Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
Jag måste bara fråga, kan någon förklara för mig hur det funkar med Veteran grejen.. vilka spel är det jag behöver? var det ett vapen jag får om jag har det/dom?

Det vapen du får e en WWII M1 Garand. Du behöver Veteran rank 1 för den.

De spelen som räknas till din Veteran-rank är alla utom boosterpacks/expansioner samt BF:H

Om det står att din CD-key blivit claimad ge det lite tid för de har problem med registreringen av CD-keysen. (min BF:V key kan jag inte regga heller står claimed fast jag vet att jag ALDRIG gjort det)

Ha ögonen på bloggen, där rapporterar de när problemen med reggningen av CD-keys e lösta.

Funkar det inte efter de, kontakta då EA-support om att du inte kan regga ett spel du äger.

Tror det var allt d viktiga

Väntar fortf. på mitt BC2, kommer me posten imorgon får jag hoppas.... tur att jag e ledig fredagar på jobet xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriPraX
Du får bara veteran rank för Grundspelen dvs bf1942 bf vetnam bf2 e.x

De krävs vad jag vet Veteran rank 1 för att låsa upp granden.

lite halv trött så pedagogiken ligger inte på topp.

Okej, tack.
Du kanske har sett att jag skrivit det, men det här var det mest jävla krångliga skiten någonsin.
Alltså, jag kan inte lägga till nåt till kontot för nycklarna redan är använda ändå att jag inte kommer ihåg att jag har registrerat dom.
Och precis nu märkte jag att Epost (hotmail) adressen jag loggar in på EA med inte finns registrerad på hotmail.
Det här låte jävligt dumt, jag fattar inte hälften själv. I am going mad. . , .,

Permalänk

Någon som har svenskköpt bc2 och kan spela? eller är det release senare i dag?

Visa signatur

[B]965BE C3 @ 4018MHz | XFX HD5770 @ 1GHz

Permalänk
Medlem

För mig var det inget fuffens alls med nycklarna, bara skriva in nycklarna, den gnällde inte alls om något konto eller så. Visserligen var detta ungefär 1 månad sen, hoppas det löser sig och bara är tillfälligt.

Permalänk
Medlem

Ni som har spelet, man lägger till sin CD-Key till EA kontot va?
Så man kan inte byta konto eller nåt senare? ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej, tack.
Du kanske har sett att jag skrivit det, men det här var det mest jävla krångliga skiten någonsin.

Det här låte jävligt dumt, jag fattar inte hälften själv. I am going mad. . , .,

Var så när jag försökte med endel nycklar men höll på och gav mig inte under betans gång med att fylla i dom tillslut gick de konstigt nog.

Så är nog något som går över när de värsta trafiken har lagt sig.

Alla gör ju samma sak samtidigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk

va fan skulle det inte vara release den 4:e mars?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laxxen#28
va fan skulle det inte vara release den 4:e mars?

Jo, och så är det fortfarande. Tror du kan börja ladda ner vid 01.30 eller något sånt, om det nu är det du vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriPraX
Var så när jag försökte med endel nycklar men höll på och gav mig inte under betans gång med att fylla i dom tillslut gick de konstigt nog.

Så är nog något som går över när de värsta trafiken har lagt sig.

Alla gör ju samma sak samtidigt.

Hmm okej, kvittar det om jag registrerar spelen efter eller innan jag har BFBC2? får jag garanden ändå?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makarov
Jo, och så är det fortfarande. Tror du kan börja ladda ner vid 01.30 eller något sånt, om det nu är det du vill.

okej så länge orkar jag inte vänta, trodde helt klart på release 00:00.

Läste 20100305 på BC2 hemsidan nyss, därför jag blev lite fundersam.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm okej, kvittar det om jag registrerar spelen efter eller innan jag har BFBC2? får jag garanden ändå?

Nej de är jag nästan säker på att de inte spelar någon roll.

Dom är ju medvetna om problemet dessutom så.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem

Hoppas det funkar snart iaf att registrera spelen, man får ju BC2 imorgon eller fredag.

Permalänk
Medlem

Väntar på att mitt steam ska öppna upp ca 1h kvar

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem

Någon som har fått mp att fungera?
jag hittar inga servers typ.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Håller på att installera min klient för tillfället, får hålla tummarna för att mp fungerar smärtfritt.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Väntar de sista minutrarna för att steam ska releasea spelet, sen hoppas jag på det bästa !

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem

hmm det verkar stå i steams butiksdel att det är ute nu men det går inte att starta iallafall

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Inaktiv

Alla kör med [SweC] som clantag sen eller?

Adda HampStamp på steam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
hmm det verkar stå i steams butiksdel att det är ute nu men det går inte att starta iallafall

Trycker som en galning oxå

EDIT: startade om steam, working!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoysen
Trycker som en galning oxå

EDIT: startade om steam, working!

startade om och det stog att det var klart att spela men steam fastnade såklart, fantastiskt att steam fungerar likadant nu som vid HL2releasen. Ser likheter med SL faktist...

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
startade om och det stog att det var klart att spela men steam fastnade såklart, fantastiskt att steam fungerar likadant nu som vid HL2releasen. Ser likheter med SL faktist...

haha precis samma här, starta om och nu dekrypteras filerna. Tar en hilvedets tid ;P 25% bara

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Decrypting....

:D:D:D

Permalänk
Medlem

decrypting har stått på 25% ett jävla tag nu startade om steam några gånger sen började den decrypta.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

det går segt till 31% sen klart direkt typ installerar 1o3 tre saker nu, tex dx etc

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mm det stämmer, ligger på det steget också

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Inaktiv

Punkbuster har alltid hatat mig...

"One or more test har failed....."

Permalänk
Medlem

BFBC2 STEAM på G, nu skall de fan gejmas... jobbigt med labbprov imornbitti i skolan bara...

Permalänk
Medlem

För er som har problem med Punkbuster, gå in på länken och klicka sedan på PBSetup, tanka ner filen och kör det lilla programet. Det uppdaterar automatiskt dem spelen du vill (som använder sig av punkbuster), fungerar kanon!

http://evenbalance.com/index.php?page=dl-bc2.php

Permalänk
Medlem

Hittar inga servrar

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

ok nu blir jag fan galen asså! först så hade jag problem med att få igång betan då spelet inte kunde koppla upp sig mot EA Online servern, och nu när jag försöker köra igång Battlefield: bad company 2 som jag köpte för 500 spänn så får jag samma error meddelande. Detta får jag INNAN jag har loggat in, dvs första gången när man klicka på "login" knappen när man startar spelet. Detta gör det omöjligt för mig att ens kunna knappa in CD keyn för att kunna spela

Har testat med allt asså, testade först med vanliga linan via bredbandsbolaget, sedan testade jag via mobila bredbandet samt mobilen. Brandvägg samt antivirus prog är av (för övrigt så har jag inga problem med andra online spel som Left 4 dead 2, cs, bf2 etc) WTF!!!

Någon som vet vad jag ska göra för att kunna få kontakt med EA ONLINE servern????