Permalänk
Medlem

Personligt Sim-lås

Hej alla, jag vet inte om detta är rätt forum. Men jag hoppas på det. Om det är fel så kan någon forum-moderat flytta tråden.

Det är så här jag köpte en olåst mobil på tradera för någon dag sedan och fick hem den idag. När jag lägger in mitt Halebop simkort så kommer denna texten upp "Personligt Sim-lås, Ange lösenord"

Vet någon hur jag får bort den där texten så jag kan använda telefonen? Jag skulle bli ytterst tacksam för svar!

Permalänk

Knappa in den fyrsiffriga pin-koden du har till sim-kortet.

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Medlem

Hej Calle

Jag testade det nyss och det kommer upp en text som säger: "Fel lösenord"

Permalänk
Medlem

Hej

Försök med att skriva in rätt kod.

Permalänk

Läs i manual för felsökning alternativt skicka ett mejl till någon kundservice om hjälp Vad är det för mobil?

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Medlem

Ja om det inte är pinkoden till simkortet som eftersöks så kan det ju vara så att telefonen är låst med en säkerhetskod, d.v.s. byts simkortet ut måste du knappa in telefonens kod. Denna kod har antagligen föregående ägare knappat in och såvida telefonen inte är stulen så bör den person du köpte den av veta denna kod.. Annars kan du ju börja ana ugglor i mossen..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Hedersmedlem

* Tråd flyttad *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Googlade lite och det fanns 2 alternativ vad det kunde vara

1. du ska ange en upplåsnings kod för att göra mobilen olåst så att du kan sätta i vilket kort du vill koden köps av det företag som den är låst till (ring förra ägaren och hör vad han hadde för kod)

2. en säkerhetskod för att förhindra att telefonen ska gå att använda om den blivit stulen

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows