Age of empires 3, KANONERNA ??!!

Permalänk

Age of empires 3, KANONERNA ??!!

What's up med kanonerna i AoE 3 ? De är ju helt otroligt galet sinnessjukt bra!

Laddar man upp med 15 kanoner bakom sitt kavalleri så köttar man alla fotsoldater det finns.

Hur kontrar man mass-arméer av kanoner?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

ja kärlek på det spelet eller alla dem AGE

anti-kanonerna , o bakhåll med hästar har alltid funkat ^^

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk
Hedersmedlem

Om det är multiplayer vi snackar om så har du troligen misslyckats med någonting om du låter motståndaren bygga 15 st kanoner av något slag. Jag har inte spelar AoE3, men i RTS finns det sätt att kontra det allra mesta, och det gäller ju att se till att "harassa" motståndaren så att han inte kan sitta och bygga upp en armé i basen i lugn och ro.

Jag kanske har helt fel, men det är min teori!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K9_SWE
ja kärlek på det spelet eller alla dem AGE

anti-kanonerna , o bakhåll med hästar har alltid funkat ^^

Anti kanoner som vadå? Har inte direkt tillgång till flygvapen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Om det är multiplayer vi snackar om så har du troligen misslyckats med någonting om du låter motståndaren bygga 15 st kanoner av något slag. Jag har inte spelar AoE3, men i RTS finns det sätt att kontra det allra mesta, och det gäller ju att se till att "harassa" motståndaren så att han inte kan sitta och bygga upp en armé i basen i lugn och ro.

Jag kanske har helt fel, men det är min teori!

Nja aoe3 är lite speciellt, det går liksom inte att harassa i början då man bygger bara 1 torn så har man hela basen deffan.'

Dessutom kan man inte bygga arme förens age 2, vilket tar ett tag. Och det är inte mycket armeer man kan bygga ihop
Blir inte lättare heller när motståndarna hjälper varandra =D

Brukar oftast lana AoE serien, då blir det lätt att man chilla i början och bygger ihop sin bas med 100 bönder på guld o food

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Anti kanoner som vadå? Har inte direkt tillgång till flygvapen

Nja aoe3 är lite speciellt, det går liksom inte att harassa i början då man bygger bara 1 torn så har man hela basen deffan.'

Dessutom kan man inte bygga arme förens age 2, vilket tar ett tag. Och det är inte mycket armeer man kan bygga ihop
Blir inte lättare heller när motståndarna hjälper varandra =D

Brukar oftast lana AoE serien, då blir det lätt att man chilla i början och bygger ihop sin bas med 100 bönder på guld o food

Det finns kanoner som är effektiva mot kanoner. Tror de heter Culverine elelr nått sånt.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Anti kanoner som vadå? Har inte direkt tillgång till flygvapen

Brukar oftast lana AoE serien, då blir det lätt att man chilla i början och bygger ihop sin bas med 100 bönder på guld o food

nemen brevid dem vanliga kanonerna som köttar armeer så finns dem mot kannoner o andra otrevliga saker.

haha ja så klart, spelat alla dem serierna sen ja var liten speciellt
extra roligt äre när båda får bygga upp sin arme maximalt o sen möta varandra i det öppna, gäller o veta vilka som är bra mot vad o göra bakhåll, haha då blir dem lessna när man har köttat deras 130 Pilbågsskyttar

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Om det är multiplayer vi snackar om så har du troligen misslyckats med någonting om du låter motståndaren bygga 15 st kanoner av något slag. Jag har inte spelar AoE3, men i RTS finns det sätt att kontra det allra mesta, och det gäller ju att se till att "harassa" motståndaren så att han inte kan sitta och bygga upp en armé i basen i lugn och ro.

Jag kanske har helt fel, men det är min teori!

så sant så!, dock för svårt på singelplayer när man kör på hard eller harder
då man sj blir nerkörd av deras armeer, fast tur att man har då byggt sin hemliga arme som man kontrar med

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soderkvist
Det finns kanoner som är effektiva mot kanoner. Tror de heter Culverine elelr nått sånt.

Haha, det är just dem som köttar soldater bäst

Citat:

Ursprungligen inskrivet av K9_SWE
nemen brevid dem vanliga kanonerna som köttar armeer så finns dem mot kannoner o andra otrevliga saker.

haha ja så klart, spelat alla dem serierna sen ja var liten speciellt
extra roligt äre när båda får bygga upp sin arme maximalt o sen möta varandra i det öppna, gäller o veta vilka som är bra mot vad o göra bakhåll, haha då blir dem lessna när man har köttat deras 130 Pilbågsskyttar

Alla kanoner, vare sig de är gjorda för soldater eller ej gör extrem skada.

Jag brukar juda mig med att ha ett kavalleri förband som står nära kompisarnas baser, rycker in och dödar alla bönder så fort mina scouts upptäckt deras armeer långt bort

AoE serien är riktigt sköna att lira, funka på alla datorer också Dock är tvåan överlägset bäst!

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Haha, det är just dem som köttar soldater bäst

Alla kanoner, vare sig de är gjorda för soldater eller ej gör extrem skada.

Jag brukar juda mig med att ha ett kavalleri förband som står nära kompisarnas baser, rycker in och dödar alla bönder så fort mina scouts upptäckt deras armeer långt bort

AoE serien är riktigt sköna att lira, funka på alla datorer också Dock är tvåan överlägset bäst!

så sant så

hahaha nej det uppskattar någ Inte polarna dina kör du med dimma o mörker ?
japp det gör juh det jo körde age 2 med min dell med intel pentium 2 400Mhz
16MB graffe o 256 Mb ram fast dock lagga det när man hade 200 pers och ännu mer när man ställde upp 1000 gubbar på Map editor
jo det har man spelat många timmar på.

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Haha, det är just dem som köttar soldater bäst

Okej men då menar jag kanonen som inte heter culverine och som inte är mortar och som inte är heavy cannon som man gör i fabriken

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag och tjejen brukar lana detta spelet. När man möter en kanonrush så brukar det inte bli roligt

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Oh, så det är inte bara jag som tycker kanonerna är lite overpowered

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Skulle bara bli segt om det krävdes 10 kanonskott för att döda en soldat. Typ som i Rise of nations hade en tigertank den mötte 5 stycken musketörsmän vilka inte borde kunna göra någon skada alls. Och den förlora men dödade bara 2 stycken av musketörsmännen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag blev ganska besviken av AOE III när jag spelade det första gången. Ettan och tvåan tycker jag är grymmt roliga och bra. Men i trean har de förstör den där magiska AOE-känslan som finns i ettan och tvåan.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Jag måste säga att jag blev ganska besviken av AOE III när jag spelade det första gången. Ettan och tvåan tycker jag är grymmt roliga och bra. Men i trean har de förstör den där magiska AOE-känslan som finns i ettan och tvåan.

Ja, klart. Man förväntade ju sig lite mycket. Men sen kan man inte säga att det är ett dåligt spel, det är skitkul att LANa!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Jag måste säga att jag blev ganska besviken av AOE III när jag spelade det första gången. Ettan och tvåan tycker jag är grymmt roliga och bra. Men i trean har de förstör den där magiska AOE-känslan som finns i ettan och tvåan.

Jag tyckte att AOE:3 borde vara som tvåan men med bättre grafik och lite fler funktioner m.m. Och denna vi nu pratar om kanske heta AOE: xyz. Spelade tvåan extremt mycket, fanns så jääävla många units xD

Visa signatur

RTS :D