Var köpa Iphone?, blir virrig..

Permalänk
Medlem

Var köpa Iphone?, blir virrig..

Som sagt..

Köpa iphone va svårare än ja trodde,,

3G s 16GB (svart) är det jag är ute efter

Har provat massa olika ställen, sajter och hittar en heeeel del ställen som kör olika kampanjer och erbjudanden,, men olika abonemang och sånt

Har även vart in till både Telia och Phonehouse och snackat med dom..

Det verkar ju som om man kan få Telefonen 1kr om man för 149+ 49/månad /24månader på Telia,, men på Phonehouse så var det att betala 449kr för telefonen i butiken för samma abonemang..

surt =(

finns katching och andra sajter men det är ju jungle!!

Kan faktiskt tänka mig att betala en slant för telefonen men då ska man ju helst få lägre avgift / månad

Jag har nu Telia till Vänner 59kr/månaden och är nöjd,, messar mera än jag ringer,, mina räkningar brukar landa på runt 200kr/månad

3 vill jag inte ha! vet inte varför,, ?

jaja,, om det finns nån vänlig där ute som har ett tips så är det välkommet

/Erik

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Telenor

Tja!

Telenor har det mest fördelaktiga erbjudandet för tillfället med 349:-/månad. Då är det inklusive fri surf. Tror abonemmanget heter Iphone Surf eller något sådant.

Halebop är dock det absolut billigaste valet har jag för mig. Något runt 300 per månad efter alla avgifter man lägger ihop.

Tele2 har telefonen om man ringer in till deras kundtjänst, då tror jag du lägger 349 eller något sådant för enbart telefonen i förhöjd avgift, men då är det positiva i det hela att du får den olåst (gråimport???)

Men om jag hade skaffat en jusst nu.. Så hade den varit Telenor.

Men... jag tar nog HTC Bravon istället

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

oekj,, tack jag får kolla upp telenor,

för övrigt så har jag mest kollat på andra mobiler och köpte en Aino i Höstas men är inte så värst nöjd.. =(

har nu bestämt mig att ge Apple en chans, även om jag inte riktigt tycker den är så smidig som telefon,, lite för stor,, jaja,, har provat leka lite med en kompis iphone och haft den i fickan också,, inte så stor å klumpig som många Nokia lurar,, Iphone känns ju knappt även om den är stor..

Ska kolla vidare i veckan..

vill ni hjälpa mig mera så var tanken att inte köpa den Cash kontant utan att försöka få det bästa erbjudandet för minst Pengar /månad i 24månader..

Tack sålänge /

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk

Telenor har ett bra abonnemang då man får ringa för det mesta av pengarna. Men har du använt Telia och är nöjd med de så ska du fortsätta. Deras pris var heller inte så farligt.

Permalänk
Medlem

varför köpa en uråldrig mobil som inte ens har multitask?

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cr1ll3

Bered dig på shitstorm när iPhone fanboysen ser ditt inlägg

Till OP:

Nu har jag bara haft (snarare HAR FORTFARANDE) Halebop som operatör, abonnemang till min 3GS.
De går genom Telia så jag kan nog inte få så mycket bättre signal än vad jag får. Halebop har som sagt det billigaste abonnemanget. Jag är inte en person som ringer allt för mycket, så detta passade mig perfekt. Jag trodde jag skulle SMSa ganska mycket med tanke på att man får 3000 gratis sms varje månad till alla operatörer men skickar knappt 1 sms per månad. Dock är ju 3000 fria sms ganska najs, speciellt med tanke på att det gäller till alla operatörer.
Det är 500MB trafik man får per månad, sen tror jag att hastigheten sänks avsevärt tills nästa period börjar. Dock har jag än så länge aldrig lyckats använda upp 500MB på en månad, trots att telefonen ALLTID följer med mig vart jag än går (600MG nerladdat på 4 månader enligt loggen, 84MB upp). De flesta nerladdningar görs ändå hemma för mig och då sitter jag på wifi. Antar att det är pga att jag hittar de flesta appar genom min dator, inte telefonen, som så få nerladdningar görs.

Enda negativa jag kan komma på med halebop är att deras support är ganska dålig iochmed att man inte kan ringa, utan man kan endast maila och än så länge brukar det ta runt 1 dag innan man får svar, ibland längre.
Jag skulle också vilja betala ett större belopp för att få avgiften för telefonen betalad men det går inte heller. Kanske inte går med andra operatörer heller?
Vill du komma billigt undan så kan jag bara rekommendera halebop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cr1ll3

Vad trött man blir på flarnar som så här snart två år efter iPhone blev allmängods fortfarande hivar ur sig massa skit utan att ens ha ett uns koll. Begriper dom inte att dom gör sig själva till åtlöje? Det vet väl alla vid det här laget att iPhone multitaskar riktigt bra, bra som i laggfritt, men att den bara tillåter det för vissa program. Men det vet ju inte vissa typer av folk. Nä dom bara skriver "bla bla bla inte multitsk bla bla tre megapixel bla bla filhanteraren bla bla kunde min mormors Nokia 2110 bla bla bla". Är dom tröttsamma eller är dom tröttsamma. Man tycker ju folk borde ha vett att hålla käft om dom har noll koll, men inte då. De brukar till och med bli väldigt högljudda efter några inlägg. Men vad tusan, man ska ju svara snäll mot dom små...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Med risk att låta fördummande vill jag bara uppmana dig att räkna på totalkostnaden för telefonen. Du kommer sannolikt att binda dig till ett abonnemang i 24 månader och totalt kommer du att få betala 8 000 - 10 000 kr för telefonen under denna period.

Kanske värt det tycker många! Jag tycker att det är vansinne, om man inte använder telefonen oerhört mycket i arbetet och nyttjar den till max och har oumbärliga apps etc.

Vad du än binder dig vid för abonnemang är det inget annat än 24 månaders avbetalning MED bindning. Är det värt det om två år, att ha pröjsat 10 000 kr för en flera år gammal telefon, när andra företag sannolikt släppt mycket bättre produkter (och även apple själva)?

En tanke bara

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Har du funderat på att skaffa en Android istället.
Känns som iphone börjar kännas lite gammal nu.
Kommer väldigt många nya bra Android-mobiler just nu.

Ta en titt på

http://www.swedroid.se/

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem

Re: Var köpa Iphone?, blir virrig..

De viktiga frågorna som man ska ta först är:
1. Vad kostar grundavgiften och hur påverkar den dig?

2. Vad krävs de för tillägg för dig?

3. Hur bra klara operatörens nät av de jag vill använda min telefon för?

4. Vad blir den förhöjda avgiften?

5. Vad blir den totala månadskostnaden EXKL dina förbrukningskostnader?

Så:
1.
Telia har två abonnemang som passar dig:
Vänner för 49 kr / mån: 0 Kr / min inom Telia, 0,69 Kr / min till andra, 0,69 Kr start och SMS 0,69 Kr.
Prata på: 29 kr / mån: 0,29 Kr / PÅBÖRJAD min, 0,79 Kr start och SMS 0,29 Kr.

Tre: Tre har flera olika abonnemang, men de är primärt 399, 499 och Fastpris som är bra för iPhone.
399 och 499 kostar: 0,69 Kr / min, 0,69 Kr Start och SMS 0,69 Kr.

2.
Telia: Surfpaket (min rekomendation 5 GB) 199 Kr / mån och SMS paket:99 Kr / mån
Tre: Surf ingår i 399 & 499, i och med att du brukar snitta 200 kr behöver du inget SMS paket.

3. iPhone är en telefon som ställer tämligen höga krav på 3G nätet för att alla roliga funktioner så som t.ex. spotify, youtube, SVT Play, App Store osv, ska kunna fungera.

Telia: har Sveriges bästa 2G nät, men hyr in sig på Tele2s 3G nät. De har bara hastigheterna 0,3 och 7,2 Mbit/s på "sitt" 3G nät. De har belastningsproblem vid MMS och mobil surf(t.ex. inkommande samtal kan bli bortkopplade för att man använder data nätet). De har bara 3G täckning där alla andra har 3G täckning.

Tre: Har gång på gång blivit framröstade som Sveriges bästa 3G operatör. På grund av: Bäst 3G täckning, och har följande hastigheter 0,3 , 3,6 , 7,2 , 10,4(osäker på ,4?) och nu även 20,1(osäker på ,1?) Mbit/s. De har högra belastningsmöjlighet på sina 3G master vilket gör att samtal inte bryts lika lätt och man kan skicka MMS.

4. På iPhone 3GS 16Gb blir de följande tillägg:
Telia +200 kr i 24 mån på båda abonnemangen

Tre +49 kr i 24 mån på 399, och 0 kr på 499.

Så till de roliga, total kostnaden:
5.
Telia;
Prata på 29 kr
SMS paket: 99 kr
Surf paket: 199 kr
Mobilen: 200 kr
Totalt 527 kr i månaden + dina samtal (rörlig avgift)

Tre;
Tre 399 kr (pott = förbrukningskostnad)
SMS paket: 0 Kr (behövs ej, pg stor pott)
Surfpaket: 0 Kr (inkluderat)
För mobilen: 49 kr
Totalt 49 kr i månaden + de som INTE förbrukas av potten, dvs de som blir en kostnade +- 200 kr
Så för räkneskapens skull räkna med en kostnad på 249 kr i månaden.

Telia efter 24 månader: 12 648 kr för telefonen och abonnemanget
Tre efter 24 månader:5976 kr för telefonen och abonnemanget

Telenor erbjuder inget som är särskilt mycket bättre i pris eller funktion, därför har jag inte tagit upp dem.

Hoppas de hjälper!
//Peter
http://www.DailyiPhone.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikR
Som sagt..

Köpa iphone va svårare än ja trodde,,

3G s 16GB (svart) är det jag är ute efter

Har provat massa olika ställen, sajter och hittar en heeeel del ställen som kör olika kampanjer och erbjudanden,, men olika abonemang och sånt

Har även vart in till både Telia och Phonehouse och snackat med dom..

Det verkar ju som om man kan få Telefonen 1kr om man för 149+ 49/månad /24månader på Telia,, men på Phonehouse så var det att betala 449kr för telefonen i butiken för samma abonemang..

surt =(

finns katching och andra sajter men det är ju jungle!!

Kan faktiskt tänka mig att betala en slant för telefonen men då ska man ju helst få lägre avgift / månad

Jag har nu Telia till Vänner 59kr/månaden och är nöjd,, messar mera än jag ringer,, mina räkningar brukar landa på runt 200kr/månad

3 vill jag inte ha! vet inte varför,, ?

jaja,, om det finns nån vänlig där ute som har ett tips så är det välkommet

/Erik

Permalänk
Medlem

Min jämförelse mellan iPhone och droid telefoner:
Ungefär som PC vs PS3

En Driod telefon byggs ihop av flera komponenter av till exempel HTC, Motorola, Samsung osv. Sen kommer Google in och skriver ett operativsystem som ska fungera med alla olika modeler från alla olika tillverkare med massa olika versioner av hårdvara, och sist kommer programtillverkarna som än inte ens får betalt för sitt jobb och skriver ett program som ska funka för alla versioner av hårdvara, alla versioner av tillverkare, alla versioner av modeler, samt de olika upplagorna av OS som finns för att i slutändan få ut ett prestanda program?

Felmarginal är en kul term som jag kommer att tänka på här, säg att hårdvaran som ligger i grunden är värda 10 av 10 poäng, men som alltid har man en felmarginal på säg +-1, dvs hårdvaran kanske kan vara en 9 av 10.
Sen sätter tillverkaren ihop hårdvaran med massa andra komponenter då kanske fel marginalen blir +-1 där med. Då kan de vara så illa att våran snapdragon processor som börja som en 10 av 10 är nere på 8 av 10.
Sen lägger vi på ett OS, som om de varit byggt för en enhet, en hårdvara hade varit 10 av 10. Men nu tyvärr måste vara bra på allt samtidigt slutar upp med en felmarginal på +-1.
Sen kommer sist men inte minst APPSen, där har vi sjukt bra idéer, vilja och driv. Men i och med att devs'en inte tjänar något måste de även jobba vid sidan om vilket inte ger 110% fokus. Sen ska de skriva ett program som klara olika skärmar, olika procesorer, ja helt enkelt en uppsjö med olika prylar. De ger också en felmarginal +-1

Så då har vi den grymmaste FETASTE häftigaste Android telefonen som på pappret är en 10 av 10, kanske egentligen bara är en 6 av 10.

Apple iPhone har massa komponenter där långt i från alla byggs av Apple, fel marginal +-1.
Sen bygger Apple ett skräddarsytt OS för den hårdvaran, fel marginal 0.
Sen bygger Devs program för Apple OS och iPhone, där de även får betalt, fel marginal 0.

Jämförelsen är väldigt lik den mellan PS3 och en PC. PS3 är sjukt bra på de den gör, i och med de klara den sig även väldigt långt på en hårdvara som är sämre än många PC spel datorer. Självklart kommer de med brister / begränsningar som multi-tasking etc. Men vill man ha en maskin som är lite bra på mycket, eller en som är mycket bra på lite?

Min personliga åsikt är iPhone och PS3..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlade
Har du funderat på att skaffa en Android istället.
Känns som iphone börjar kännas lite gammal nu.
Kommer väldigt många nya bra Android-mobiler just nu.

Ta en titt på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lurefiix
Min jämförelse mellan iPhone och droid telefoner:
Ungefär som PC vs PS3

En Driod telefon byggs ihop av flera komponenter av till exempel HTC, Motorola, Samsung osv. Sen kommer Google in och skriver ett operativsystem som ska fungera med alla olika modeler från alla olika tillverkare med massa olika versioner av hårdvara, och sist kommer programtillverkarna som än inte ens får betalt för sitt jobb och skriver ett program som ska funka för alla versioner av hårdvara, alla versioner av tillverkare, alla versioner av modeler, samt de olika upplagorna av OS som finns för att i slutändan få ut ett prestanda program?

Felmarginal är en kul term som jag kommer att tänka på här, säg att hårdvaran som ligger i grunden är värda 10 av 10 poäng, men som alltid har man en felmarginal på säg +-1, dvs hårdvaran kanske kan vara en 9 av 10.
Sen sätter tillverkaren ihop hårdvaran med massa andra komponenter då kanske fel marginalen blir +-1 där med. Då kan de vara så illa att våran snapdragon processor som börja som en 10 av 10 är nere på 8 av 10.
Sen lägger vi på ett OS, som om de varit byggt för en enhet, en hårdvara hade varit 10 av 10. Men nu tyvärr måste vara bra på allt samtidigt slutar upp med en felmarginal på +-1.
Sen kommer sist men inte minst APPSen, där har vi sjukt bra idéer, vilja och driv. Men i och med att devs'en inte tjänar något måste de även jobba vid sidan om vilket inte ger 110% fokus. Sen ska de skriva ett program som klara olika skärmar, olika procesorer, ja helt enkelt en uppsjö med olika prylar. De ger också en felmarginal +-1

Så då har vi den grymmaste FETASTE häftigaste Android telefonen som på pappret är en 10 av 10, kanske egentligen bara är en 6 av 10.

Apple iPhone har massa komponenter där långt i från alla byggs av Apple, fel marginal +-1.
Sen bygger Apple ett skräddarsytt OS för den hårdvaran, fel marginal 0.
Sen bygger Devs program för Apple OS och iPhone, där de även får betalt, fel marginal 0.

Jämförelsen är väldigt lik den mellan PS3 och en PC. PS3 är sjukt bra på de den gör, i och med de klara den sig även väldigt långt på en hårdvara som är sämre än många PC spel datorer. Självklart kommer de med brister / begränsningar som multi-tasking etc. Men vill man ha en maskin som är lite bra på mycket, eller en som är mycket bra på lite?

Min personliga åsikt är iPhone och PS3..

Tycker denna jämförelse var riktigt dålig, du kan ju t.ex. köpa Nexus One, en telefon utvecklad av Google, telefonen som Android-platformen är utvecklad på, med ett OS utvecklat av Google (jag vet att HTC teknisk sett har gjort telefonen men om man ska titta på det sättet så har Apple inte gjort iPhonen heller, inte en enda krets i telefonen är gjord av Apple).

Dina poäng är tagna ur luften och att program som är gratis på något sätt skulle vara sämre än program där utvecklarna får betalt är ju inte heller sant, eller tycker du t.ex. VLC, 7-Zip och Firefox är dåliga program? Sen vet jag inte varifrån du får att utvecklarna av Android-appar inte skulle få betalt, nästan 40% av apparna på Android marketplace kostar pengar.

Jag har en iPhone 3Gs för tillfället som jag tycker är riktigt bra, det är hittils den bästa telefon jag har haft. Det betyder inte att jag kommer sätta på min en ögonbindel och strunta i utveckligen, Apple har låst ner telefonen alldeles förmycket och om Android kan erbjuda dom funktioner som jag vill ha, på en mer öppen platform där t.ex. flash kan fungera, jag får byta ut SMS programmet om jag vill, jag kan lyssna på Spotify och browsa webben samtidigt, byta ut webläsaren till firefox etc etc etc etc, så kommer jag att byta telefon.

... sen kan vi väl alla acceptera att iPhone är bland dom dyraste telefonerna du kan skaffa dig idag.

Jämförelsen är BETYDLIGT närmare PC vs MAC, öppen platform där du kan göra det mesta men det kanske krånglar lite mer, mot en stängd platform som är dyrare men lättanvänd och krånglar sällan, där du kanske inte kan göra allt du "vill" göra.

Till OP: Jag tycker du ska fundera på vilka funktioner du är ute efter, det är det absolut viktigaste. Titta också igenom dina gamla räkningar så du ser hur mycket du ringer, och räkna sen på lite olika abbonemang och försök separera ut telefonkostnaden så du vet vad telefonen egentligen kostar dig.

Titta också på Android-platformen och se om den uppfyller dina krav, om det är ett alternativ för dig så kanske du kan spara lite pengar.

Permalänk
Medlem

Snarare en Mac vs Linux, då den är mer öppen än Windows.

Själv skulle jag aldrig lägga 6k på en iphone, speciellt inte idag. Borde komma en ny till sommaren. Jag har en ipod touch, och skulle aldrig vilja ha en iphone då den är dyr, tjock och känns instängd om man inte jailbreakar den (vilket jag inte gjort än dock).

Jag skulle kört på en Nexus one. Större skärm, smalare, amoled, högre upplösning, dubbla mickar, android etc. etc.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite
Jag hade tänkt ta Telia abonnemanget för den verkar billigast 229kr i 24 månader Fast hade dock tänk kasta kortet i sjön och använda mitt tele 2 kompis kort men frågan är är telia abonnemanget billigast ? :s

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Lånar tråden lite
Jag hade tänkt ta Telia abonnemanget för den verkar billigast 229kr i 24 månader Fast hade dock tänk kasta kortet i sjön och använda mitt tele 2 kompis kort men frågan är är telia abonnemanget billigast ? :s

Jag vet inte vad som är billigast, däremot vet jag att basebandet har uppdaterats när iPhone OS 3.1.3 släpptes, och om du får en telefon förinstallerad med 3.1.3 så kan du inte ta bort opertörslåset.

Därför, om du tänkt jailbreaka och låsa upp den så köp telefonen snabbt, innan 3.1.3 dyker upp förinstallerat (dom har inte kommit ännu, just nu är det 3.1.2 på telefonerna i butikerna, men det kommer nog inte dröja mer än några veckor max innan 3.1.3 dyker upp).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av newneal
Jag vet inte vad som är billigast, däremot vet jag att basebandet har uppdaterats när iPhone OS 3.1.3 släpptes, och om du får en telefon förinstallerad med 3.1.3 så kan du inte ta bort opertörslåset.

Därför, om du tänkt jailbreaka och låsa upp den så köp telefonen snabbt, innan 3.1.3 dyker upp förinstallerat (dom har inte kommit ännu, just nu är det 3.1.2 på telefonerna i butikerna, men det kommer nog inte dröja mer än några veckor max innan 3.1.3 dyker upp).

Den nya Pwnagetool kan låsa upp den ^^
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=5432

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Tycker denna jämförelse var riktigt dålig, du kan ju t.ex. köpa Nexus One, en telefon utvecklad av Google, telefonen som Android-platformen är utvecklad på, med ett OS utvecklat av Google (jag vet att HTC teknisk sett har gjort telefonen men om man ska titta på det sättet så har Apple inte gjort iPhonen heller, inte en enda krets i telefonen är gjord av Apple).

Tänkte bara påpeka att det inte finns en enda kretskort här i värden som har alla komponenter gjorda av ett och samma företag. Det funkar inte så. Det som spelar roll är om det är samma företag som har lagt ihop delarna och som har gjort OS'et.

Permalänk
Avstängd

Hade aldrig köpt en iphone låst i 18-24 månader i nuläget.

Om man följde MWC något som var nu så förstår man att iphone 3gs är förlegat på alla sätt och vis.

Vänta på nästa Iphone eller kolla upp alla nya mobiler som dom visade upp på MWC.
Jag avaktar tills apple visar upp nästa Iphone, har dom bara gjort en sketen uppdatering som 3g -> 3gs så blir det utan tvekan någon utav dom nya mobilerna som dom visade upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Den nya Pwnagetool kan låsa upp den ^^
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=5432

Den kan inte ta bort operatörslåset, inte enligt iPhone Dev Teams blogg, och det är dom som skriver Pwnagetool: http://blog.iphone-dev.org/

EDIT: Läste lite mer på iPhone Dev Teams blogg och det verkar inte gå att jailbreaka 3.1.3 alls på iPhone 3Gs. Det som däremot går är, om du har 3.1.2 på telefonen (oavsett om du har jailbreakat eller inte), att köra Pwnage tool och sen få telefonen jailbreakad och uppgraderad till 3.1.3.

Här är ett klipp från iPhone Dev Teams sida:

If you have an iPhone 3GS, PwnageTool works if you’re currently at version 3.1.2 or below (down to 3.0). You don’t need to be already jailbroken — PwnageTool will ask you if you’re jailbroken after you’ve created the IPSW. Don’t use PwnageTool on the iPhone 3GS if you’re at 3.1.3, it just won’t work. Downgrade to 3.1.2 using the methods described here. If you can’t downgrade because you don’t have your 3GS 3.1.2 hashes on file with Cydia, you’ll need to sit out the 3.1.3 jailbreak.

Permalänk
Medlem

tack för alla inlägg,, jag kommer defenitivt att titta på androider och andra telefoner men dock så har jag fått ett tips från en kompis..

att köpa en Ipod Touch 32GB att ha när man behöver det,, och kanske satsa på en sjysst telefon som är lite mindre i storleken och är lätt att sms:a med..

Funderar nästan på den lösningen mer

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I sådanà fall kan du ju lika gärna vänta på ipaden. Finns ju inte en mobil som inte kan spela musik idag, och är su ute efter iphoneapparna är det nog mycket bättre med ipad än iPod

Permalänk
Medlem
Citat:

I sådanà fall kan du ju lika gärna vänta på ipaden. Finns ju inte en mobil som inte kan spela musik idag, och är su ute efter iphoneapparna är det nog mycket bättre med ipad än iPod

Troligen den mest idiotiska idén jag läst denna vecka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Troligen den mest idiotiska idén jag läst denna vecka.

... troligen den dummaste posten jag har sett på väldigt länge. Inte konstruktiv för fem öre och upplagd för att starta ett forumsbråk.

Mitt kusinbarn på 4år brukar säga "du har fel", ungefär lika konstruktivt som din post.

Permalänk
Medlem