Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anticipate
Mitt spel har en tendens att dö när jag blir host vid vissa spel. 3/5 games när jag ska bli host så hänger sig mitt spel. Jag får inge fel medelande bortsett från att "Ditt spel har krashat" i stortsätt.

Någon som vet vad bakom liggande faktorn är?

Specc finns nedan

Det är IWs fel. Dom skulle släppa en patch den 22 januari som förhindrade det att hända men om dom har gjort det vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Hur Gör man för att se FPS när man spelar ?:O

Visa signatur

processor:AMD ATHLON 64 X2 6000+ - 3,0 GHZ Grafik kort:geforce 9500gt 512mb. modekort:gigabyte ga-m615me-s2.
nätverksaggregat: Huntkey LW-6400HGP 400W.dataskärm upplösning1440 x 900.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EricWi
Hur Gör man för att se FPS när man spelar ?:O

1.Ladda ner Fraps och installera det. http://www.fraps.com/download.php

2.Starta Fraps

3.Starta spel

Enjoy

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anticipate
Mitt spel har en tendens att dö när jag blir host vid vissa spel. 3/5 games när jag ska bli host så hänger sig mitt spel. Jag får inge fel medelande bortsett från att "Ditt spel har krashat" i stortsätt.

Någon som vet vad bakom liggande faktorn är?

Specc finns nedan

Jag har redan besvarat den frågan tre gånger i den här tråden. På samma sida som du skrev samt föregående sida.

Sök/Läs/Google.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
CoD6 har jag inget emot då det är det sjätte spelet i Call of Duty serien.

Det är som att säga att Jurassic Park 3 inte får heta Jurassic Park 3 bara för att Steven Spielberg inte regisserat den och för att 2:an inte hette Jurassic Park 2 utan The Lost World.

Nu har jag bara sett 1an men där hänger väl ändå filmerna ihopa lite i storyn?

om de inte gör det tkr jag det är felaktigt att säga jurassic park 1,2 och 3:P

Finns ju oändligt med uppfuckade namn på filmer, för att inte tala om sånna som de ändrar titlar på beroende på landet de ska säljas i (och ibland väljer att inte ta in vissa alls, men ändå visa den riktiga "tvåan" och så sätter de en 1a i namnet ist)

Tkr det är mest logiskt att nästa cod spel som inte bygger på modern warfare "storyn" ska heta Cod 6.

fast ja, nu märker jag sj hur onödig denna disskusionen är så jag ger mig:P

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinfiskare
Nu har jag bara sett 1an men där hänger väl ändå filmerna ihopa lite i storyn?

om de inte gör det tkr jag det är felaktigt att säga jurassic park 1,2 och 3:P

Finns ju oändligt med uppfuckade namn på filmer, för att inte tala om sånna som de ändrar titlar på beroende på landet de ska säljas i (och ibland väljer att inte ta in vissa alls, men ändå visa den riktiga "tvåan" och så sätter de en 1a i namnet ist)

Tkr det är mest logiskt att nästa cod spel som inte bygger på modern warfare "storyn" ska heta Cod 6.

fast ja, nu märker jag sj hur onödig denna disskusionen är så jag ger mig:P

Onödig är den, ja

Jurassic Park hänger ihop, ja. Men 1:an och 2:an är bäst, 3:e filmen kan du strunta i att se, ingen höjdare

ONTOPIC:

Bara jag som märkt att den "auto-aimar" med kniven på senare tid? Om någon lägger sig ner i 1v1 knivduel så flyger siktet på honom på marken. Samma sak om någon hoppar och du själv lägger dig. Tyckte inte det var så förut

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Recording program

Jag funderade lite på vilket recording program man ska använda för att spela in videos på CoD, vilket fungerar bäst ? Fraps eller WeGame ?

Permalänk
Medlem

Fraps foh sure

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

eller så kör du bara xfire, de har la alla installerat redan?

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag e sjukt nöjd, har 85 FPS med datorn i sign :S

Hur mycket finare kan man göra det ? Har 2x AA och 1680x1050

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Onödig är den, ja

Jurassic Park hänger ihop, ja. Men 1:an och 2:an är bäst, 3:e filmen kan du strunta i att se, ingen höjdare

ONTOPIC:

Bara jag som märkt att den "auto-aimar" med kniven på senare tid? Om någon lägger sig ner i 1v1 knivduel så flyger siktet på honom på marken. Samma sak om någon hoppar och du själv lägger dig. Tyckte inte det var så förut

3:an är faktiskt bra! så bra att jag köpte den!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

meh, jurassic park 3 är ju helt okej!

Blir väll lite mer clanspel ikväll då, ska fixa lite screens.

Permalänk
Medlem

Idag kommer du dö en smula mitt kära/hatade MW2.

R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Bara jag som märkt att den "auto-aimar" med kniven på senare tid? Om någon lägger sig ner i 1v1 knivduel så flyger siktet på honom på marken. Samma sak om någon hoppar och du själv lägger dig. Tyckte inte det var så förut

Så har det fungerat sen spelet släpptes och fungerade liknande i MW1 vad jag minns

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

jupp precis, detta är för att man inte ska kunna hoppa ifrån nån som knivar dig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spaderkung
Fantastiskt spel! MEN.....

Någon mer som har problem med att det hänger sig i ca 1 min när man startar sp och mp? Drygt att sitta o vänta var gång man ska starta spelet.. När det gäller sp så hänger det sig mitt i infinity ward loggan 1 min, i mp så hänger det sig i menyn i 1 min.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xidde
Jag och min lillebror har samma problem. Jag kör win7 och han XP.

Det måste ha något med nätverk att göra, nu när jag sitter vid ett annat nätverk hos morsan så startar de som det ska! Frågan är då vad det är som är galet med nätverket där det inte funkar, någon inställning?

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk

Modern Warfare 2 kostar 614:- på Steam, dom måste skämta med oss?
Spelet kostar 395:- på Dustin, och då får du fysisk kopia med manual.

En fundering bara.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Modern Warfare 2 kostar 614:- på Steam, dom måste skämta med oss?
Spelet kostar 395:- på Dustin, och då får du fysisk kopia med manual.

En fundering bara.

Ja? Välkommen till Steams värld.

Permalänk
Medlem

Varför är Intervention bara så mycket bättre än alla andra snipers?

En till grej, på Highrise, om man kör Demolition/S&D så kan man skjuta på det andra laget direkt från spawn, har ni märkt det?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Varför är Intervention bara så mycket bättre än alla andra snipers?

En till grej, på Highrise, om man kör Demolition/S&D så kan man skjuta på det andra laget direkt från spawn, har ni märkt det?

För att den är single.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Lånar tråden lite!
Efter varje gång jag har kört lite och rounden är över sen när man kommer till sin exp mätare så hamnar jag alltid i lobbyn det är skit irreterande.

hur gör man för att det ska funka klockt så att man är kvar hos samma host utan att man ska behöva gå in i play och behöva söka efter en ny host bara för att kunna spela lite?

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomtenisse
Lånar tråden lite!
Efter varje gång jag har kört lite och rounden är över sen när man kommer till sin exp mätare så hamnar jag alltid i lobbyn det är skit irreterande.

hur gör man för att det ska funka klockt så att man är kvar hos samma host utan att man ska behöva gå in i play och behöva söka efter en ny host bara för att kunna spela lite?

Det är bara idag som detta har börjat hända. I vanliga fall hamnar du i samma game som du redan spelat.

Bugg

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som har haft problem att koppla upp sig mot iwnet idag? Möts bara av "Connecting to iwnet. Please wait" när jag trycker på play. Har testat flera ggr under flera timmar, och väntat upp till 10 min.

Permalänk

Jupp, jag har samma problem men det såg nu att det är någon uppdatering nu till steam, Men efter att ha installerat den (startat om steam) så är det samma problem.

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk

har haft problem i några veckor nu med att jag endast kan hitta free for all och team deathmatch spel i multiplayer, i alla andra lägen så kommer det upp 2-3 spelare som får namnet "matched player" sen händer INGET..sjukt störigt...någon som har en lösning? NAT:open såklart

Permalänk
Medlem

Igår när jag skulle spela så möttes jag av "Connecting to IWNet" och insåg ok uppdatering. Så av med spelet sök uppdatering på Steam och visst uppdatering finns och hämtas. Problemet var att den hämtades med 10,5 kb/s, ändrade nerladdningsdestination till Danmark - likadant.

Testade de flesta platser, ingen var bättre. Lät den stå och gå men den stannar rätt så omgående och vägrar ladda ner mer. Körde reparation på Steam och helt plötsligt gick det lite fortare men den stannar på 33% nerladdat och går inte vidare. Har startat om datorn och Steam ett antal gånger men kommer inte längre än 58% sen är det tvärstopp. Någon som upplevt liknande? Vad göra? Hjälper det att göra en ny ren installation av Steam?

Visa signatur

Intel core i7 8700k - ASUS Gtx 1080ti 11GB Strix gaming - Corsair 3000MHz DDR4 16 Gb - EVGA Supernova G2 750w - Fractal Design Define S - Samsung 850 evo 500 Gb - Asus TUF Z370 Plus-Gaming - W10 Home - Asus PG279Q - Mionix Naos 8000 - Gigabite Osmium Aivia (MX Red) - Beyerdynamic dt990 250ohm - Philips Fidelio X2 -Massdrop Minimic - Modmic 4.0 - Odac+O2.

Permalänk
Medlem

Inte specielt svårt att få nuke

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Inte speciellt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Inte speciellt
http://img402.imageshack.us/img402/2609/codmw2m20100203161957...

fast man får inte mer än 25 killstreak med nuke, det är nog den enda nackdelen

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att fortsätta lvla på lvl 70?