Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

Så får man DC och nu meddelandet "Failed to connect to EA"

Skit roligt när man har bra stats, hoppas jag får poängen i alla fall :S

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagel
Så får man DC och nu meddelandet "Failed to connect to EA"

Skit roligt när man har bra stats, hoppas jag får poängen i alla fall :S

Haha fick samma nu, men som tur va hände det precis efter rundan var avslutad

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk

Saxat från BFHQ:

Idag fredag och imorgon lördag kommer EA ta ner servrarna från kl 9 på morgonen svensk tid för längre underhåll. Mer hårdvara ska tillkomma för att bättre klara trycket från alla spelare i BFBC2. När underhållen genomförts kommer vi uppleva en förbättrad spelupplevelse online, lovar EA DICE i sitt senaste blogginlägg.

Tomorrow, 12th March, and Saturday, 13th March at 8:00GMT/9:00 CET:12:00 (midnight) PST, EA will take the servers down, this time we will come up with even more hardware with more capacity to handle all the BFBC2 traffic. Once the maintenance is complete you will experience an improvement to your online experience.

This will be extended maintenance to allow the new hardware to be installed and affect all three platforms (PC, PS3 and Xbox 360).

Since launch a week ago, BFBC2 has already put EA servers through the following stress:

* The 4 different soldier types have gathered a score of more than 34 Billion.
* There's been more than 400M kills made.
* 1.3M roadkills
* Squads and Teams have assisted each other to 6.2 Billion points.

Now we are adding more capacity to let you smash those numbers multiple times over in the weeks to come

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slusk
Hej alla. Jag har en liten fråga. När jag sitter och spelar så hänger sig spelet ibland fast ljudet fortsätter att rulla på men bilden blir stilla. Tabbar jag ut i windows7 sen tillbaka till BC2 så blinkar bara bilden svart och vit snabbt. Tabbar jag ut till windows igen och stänger ner BC2 på krysset så får jag meddelandet att utforskarn har slutat att fungera och första gången så stod det att drivrutinerna hade slutat fungera.

Nån som har samma problem som jag har med detta? Jag kör på ett ATi HD3870 men får mitt nya 5850 i morgon på posten.
Nått tips nån eller är det bara vänta och se om det kommer nån patch till detta, kanske är ett generellt ATi problem?
// Tomas

Kolla 'Loggboken' under Administratörpanelen i Kontrollpanelen och se om du får fram ett 'Event ID' sen sök på det på Google, om det inte står att det är typ 'amdxxxxx.dll' fel (kommer inte ihåg exakt vad den heter) då vet du att det är drivrutinfel iaf

Jag sitter med 4890 kort, jag Hade samma problem förut, och det berodde på att grafikdrivrutinerna krashade tack vare att mina Ram-minnen var fel-inställda(dumma moderkort som ställer 1.5v istället för 1.7v) så kolla om inte dom kanske är fel-inställda?

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Medlem

Från Battlefield blog

Citat:

As you probably noticed, we have experienced an outage across EA servers today, this was caused by a routing issue outside of EA's control but it has been solved and things are back up and running again.

Tomorrow at 8:00 GMT/9:00 CET and 12:00 (midnight) PST the EA servers will be brought down for maintenance. There is no current time for when the servers will return so keep an eye on our Twitter for more up to date information as we get it: http://twitter.com/OfficialBFBC2

On a more positive note, we have released the R6 server to server providers today which should stop the PB INIT FAILURE messages that have been causing problems recently, as well as releasing new server versions, we are still investigating and fixing connectivity and stability problems that are being reported in the forums http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Inaktiv

EA Maintenance, now with extra added hardware

* BY: Bazajaytee
* POSTED: Mar 11, 2010, 02:37PM
* TOTAL VIEWS: 13,929
* COMMENTS: 198

Tomorrow, 12th March, and Saturday, 13th March at 8:00GMT/9:00 CET:12:00 (midnight) PST, EA will take the servers down, this time we will come up with even more hardware with more capacity to handle all the BFBC2 traffic. Once the maintenance is complete you will experience an improvement to your online experience.

faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan

Permalänk

*suckar djupt*

allt som flöt så fint!
Ville visa lillebrorsan (han e 9 bast snart) spelet när han skall bo hos mig i helgen...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Ni ska väl vara glad att de iaf försöker fixa skiten

Permalänk

Har inte upplevt några alls problem sedan lör. morgon...

(bortsett från seg serverbrowser)

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
8800gt/s>5850/70.

lol!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
EA Maintenance, now with extra added hardware

* BY: Bazajaytee
* POSTED: Mar 11, 2010, 02:37PM
* TOTAL VIEWS: 13,929
* COMMENTS: 198

faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan

Vad är så dåligt med att de försöker fixa saker?:)

"Since launch a week ago, BFBC2 has already put EA servers through the following stress:
The 4 different soldier types have gathered a score of more than 34 Billion.
There's been more than 400M kills made.
1.3M roadkills
Squads and Teams have assisted each other to 6.2 Billion points."

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
*suckar djupt*

allt som flöt så fint!
Ville visa lillebrorsan (han e 9 bast snart) spelet när han skall bo hos mig i helgen...

Det hinner du ju, underhållet är bara fyra timmar.

"Maintenance on Friday 12th will last for 4 hours - 8:00 GMT to 12:00 midday GMT/9:00 CET to 13:00 CET/12:00 midnight PST to 4:00 PST. "

Och för er som har problem med Battlefield Veteran (även jag)

Så har ni detta: http://www.bfhq.se/forums.php?m=posts&q=39861

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SeF.Typh00n
Det hinner du ju, underhållet är bara fyra timmar.

"Maintenance on Friday 12th will last for 4 hours - 8:00 GMT to 12:00 midday GMT/9:00 CET to 13:00 CET/12:00 midnight PST to 4:00 PST. "

Kan du copy/pasta inlägget om det bara var ett? bfhq spärrat på jobbet

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aesir
Kan du copy/pasta inlägget om det bara var ett? bfhq spärrat på jobbet

Citat:

Saxat från BFHQ.se
Har du svurit dig gul och blå över att du inte kan registrera dina gamla spel på Battlefield Veterans? Lusläst koden om och om igen och konstaterat att den stämmer och att du ändå får upp "This CD-key has already been claimed"?

Frukta icke, EA meddelar att man för tillfället har tekniska problem med Battlefield Veteran men att man jobbar på problemet.

Om man tänker meddela att det fungerar framöver eller om det är upp till oss att upptäcka det själva framgår inte!

Och från ett mail till EA:

Citat:

"Just nu har vi problem med vår Veteranssida.
Av detta skäl fungerar det dåligt eller inte alls att lägga in sina spel där just nu. Vi är medvetna om problemet och har folk som jobbar med detta.
Det verkar dock som det här kan ta lite tid. Vi har inget datum för när det kommer vara ordnat i nuläget.
Vi beklagar förstås situationen och hoppas kunna lösa det här så fort så möjligt."

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper

Permalänk
Medlem

Är de nån annan som inte kommer in på BC2, står att unable to connect to EA servers :S

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SIR_HanZen
Är de nån annan som inte kommer in på BC2, står att unable to connect to EA servers :S

Läs denna sidan kanske?

Det kan du läsa tre inlägg uppåt...snälla nån

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Och från ett mail till EA:

Tackar. Själv har jag lyckats med CD-nycklarna efter många försök. Dock vägrar 2142 regga sig även om jag vet med 100% säkerhet att mitt användarnamn och lösenord är korrekt. Har heller inte lyckats "linka" mitt gamla 2142 konto till mitt EA konto...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aesir
Tackar. Själv har jag lyckats med CD-nycklarna efter många försök. Dock vägrar 2142 regga sig även om jag vet med 100% säkerhet att mitt användarnamn och lösenord är korrekt. Har heller inte lyckats "linka" mitt gamla 2142 konto till mitt EA konto...

Det var problem med alla spel utom BF2 såvitt jag förstod

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

.......... Orkar du läsa 5-6 rader upp så fattar du nog varför.

Visa signatur

Woot!

Permalänk
Medlem

Jo jag såg, spänn av.....

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du läser några inlägg innan dig så förstår du nog varför det inte går att logga in

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kratzio
Om du läser några inlägg innan dig så förstår du nog varför det inte går att logga in

Men snälla kan inte du läsa några rader upp istället? Redan 2 som påpekat

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du bara läser lite högre upp så ser du. (haha ironi) XD

Roligt hur folk påpekar att andra ska läsa andras inlägg innan de skriver sen gör de exakt samma sak när den påpekningen redan gjorts

Permalänk
Medlem
Citat:

Har gått via http://support.ea.com och de skulle lägga in mina nycklar sa dom. Men veteran.battlefield.com har ju "display issues" också, jag har ju Bad Company 2 men det syns inte att jag har det på "loggorna" på sajten.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

med risk för att bli utskälld, har googlat men inte funnit. finns det något mp demo? skulle vara fint att testa om det är något för mig innan jag skyfflar iväg pengarna...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Nej dom har inte släppt nån publik demo, bara den betan men den e ju slut..

Permalänk
Medlem

Angående försvunna vänner från FRIENDS LIST så ska man tydligen vara tvungen att ADDA om alla. Jobbigt för jag hade ca 27 st.. Palla adda alla IGEN!!!!

Visa signatur

i7 920, 4850 512MB, 640GB HDD, 3GB 1333 MHZ, Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damo
Angående försvunna vänner från FRIENDS LIST så ska man tydligen vara tvungen att ADDA om alla. Jobbigt för jag hade ca 27 st.. Palla adda alla IGEN!!!!

Är du Rambo behöver du inga vänner. Bara en m60 i vardera hand.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Är du Rambo behöver du inga vänner. Bara en m60 i vardera hand.

Inte ens Rambo hade klarat sig på BC2s krigsfält.. Ctrl + Alt+ Del efter några minuter av SNIPERS och MORTAR SPAM

Aja, var bara kul att jämföra sina stats med de man hade på friends list

Visa signatur

i7 920, 4850 512MB, 640GB HDD, 3GB 1333 MHZ, Windows 7 64-bit

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damo

Jag hadde en del som aldrig spelade .
Nice.