Inget känt filsystem, USB minne.

Permalänk
Medlem

Inget känt filsystem, USB minne.

Ursäkta för den dåliga rubriken.

Jag har ett Transcend USB minne på 4gb som nu är trasigt så vitt jag vet.
Söker hjälp för att se om man kan återställa minnet utan att formatera den.

Jag skulle formatera en dator och la in lite diverse saker i USB minnet som jag tyckte skulle vara trevligt att spara. Sedan glömmer jag bort att minnet sitter kvar i datorn, jag går in och ska formatera partitionerna som vanligt, klickar delete på allihopa och inser snabbt mitt misstag. Jag avslutar och startar om datorn och tar ut minnet.

Grejen är att jag hann säga åt den att formatera minnet. Men sedan för att den ska börja formatera måste man konfirmera en gång till. Och dit kom jag inte, men ändå strular minnet och varje gång jag försöker komma in i det säger den
"Disken i enheten L: behöver formateras innan den kan användas.

Vill du formatera den?

[Formatera disken] [Avbryt]"

Jag klickar på avbryt och då kommer det upp en ny skylt.

"L:\ är inte tillgänglig.

Volymen innehåller inget känt filsystem.
Kontrollera att nödvändiga drivrutiner för filsystemet är inlästa och att volymen inte är skadad."

Duh, jag vet att den är skadad.

- Finns det något sätt att fixa problemet utan att förlora informationen i minnet?

Tack så hemskt mycket på förhand!

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Prova Googlaner testdisk

Testdisk kan i bästa fall återställa partitionen, om inte finns även photorec i samma programsvit som kan scanna igenom hela enheten och lyfta ut alla filer den hittar.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Tack så hemskt mycket!

Håller på och använder Photorec just nu. Använde testdisk för att ta reda på vad för filsystem mitt USB använde. FAT32 för övrigt.

Photorec håller på och lägger undan mina filer just nu, och jag måste säga att detta är nog det mest episka program jag känner till.

Tack återigen! (: