Permalänk
Medlem

Varför finns denna produkt?

Hej!

Jag stötte på en adapter när jag surfade runt och jag kommer verkligen inte på vad den ska användas till. Är det bara jag som är dum i huvet?

Kan någon fiffig person förklara?

http://www.deltaco.se/support/images2/hdmi-15/HDMI-15-01.JPG
http://www.dustinhome.se/pd_5010117603.aspx
http://www.deltaco.se/?itemid=%28HDMI-15%29

Lycka till!

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

det står ju klart och tydligt på dustins sida köns bytare för dom som vill ha en annan hdmi kontakt på sin kabel sen går det säkert att sätta ihop två små korta hdmi sladdar till en lite längre

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk

Juckpuck: Du kan inte sätta ihop 2 korta HDMI sladdar till en lång med den där adaptern.

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem

Det är en 2 cm HDMI förlängare. Förmodligen någon produktutvecklare på en kinesisk firma som fick en idé utan att tänka efter ordentligt, och ingen ifrågasatte den.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juckpuck
det står ju klart och tydligt på dustins sida köns bytare för dom som vill ha en annan hdmi kontakt på sin kabel sen går det säkert att sätta ihop två små korta hdmi sladdar till en lite längre

Nu gick det lite för fort va?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Det är en 2 cm HDMI förlängare. Förmodligen någon produktutvecklare på en kinesisk firma som fick en idé utan att tänka efter ordentligt, och ingen ifrågasatte den.

Ahh, men vad bra. Jag behöver förlänga en meter. Då köper jag 50 st..
... hoppsan, nu måste jag ställa min reciever 1 m från väggen.

edit: Sorry, jag behövde adapter åt andra hållet: Hona -> Hane...
.. satan nu måste jag ställa tvn en meter från väggen istället...

Men ärligt talat så har jag inte sett någon liknande adapter tidigare.
Kontakter har ju funnits i ett oändligt antal olika utformningar, och kineser med.
Varför blir HDMI först med denna succeprodukt?
Det måste finnas någon vettig anledning.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Ta bort störningar på signalen är det enda jag kan komma på det skulle vara bra för, men det är ju en digital signal så det är ju åt helvette

Permalänk
Medlem

hahaha, ja du det var den sämsta omg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juckpuck
det står ju klart och tydligt på dustins sida köns bytare för dom som vill ha en annan hdmi kontakt på sin kabel sen går det säkert att sätta ihop två små korta hdmi sladdar till en lite längre

Ja nu blev det genast glasklart... eller?

Ärligt talat, en mycket skum liten pryl det där.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Haha! Den där är ju t.o.m. mer värdelös än det 0,5 Mb stora USB minnet som en polare fick när han tecknade en provprenumeration på en tidning just för att få ett USBminne. Japp, 512Kb stort USB minne. hehehe. Det var iofs ngra år sen nu när 64-128Mb USB minnen var bra men även då var det värdelöst. hehehe.