Vart är alla PC spel med enormt snygg grafik?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfmv_tobbe
varför säljs massa olika konsoller om PC är såååå mkt bättre??

3000 kr vs 8000 kr för en random oinsatt svensson? Gissa vad dem köper?

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av bfmv_tobbe
det laggar inte. även om man har de bästa grafikkortet. kommer det kunna lagga nångång,för en dator orkar inte arbeta ett spel i timmar ,helt laggfrit.
även om man kanske inte märker lagget så finns det där.

Ett konsoll spel flyter i ca 25 FPS, när en PC kan köra samma spel i 60+ FPS. Så lagget "som inte märks" existerar bara på konsoller.

Citat:

Men självklart så ska man köra ps3 på HD tv, det är en enorm skillnad jemfört med inte HD.

Alla utom ca 3-5 spel till PS3 renderas i 720p och lägre, vilket jag inte skulle kalla HD. En port av ett random multiformat spel, tex MW2 kör jag i 60 fps i 1080p, i samma FPS som PS3.

Citat:

Varför släpps inte uncharted och såna assnygga spel till PC,om nu datorn äger ut PS3

För att dem ägs av Sony, och Windows är en produkt från Microsoft. Microsoft är deras största konkurrent i spelbranschen. En PC skulle klara det utan problem OM det släpptes till det. Och förövrigt är Crysis och Crysis Warhead betydligt snyggare ändå....

Permalänk
Avstängd

Nä kan nån låsa denna tråd?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Knark är inte bra.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

lägg ner tråden, jag försökte radera den men de går inte, jeeevla

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Citat:

lägg ner tråden, jag försökte radera den men de går inte, jeeevla

jo den är lite skum.

Bullet For My Valentine är rätt bra btw, off topic.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

aa oki ,jo dom e rätt bra.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Dom är bra breaking Benjamin gör med bra musik

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

aha ok jo dom e bra:D arrested royalties med:D mitt band alltså

http://www.myspace.com/arrestedroyalties

detta är nu värsta musiktråden:P

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hitler lät också trovärdig enligt många.

Tänk på det i framtiden och ta reda på fakta själv istället... Bara ett tips. ;0)

Permalänk
Medlem

Haha! Vad fan är detta för tråd egentligen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Hitler lät också trovärdig enligt många.

Tänk på det i framtiden och ta reda på fakta själv istället... Bara ett tips. ;0)

Min kompis morfar var där när Hitler pratade och han tyckte att han hade rätt om judarna och allt, sedan när han kom hem så började han verkligen tänka vad Hitler hade sagt och undrade om han verkligen hade rätt.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Avstängd

Min morfar sålde tobak till tyska armen under ww2

Nu dyrkar jag inte Hitler och jag gillar verkligen inte hans jobb. MEN han fick en nation att resa sig å det är starkt av en person

Fler såna som han men med godare ändamål (Är jag en dålig person nu)

OBS: jag gillar inte Hitler!!

bfmv_tobbe

Har du ett eget band?

PS: Det är nog många som kommer att få anmärkningar i denna tråd =/

xD

Visa signatur

Permalänk
Citat:

varför säljs massa olika konsoller om PC är såååå mkt bättre??
Fördelen med ps3 är att det finns mindre buggar där och det laggar inte.
även om man har de bästa grafikkortet. kommer det kunna lagga nångång,för en dator orkar inte arbeta ett spel i timmar ,helt laggfrit.
även om man kanske inte märker lagget så finns det där.

Konsoller som Ps3 och Xbox360 är anpassat för spel.
PC är anpassat för mkt annat och spel.

det är bara alla dessa datanördar som inte vill erkänna att PS3 slår ut både XBOX och PC.
och några futtiga bilder är inte bevis nog.
Men självklart så ska man köra ps3 på HD tv, det är en enorm skillnad jemfört med inte HD.

PS3 är utsett till världens bästa spelkonsoll.
och har den bästa grafiken.
Varför släpps inte uncharted och såna assnygga spel till PC,om nu datorn äger ut PS3 och Xbox360??

Att starta sånhär tråd medför bara massa bråk om vad som är bäst:S
ingen kommer komma överns om vad som är bäst.
jag håller mig till datorn för jag har intresse av det.

tråde var till för att jag ville veta varför det inte finns så jätte snygg grafik på dator spelen.
Inte PC VS PS3 och Xbox360.

Konstigt att jag spelar säkert 4-5 timmar i streck, på spel som modern warfare 2 lr stalker clear sky, o mycket annat och det laggar inte, så sluta upp med sånt snack..

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q8200 2,33GHz | Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB | XFX GeForce GTX 285 648M 1GB | Corsair Powersupply 550W Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Vadå? Intresserad av en trekant med en cp-skadad fjortonåring och hans nittonårige pojkvän?

de va de roligaste jag läst på år och dar, bokstavligen käpade efter luft

måste säga att efter jag läst hela denna tråden så tror jag de är en del folk här som har en liten varning runt hörnet.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Dom är bra breaking Benjamin gör med bra musik

Nedrans konsolälskare!

Nej men, visst är dom! Visste du att det var ett In-Bungie band innan? Blow me away är med i Halo 2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
visst är dom! Visste du att det var ett In-Bungie band innan? Blow me away är med i Halo 2.

Det visste jag inte!

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

På tal om WW2, jag spöade nazi idioterna på Battlefield 1942 en gång i tiden, fyfan vad klena dom var.
Ryktas om att jag ska få en medalj utav den amerikanska staten. "The Medal of honour"

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

RTS och TBS tycker jag får utvecklas i fred. Konsolports är en styggelse.

Visa signatur

i5 750@ 3.6 ghz | 16 gb ddr3| MSI 280X

Permalänk
Medlem

Hur lyckades denna tråd bli 4 sidor när jag redan efter första posten skrev troll? Bra jobbat.

Permalänk
Medlem

Jag tror fortfarande att trådskaparen bara var ute efter lite provokation men det spelar ingen roll. Vi hade inte behövt svara om vi inte ville?

Det är ju bevisat gång på gång att pc hårdvara är överlägsen dagens konsoller, och så kommer ALLTID vara fallet. Om nu en framtida konsoll skulle få en "ny" GPU som slår allt på pc-marknaden så tar det ju bara någon vecka/månad förrän det är släppt en likadan med högre frekvens och mer ram till PC-plattformen. Ett halvår senare så är den GPU'n inte längre modern utan det finns en bättre till PC men tyvärr ingen playstation X som kan matcha den ännu.... osv osv..

och så lite OT:

För att förenkla kan man ju säga att allt egentligen handlar om tid.
Så är ju förmodligen fallet med ATI RV780 vs. NVIDIA GT100 också.
Nu vet vi ju redan en del om prestandan innan fermi är släppt och transistor antalet säger ju en del. Men man kan ju vara säker på att ATI's nästa toppmodell kommer att klå fermi om inte i transistorer så åtminstonde i prestanda.

http://en.wikipedia.org/wiki/Moore's_law

Moore's law describes a long-term trend in the history of computing hardware, in which the number of transistors that can be placed inexpensively on an integrated circuit has doubled approximately every two years.

This being said: Om vi då går tillbaka till playstation 3.... hur skulle en sådan gammal relik kunna komma i närheten av det som är "high-end" idag?

Diskussionen är ju bara löjlig...
Även mitt inlägg att försöka bevisa det ;-/

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Haha läste precis igenom tråden för första gången, sitter här o myser med mitt morgon kaffe.

Ganska så underhållande läsning faktiskt.

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Nedrans konsolälskare!

Nej men, visst är dom! Visste du att det var ett In-Bungie band innan? Blow me away är med i Halo 2.

Yes Halo-Serien var det enda skälet att jag köpte mig ett 360

Men Halo ODST var lite av en besvikelse hoppas Halo reach blir bättre

Acke5

En riktig medalj av ära? Om du får en ta gärna kort på medaljen och lägg upp på swec:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=981... = PS3 är skit den hackar ju

Sen så kan man läsa på sista sidan i ps3 tråden att den även brukar hänga sig. Så jag håller mig nog till Pc spelande och konsol på xboxens exlusiva titlar

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem

*låst*

Detta är inte en lekstuga. Man ska vara trevlig och följa reglerna.

Konsekvenser är att vänta.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace