Årets första Catalyst ute nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Fast har hört nått om att nästa månads drivisar ska bli rätt fina

Fast ATi har ju en tendens att bugga till grejer ju nyare drivrutiner dom släpper, så vi ska ju inte förvänta oss att man kan använda shaders i nästa månads drivers, dock kommer nog game profiles med eftersom de finns i betan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Hade hoppats på bättre prestandahöjningar, o framförallt att man kan överklocka när man kör me 2 skärmar.

Fast har hört nått om att nästa månads drivisar ska bli rätt fina

Jag kan överklocka med de förra drivisarna, och jag kör på två skärmar.. Överklockar i CCC, har ett 4850.

Permalänk
Avstängd

på min catalyst står det fortfarande "Catalyst version 09.12" även om jag har tagit bort de gamla drivrutinerna och installerat de nya drivrutinerna :S

Permalänk

undrar hur det blir med eyefinity för linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle22
på min catalyst står det fortfarande "Catalyst version 09.12" även om jag har tagit bort de gamla drivrutinerna och installerat de nya drivrutinerna :S

För att Catalyst versionen är inte uppdaterat, bara drivisar.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

ahhhh nice Roll back hjälpte för Cursor buggen, en varning till alla som haft denna buggen tidigare med inflated cursor. Denna drivrutins uppgradering återskapar buggen tyvärr

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Avstängd

Förstår inte varför 3dmark vägrar funka på min dator! funkade inte ens med nya drivrutiner det enda som står är systeminfoscan failed, någon som som har en aning om vad som kan vara fel ?;)

*EDIT* Enbart jag som upplever crashar i windows 7 med 5870@youtube ? samma problem jag hade innan jag patchade det på dom förra drivisarna

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN

Så blev det för mig med, gick in i device menager och klickade på grafikkortet och det står att display driver är från december vilket verkar konstigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
ahhhh nice Roll back hjälpte för Cursor buggen, en varning till alla som haft denna buggen tidigare med inflated cursor. Denna drivrutins uppgradering återskapar buggen tyvärr

Faaaan upptäckte det precis också! =( Aja den får jag väll leva med ett tag till då... suck

Permalänk
Medlem

Verkar nästan onödigt att tanka ner detta.
Endast upp till 3% prestandaförbättringar i endast två specifika spel ?

Nä..
Ge mig 10% prestandahöjning överlag så kanske jag bryr mig mer..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk

jaha, för oss med 59xx serien då...?

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

kände bara att min dator blev segare efter denna drivisen. får väl hoppa tillbaka ett steg till........................

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Avstängd

citat:
--------------------------------------------------------------------------------

Citat:

[i]Ursprungligen inskrivet av Alle22
på min catalyst står det fortfarande "Catalyst version 09.12" även om jag har tagit bort de gamla drivrutinerna och installerat de nya drivrutinerna :S [/B]

--------------------------------------------------------------------------------

Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN

nä men det är just catalyst han menar, och det är drivarna, CCC är kontrollpanelen vilket inte är uppdaterat(till svenska), och likaså på min står det ochså 9,12 i gpuz fast jag drog ner 1,10 drivarna ALLTSÅ endast kort drivrutin ej CCC, fan börjar bli less på swec allt för många noobs som sprider felaktigheter

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Medlem

Dom har iaf inte fixat flashbuggen i cod, hela skärmen flimrar........

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Ser då ingen hertz ändring någonstans?
Min skärm får ju inte använda sin glans med 2048x1536 @85Hz :/

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

Värdelöst AMD senaste 3 drivrutiner har bara bajsat för mig. Tex i Section 8 kör jag allt i max (1280x1024) och vsync. Får 60fps utan drops med 9.10 blir bara sämre och sämre med dem nyare. Får feta fps drops ner till nästan 35-40fps.
Förövrigt kör jag med ett XFX HD4850.

Sen i CCC står det 9.12 :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Ser då ingen hertz ändring någonstans?
Min skärm får ju inte använda sin glans med 2048x1536 @85Hz :/

85hz på den upplösningen? Det tror jag inte speciellt mycket på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka

Kanske nån trinitron crt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz

Sen i CCC står det 9.12 :S

Om du läser några inlägg ovanför så får du ditt svar :>

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka

Specs Konstigt att de står 80Hz, när jag kan köra 85.
Men upplösningen jag söker är 1600x1200 i 100Hz, får snart damp...

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Verkar nästan onödigt att tanka ner detta.
Endast upp till 3% prestandaförbättringar i endast två specifika spel ?

Nä..
Ge mig 10% prestandahöjning överlag så kanske jag bryr mig mer..

Dock listar inte alltid AMD/Ati alla fixar de gjort. Ibland har man problem med ett spel, sen släppts det en ny drivis och problemet försvinner, men i release notes står det inte något om nån fix eller liknande.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

skärmen blir bara svart när jag installerar med mitt 4870x2 sen händer de inget mer :/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Tråkigt att inte det andra GPU testet i 3DMark Vantage fick sig en boost...:(

Vantage är din primära applikation förstår jag?

Permalänk
Medlem

Jag hade hd 4870 före jag uppgraderade till 5970, har hittills inte märkt av några problem. Har inte uppdaterat till senaste drivrutinerna vilket man ju oftast bör göra, var det några bra nyheter för 5970?

Låter som AMD har haft några problem med drivrutinerna för flera, tråkigt, hoppas de bättrar sig snabbt för de senaste åren tycker jag de alltid varit bättre än nvidias drivare. Rätt störande att inte drivarna är perfekta från bägge företagen dock.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv

Nice, UTube brukade crasha i HD.

I god tid för battlefield(3) betan

Permalänk
Medlem

Fungerar Voddler med uppdateringen? Det har ju inte fungerat med 9.11 och 9.12.

Permalänk
Medlem

en liten fråga, skall man avinstallera gamla drivisar innan man installerar de nya eller är det bara att installera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krippe91
Jag kan överklocka med de förra drivisarna, och jag kör på två skärmar.. Överklockar i CCC, har ett 4850.

De gällr bara 5xxx-serien.. men jo visst kan jag klocka i CCC, men när jag sedan är i windows klockar ju kortet ner sig automatiskt för att slita mindre me värme osv, men den klockar ner sig så lågt att den inte ens klarar driva bägge skärmarna utan buggar o konstiga streck o hit o dit. Kör jag orginalfrekvenserna så klockar den inte ner sig lika mkt, o då klarar den driva bägge skärmarma.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk

Åh! Jag har haft stora problem med surroundljud via HDMI från mitt HD5870, men med nya drivrutinerna verkar det än så länge fungera klockrent!

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Då kan man ju hoppas att mitt hd2600pro kickar igång i vista/w7 nu, ska hem och testa.

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder