Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Jag spelade Ikariam för något år sedan på första servern då de startade. Låg runt plats 12 ett bra tag. Men efter ett tag blev det bara drygt och jag slutade. Ett helt ok spel, men tribalwars är helt klart bättre...

Du inser att spelet ändras hela tiden, va?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

precis registrerat mig, har koordinaterna 76:60 Skulle gärna överge denna ön och bege till i närheten av där ni finns. Följer guiden för att kunna flytta så snart som möjligt, kan du scienta hitta någon lämplig plats till mig att flytta till och eventuellt hjälpa till med resurser för att jag ska kunna ta mig dit ?

Permalänk
Medlem

Tjena!
Verkade kul, o läste hela tråden. Har precis grundat min by Avalon.
Antar det e basic start o lite segt, men kan man be om en liten boost av rå material så man slipper vänta på trä o bara pumpa byggnaderna som e nödvändiga för omlokalisering av imperiumet?

Shogo
koordinat 79:57 (tills vidare)
bynamn: Avalon
server beta

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keitaro_swe
precis registrerat mig, har koordinaterna 76:60 Skulle gärna överge denna ön och bege till i närheten av där ni finns. Följer guiden för att kunna flytta så snart som möjligt, kan du scienta hitta någon lämplig plats till mig att flytta till och eventuellt hjälpa till med resurser för att jag ska kunna ta mig dit ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
Tjena!
Verkade kul, o läste hela tråden. Har precis grundat min by Avalon.
Antar det e basic start o lite segt, men kan man be om en liten boost av rå material så man slipper vänta på trä o bara pumpa byggnaderna som e nödvändiga för omlokalisering av imperiumet?

Shogo
koordinat 79:57 (tills vidare)
bynamn: Avalon
server beta

Ska försöka ordna detta så fort som möjligt!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keitaro_swe
precis registrerat mig, har koordinaterna 76:60 Skulle gärna överge denna ön och bege till i närheten av där ni finns. Följer guiden för att kunna flytta så snart som möjligt, kan du scienta hitta någon lämplig plats till mig att flytta till och eventuellt hjälpa till med resurser för att jag ska kunna ta mig dit ?

Skriv gärna namnet på din stad så du kan få lite resurser.

[57:44], [60:45] eller [60:47] Verkar lämplig. (Det finns bara en plats kvar på 60:47)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
Tjena!
Verkade kul, o läste hela tråden. Har precis grundat min by Avalon.
Antar det e basic start o lite segt, men kan man be om en liten boost av rå material så man slipper vänta på trä o bara pumpa byggnaderna som e nödvändiga för omlokalisering av imperiumet?

Shogo
koordinat 79:57 (tills vidare)
bynamn: Avalon
server beta

Jag kan skicka lite trä.

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem

shit, tack, o va snabbt!

Visa signatur

okej

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
shit, tack, o va snabbt!

Framme om 8 timmar och 9 minuter.

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk

76:60 staden heter Borrby

Permalänk
Medlem

15 timmar tills jag kan forska fram "expansion" ca 330 forsknings poäng krävs, något som ska förberedas innan flytt?? något som behövs för det nya stället ska bli min huvudby osv någon nämnde residense eller ngt?

Och tack för allt trä det räcker ett tag.

Ps. Hur ökar man lager kapaciteten?

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem

^^ bygger ett lagerhus, på rank 1 går maxlagringen från 1500 till 8100 så viktigt att skaffa det huset så arbetarna inte hugger t.ex ved i onödan under natten.

hursomhelst började jag med några dagar sedan. Har kommit upp i ~~ 550 invånare på min första ö, problemet jag har är att skogen och gruvan är på för låga nivåer så jag inte kan använda alla arbetare på dom. Kan man skicka medborgare från en stad till en annan? Startade en stad på en annan ö (vin-ö) där rankerna på skogen/vinodlingen är mycket högre så där har jag mer användning av arbetarna.

Permalänk
Medlem

Tror jag ska sluta med Ikariam, redan tappat suget. Känns som att man spelar sim city bara. Enligt mig så är Tribal Wars mycket roligare.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Tror jag ska sluta med Ikariam, redan tappat suget. Känns som att man spelar sim city bara. Enligt mig så är Tribal Wars mycket roligare.

Det är för att du inte vuxit till dig ännu och du växer väldigt sakta. Jag tror inte du lägger tillräckligt mkt tid på spelet.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

2 handelsskepp till sen tror jag att jag kan byta ö om jag fattat allt rätt

Permalänk
Medlem

hur gör man för att öka poängen man har snabbt då?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Hade velat flytta till er ö. Fattar inte hur man gör dock. Har forskat fram expansion iaf. 60:35 (jetios) stadsnamn: Vultures

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Nivv

Tryck på den ö du vill flytta till, och sen väljer du en av dom gula flaggorna(lediga tomter)
och då kommer du se att du kan flytta dit, eller vad som fattas för att du ska få flytta dit

Permalänk
Medlem

Nu har jag också reggat mig ;). 27:59 Danios finns jag på.

Permalänk

sammanlagt 10000 guld till sen kan jag byta ö tror jag

Permalänk

"
Du kan grunda en koloni här. Kolonier är städer som din huvudstad fast de styrs av din huvudstad. Palatsets nivå bestämmer hur många kolonier du kan äga. För att kunna grunda många städer måste du bygga ut palatset!"

"Grundandet av en koloni kräver:

* Invånare: 40
* Guld: 9,000
* Trä: 1,250"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
hur gör man för att öka poängen man har snabbt då?:)

Som alltid och som det står på förstasidan - forskning! Forska till max är det absolut viktigaste i början. Samt att bygga ut storleken på sina städer, rådhus/taverna så att man får många invånare.

Till er andra som nyss börjat: skriv koordinater och namn på stad så ska jag skicka lite trä till er senare idag!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

7 timmar så har min nya kolonisering fullbordats på 60:49 kristall.

Visa signatur

okej

Permalänk

Någon som skulle kunna ge lite bidrag till min by?

Helgum 55:53 alpha servern

tänkte mig inte för innan jag skapade en ny koloni så staden har drabbats av korruption

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bonden_88
Någon som skulle kunna ge lite bidrag till min by?

Helgum 55:53 alpha servern

tänkte mig inte för innan jag skapade en ny koloni så staden har drabbats av korruption

Vet dessvärre inte om någon här spelar på Alpha.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

får ta upp mitt spelande där igen då

Permalänk

kolonisering av 57:44. klart om cirka 9 timmar

Permalänk
Medlem

Jag behöver en mindre försändelse med marmor för att bygga mig en ambasad. Min huvudstad idag är Avalon II på 60:47.

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
Jag behöver en mindre försändelse med marmor för att bygga mig en ambasad. Min huvudstad idag är Avalon II på 60:47.

Påminn mig in-g så skickar jag så fort jag har några skepp lediga!

Knäppt egentligen, har 130 skepp och alla går åt för att enbart skicka nattens resursinkomster dit de ska.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

har bara 33 skepp

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk

40 skepp!

Jag fick nyss 20000 Poäng. Synd bara att jag är inrikesminister. Vore ju kul att vara i5:a

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludde0100
40 skepp!

Jag fick nyss 20000 Poäng. Synd bara att jag är inrikesminister. Vore ju kul att vara i5:a

Gratulerar! Härligt att se att folk avancerar i poäng.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
Jag behöver en mindre försändelse med marmor för att bygga mig en ambasad. Min huvudstad idag är Avalon II på 60:47.

Skickade 5k marmor för en stund sen!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather