Permalänk
Medlem

Win7 aktivering

Hej!

Har via KTH MSDN en serial för Windows 7 Professional (x64) - DVD (Swedish) har formaterat om datorn nu (2a lr 3e gången) när jag försöker aktivera produktnyckeln så går det icke. Räknas min serial som OEM dvs att jag endast får använda nyckeln en gång? Kanske bara fel på aktiverings servern just nu?

mvh

Permalänk

hur mycket har du ändrat i datorns hårdvara eller har du bara formaterat?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur ni har det på KTH, men på LTU får man bara en engelsk nyckel och ISO.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Datorn va på service hos hp så när jag fick den formatera jag om datorn. Fick ett nytt gf-kort, moderkort och ram byttes ut men det är fortfarande samma model.

"Q: Can I install my software on two computers at once?
A: Yes, as long as you are the owner of both computers and both are being used for instructional purposes. NOTE: If you require another key for a product you must contact the PA (program administrator) at your school. Your PA's contact email information can be found in the support page. Click on the Support button above. Also, friends, family and colleagues not currently enrolled in a course that is part of an MSDNAA department are not allowed to access or use the software available from this website. (For examples of appropriate usage see: http://msdn.microsoft.com/academic/program/usageguide/default...)"

Citat från sidans FAQ: http://msdn60.e-academy.com/elms/StorefrontSupport/MsdnaaFaq....

Permalänk

iom att hårdvaran i datorn ändrats så kan det ställa till problem med din aktivering.
Prata antingen direkt med microsoft eller med din skola. Microsoft kan säkerligen "nollställa" din nyckel så du kan använda den igen för att aktivera.

Permalänk
Medlem

SKriv in nyckeln, om aktiveringen säger ifrån välj aktivera via telefonservice, fungerar på OEM-licens även om man sätter det på en helt annan dator.

Visa signatur

- Why AMD?
- Why NOT?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jayzon
SKriv in nyckeln, om aktiveringen säger ifrån välj aktivera via telefonservice, fungerar på OEM-licens även om man sätter det på en helt annan dator.

Hihi tack funkar nu, jobbig kärring att lyssna på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jayzon

Jag gjorde detta på min dator härom dagen efter jag blivit tvungen att byta moderkort. Tanten frågade något i stil med hur många datorer licensen är i nuläget använd på, svaret på frågan var ju då "1". Vad händer då nästa gång jag köper ny hårdvara? Är svaret på frågan "2", eller är det kört då?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF