Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjinko
satt fast på 33%i en h ligger på 24% och har gjort det länge nu=(

Skaffa det från något annat ställe, deras servrar har knasat ett tag nu =/

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

vet men om man laddar ner från BTB kommer det säker massa skit man inte vill ha sen är ju risken att man får fel version eller nån sån skit så det inte fungera=(

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem
Citat:

vet men om man laddar ner från BTB kommer det säker massa skit man inte vill ha sen är ju risken att man får fel version eller nån sån skit så det inte fungera=(

Nu är det snudd på olaglig diskussion här (men vi har lagliga nycklar. därför tycker jag att der är ok ändå).
Dra hem en som är helt orörd, finns många sådana.
Var bara uppmärksam på att det ska vara PRO, inte något annat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DHKalle
Jag betalade 100kr via sms i måndags eller tisdags (kommer ej ihåg), fick ett mail av pellesoft direkt när jag hade skrivit in siffrorna från mitt CSN kort och där stod det att jag skulle vänta 1-5 dagar så skulle jag få ett mail av microsoft. Har ännu inte fått det mailet, skriver här igen när jag får det så du vet att det funkar.

Jag hittar inte hur man betalar med sms, kan någon förklara hur ?

Mvh,

Edit:
Hittade det nu, dock så när jag går in på min profil står det:
Bonusmedlem Tom 2011-03-08
Sponsor med: 500Kr

Eh ? jag betalade in 100kr ?

vad är detta ? skriv fel eller ?

Mvh

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Medlem

http://www.pellesoft.se/services/smsactivate.aspx

du måste logga in på första sidan finns en länk om inte min fungerar ( kanske leder till min profil) eller nåt) sen skickar du ett sms och får en kod aktiverar och väntar på microsoft ( glöm inte att aktivera csn kortet)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mitt csn kort är aktiverat, behöver jag aktivera det någonstans på pellesoft's hemsida också ?

När jag betalat via sms är det alltså bara att vänta på ett mail från microsoft ?

Mvh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Medlem

Edit:
den ville inte aktivera mitt csn kort i studentkort fältet utan det gick först när jag testade i det andra fältet.

Mvh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Medlem

Nerladdningsklienten är verkligen inte bra. Procenten gick upp till 36% för att sedan ramla ner tillbaka till 24%. Jag startade om nerladdningen och nu är jag uppe i 40%. Snacka om snurrigt.

Permalänk
Medlem

Jag märkte att om nerladdningen inte blev hel o den började packa upp o sen stanna på en viss procent, så kan man stänga ner klienten, döda processen om den är kvar, sen ta bort katalogen den packade upp o sen starta igen så börjar den ladda ner igen

osäker om det funkar jämt dock

Permalänk
Medlem

Nerladdningsklienten är ju rena skräpet.
Laddade ner båda filerna för win7 pro svensk x64.
ja, det är 2 som sätts ihop till en.

satte ihop dem, döpte den till rätt o klienten godkände den o packade upp

Permalänk
Medlem

Jag har kommit till 81%
Den har försökt att packa upp ett par gånger och procenten har gått upp och ner... femton omstarter eller något löser det.

Det har bara gått över ett dygn nu.

Permalänk
Medlem

jag drog hem de 2 filerna i en vanlig nerladdningsklient.
Satte ihop dem o döpte om dem till första filens namn.
då packade den upp den istället. tog mig kortare tid än o ladda hem via msdnaa klienten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjCad
jag drog hem de 2 filerna i en vanlig nerladdningsklient.
Satte ihop dem o döpte om dem till första filens namn.
då packade den upp den istället. tog mig kortare tid än o ladda hem via msdnaa klienten

Drog hem vilka filer? Hur går det till?

Permalänk
Medlem

det msdnaas klient egentligen gör är att den laddar hem en viss mängd filer o sätter ihop dem till 1 under tiden.

Win7 Pro Swe x64 består av 2 filer som ligger på servern. Dessa blir 1 fil i slutänden o sedan kör den crc check o packar upp ison.

Dock är det ju visst blowfish krypteringen på filen

så de sdc uppackare som finns på nätet funkar inte

Permalänk
Medlem
Citat:

det msdnaas klient egentligen gör är att den laddar hem en viss mängd filer o sätter ihop dem till 1 under tiden.

Win7 Pro Swe x64 består av 2 filer som ligger på servern. Dessa blir 1 fil i slutänden o sedan kör den crc check o packar upp ison.

Dock är det ju visst blowfish krypteringen på filen

så de sdc uppackare som finns på nätet funkar inte

Men vart hittar du sökvägarna direkt till filerna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Men vart hittar du sökvägarna direkt till filerna?

De får man fram om man tex använder Wireshark.

Vet inte om detta är tillåtet dock, men filerna ligger helt öppna på servern, bara man vet filens namn så är det fritt fram.

Permalänk
Medlem

hur stor är iso filen när allt är klart för er? mitt hängde sig när jag packade upp så avslutade det och min iso är bara 1,08GB den engelska ligger på 3Gb

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

hur stor är iso filen när allt är klart för er? mitt hängde sig när jag packade upp så avslutade det och min iso är bara 1,08GB den engelska ligger på 3Gb

Den är på 2,9GB eller exakt 3115335680 byte

Permalänk
Medlem
Citat:

Den är på 2,9GB eller exakt 3115335680 byte

fan då måste jag börja om=(

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äntligen fick jag hem min windows 7, har haft uppehåll ca. en vecka men nu fortsatte jag från 27% och fick hem allt på engång.

Permalänk
Medlem

Hur mycket ligger .sdc filen på för det svenska W7 pro?
Min downloader har hållit på och haft lite mysko grejer för sig ett tag nu men min .sdc-fil ligger på 2,74 GB (2_951_922_444 byte). Är det hela?

Edit: Uppackningsdelen på downloadern fastnar på 38% så jag undrar om det kan vara så att .sdc-filen är paj, vilket skulle tvinga mig att tanka om hela skiten igen vilket jag inte är så värst sugen på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddanb
Hur mycket ligger .sdc filen på för det svenska W7 pro?
Min downloader har hållit på och haft lite mysko grejer för sig ett tag nu men min .sdc-fil ligger på 2,74 GB (2_951_922_444 byte). Är det hela?

Japp, men sen om du kan packa upp hela är en annan femma.
har provat 2ggr o ladda ner hela via klienten men bägge fastnade i uppackningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Japp, men sen om du kan packa upp hela är en annan femma.
har provat 2ggr o ladda ner hela via klienten men bägge fastnade i uppackningen

Okej, det låter ju lite tråkigt...

Vad ska man göra för att få det att fungera då? =P
Det är ju lite jobbigt att det ska krångla så med den svenska W7-versionen medans den engelska fungerade klockrent.

Edit: Jag testar att ta bort iso-filen som har packats upp och börjar om med uppackningen. Återkommer med resultat!

Nepp, det funkade inte bättre det... fastnade på 38% igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddanb
Okej, det låter ju lite tråkigt...

Vad ska man göra för att få det att fungera då? =P
Det är ju lite jobbigt att det ska krångla så med den svenska W7-versionen medans den engelska fungerade klockrent.

Edit: Jag testar att ta bort iso-filen som har packats upp och börjar om med uppackningen. Återkommer med resultat!

Nepp, det funkade inte bättre det... fastnade på 38% igen.

uppackningen fastnade på 38% för mig också

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kan man köra den engelska versionen och använda multi language pack och då få det på svenska?

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

kan man köra den engelska versionen och använda multi language pack och då få det på svenska?

Du kan bara byta språk i Ultimate och enterprise via kontrollpanelen.

I övriga version får du använda Vistalizator för att byta eller integrera språkpaket manuellt till install.wim och boot.wim, första valet är klart enklast.

Permalänk
Medlem

hej
har laddad ner win 7 64bit svenska. dock så blir bara ison på 367! är ju helt galet lite!? har jag missat nåt? några skriver att dom har fastnat i uppackningen, jag kommer aldrig till nån uppackning. vilken fil är det jag ska packa upp? provar att ladda ner engelska nu också

Permalänk

Hej, jag undrar om ni hade problem vid SMS betalningen för bonusmedlemskapet hos pellesoft, när jag ska skicka JA till 72456 så går det inte att skicka SMSet (har tillräckligt med pengar). Hade fler av er det problemet? och i sånna fall, hur löste ni det.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oga200
hej
har laddad ner win 7 64bit svenska. dock så blir bara ison på 367! är ju helt galet lite!? har jag missat nåt? några skriver att dom har fastnat i uppackningen, jag kommer aldrig till nån uppackning. vilken fil är det jag ska packa upp? provar att ladda ner engelska nu också

Det är inte hela isf..

Pröva annan webbläsare och/eller starta om datorn om den nu säger att allt är nedladdat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Det är inte hela isf..

Pröva annan webbläsare och/eller starta om datorn om den nu säger att allt är nedladdat.

okej. provade nu igen och nu blev den mycket större. kom också vidare till vad jag tror var uppackningen, det stod checking crc eller nåt? men sen slutade det funka och nu får jag felkod:

An error has occured

The delivery client has encountered an error and is unable to continue.
Please review the error and try again.

Error Code: ELMS70073
ERROR 70073: RESUME LIMIT has been reached. An email has been sent regarding your situation.

Hela filen är ju dock nedladdad. kan jag packa upp den på nåt annat vis eller vad ska jag göra? måste jag ladda ner det igen?