veta lite Spec, med detta har jag max på alla grafiska inställningar och med en upplösning på 1920*1200 och jag har inte upplevt något lagg(ännu).

Tack för denna inledande info.
Är det skepp man får stort? Kan man gå ombord på varandras skepp och agera? Åker alla omkring i ett USS Enterprise?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Tack för denna inledande info.
Är det skepp man får stort? Kan man gå ombord på varandras skepp och agera? Åker alla omkring i ett USS Enterprise?

Det finns olika skepp, och man kommer ha mängder med val när det gäller att utrusta sitt skepp med vapen, motorer, Shelds o.s.v

Man kan inte gå ombord på varandras skepp, inte ännu iallafall. Skeppet du flyger, och alla skepp ser väldigt små ut. Men detta är ju för att ett skepp inte ska täcka hela monitorn och du ska ha en bättre överblick över din position i en strid tex.

Just nu håller jag på med ett missin där jag ska förstöra en Battlecruiser, måste fundera på min taktik där lite för jag har inte ens lyckats att bryta igenom en av hans skölder och få sätta en torped i hans skrov ännu.

Det finns 4st sköldar runt skeppen och hur stor skada dom har anges med en mätare som visar %. Nu ska jag logga in och pilla med inställningar på mitt skepp och plocka min överman en gång för alla.

Permalänk
Medlem

Har kört CB ett bra tag och jag tycker att spelet är helt underbart, dock så tycker jag det är synd att det inte finns något PvE innehåll för Klingons än. Det är ju inge roligt att spela som en hippie Federation karaktär.. Tar det lite lugnare med spelet tills release dock.

Har f.ö en extra beta nyckel om någon är intresserad.

Permalänk
Medlem

fixade open beta key igår och tycker spelet är helt underbart hittills, fångade star trek bra tycker jag

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair rm1000x - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Hedersmedlem

Har nu testat ett tag, kört igenom första delen, rattat lite rymdskepp m.m. Känns ok, dock laggade det järnet. Som sagt, beta-stadie så får hoppas de kan lösa det ngn gång!

Visa signatur

Permalänk

Håller med, det är helt underbart. Jag vill så gärna bara sätta mig och grotta ner mig ordentligt och spela 24/7, men då förstör jag så mycket inför releasen. Så jag loggar bara in några timmar här och där för att hålla mig ajour med alla kontroller och skills.

Men ja, nu kanske man har hittat The MMO.

Permalänk
Medlem

Tycker också det är rätt okej. Angående lagget så är det nog mest för att det är en miljon spelare och usa-servrar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James Ulrich
Det finns olika skepp, och man kommer ha mängder med val när det gäller att utrusta sitt skepp med vapen, motorer, Shelds o.s.v

Man kan inte gå ombord på varandras skepp, inte ännu iallafall. Skeppet du flyger, och alla skepp ser väldigt små ut. Men detta är ju för att ett skepp inte ska täcka hela monitorn och du ska ha en bättre överblick över din position i en strid tex.

Just nu håller jag på med ett missin där jag ska förstöra en Battlecruiser, måste fundera på min taktik där lite för jag har inte ens lyckats att bryta igenom en av hans skölder och få sätta en torped i hans skrov ännu.

Det finns 4st sköldar runt skeppen och hur stor skada dom har anges med en mätare som visar %. Nu ska jag logga in och pilla med inställningar på mitt skepp och plocka min överman en gång för alla.

Jag var i closed beta innan, så inne på det forumet var det en snubbe som berättade att han var fast i en instans tillsammans med en klingon i rymden.
Så båda var uttråkade så den ene bjöd över den andra på en bridge fight.

Så tydligen så kan man bjuda över varandra, även fiender till varandras "bryggor"

Men inget som är kodat så att man kan attackera skepp så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har själv spelat den första delen, till då man kommer till earth station. Men är jag fast med Sabre-class skeppet jag har i början? jag trodde att man skulle kunna välja mellan många olika skepp? så jag är fast med detta skepp under många timmar för att sen få byta eller hur fungerar det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rongden
Jag har själv spelat den första delen, till då man kommer till earth station. Men är jag fast med Sabre-class skeppet jag har i början? jag trodde att man skulle kunna välja mellan många olika skepp? så jag är fast med detta skepp under många timmar för att sen få byta eller hur fungerar det?

Du kommer ha detta skeppet ett tag, vet inte vid vilken lvl eller rang som du börjar kunna välja bland andra, men det kommer:)

Låter riktigt skoj med dueller på bryggan, hoppas det är nåt som dom har låtit finnas kvar.

Permalänk
Medlem

tror man behöver vara lvl 11 för att kunna byta skepp

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair rm1000x - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem

Är spelet bra? Tycker ni det är värt att spela i en hel månad eller mer?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Är det nån som köpt spelet, förbokat, via Steam? Man får väl samma saker som om man bokar via webhallen, tillgång till beta o så?

Permalänk

Jag personligen älskar det, men det kan ju bero på att det är så nytt. Men som det är nu så känns en månad som ingeting.

Gjorde nyss ett Mission där man skulle förinta några grupper av klingoner på en planet, och slutligen döda en klingon Ambassadör....det är verkligen grymt kul, älskar hur man paras ihop automatiskt med en grupp. Man slipper att stå o leta grupper och det blir ett mycket bra flyt.

Man kan ju såklart bilda sina egna grupper, så det finns för båda parter så att säga.