Permalänk
Medlem

Strul med kortet!

Tja

Någon som vet vad felet med mitt gf kort är? Hade tidigare ett nvidia (8800gts) som dog så jag fick ett nytt ATi Radeon HD 4850 kort förra veckan. Jag avinstalera alla nvidia drivisar och sen instalera jag senaste radeon drivrutinen. Sen började all strul med jävla pixel i både spel och även vid filmuppsplening.

Här ett ex vid filmuppspelning:

Kör bara ett spel atm och det är Heroes of newearth har samma fel med pixel's där. Kollade på Hon's forum hittade följande utan några resultat :

http://forums.heroesofnewerth.com/sh...ad.php?t=57698

Citat:

I decided to make this thread for those of you who are having the issue of your menu-screen (and possibly other areas of the game) being pixelized, yet your buttons look fine. Take a look at the the image below to see what I'm referring to.

Låter lite som mitt problem men deras tips hjälpte inget alls!

Har nu även formaterat (win7 x64) om datorn och fixat senaste drivrutinerna på allt men problemet återstår. När jag spelar vanliga xvid filmer med win media player så ser allt ut som vanligt och även i windows när jag surfar osv så är det inget som verkar skummt. Bara vid spel och filmuppspening via mpc (med grafikacc) så strular grafiken ordentligt.

Evigt tacksam om jag får lite hjälp från kunniga!
MVH

Permalänk

Skicka in det på garanti, verkar som att grafikkortet är defekt. Windows media player och vanligt surfande använder nästan ingen grafikkortskraft, sen direkt du belastar grafikkortet lite mer så får du artifakter .

Testa köra något annat spel än HoN så får du det konfirmerat, eller kanske furmark?

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Har testat med Mass effect 2 och 3DMark Vantage problemet är värre där. Kul att mongoliderna testar kortet ordentligt innan de skickar ut datorn igen......

Permalänk
Avstängd

Mm, jävla mongolider!

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, har du köpt datorn/graffet i Mongoliet så kan jag förstå att detta kan hända

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)