kommer mitt Antec EarthWatts 380 att klara driva detta?

Permalänk
Medlem

kommer mitt Antec EarthWatts 380 att klara driva detta?

köpte en liten uppdatering till den lilla datorn,...

undrar lite om mitt agg som är i min Antec NSK-3480 kommer klara detta;

oj glömde lägga till att man har en i5-750 processor me,...
(Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750)

vet inte om man är i rätt forum men detta verkade vara det som passa bäst,...

tack på förhand alla trevliga och snälla sweclockare,...

//EnRödjävel

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

blir jävligt på håret, absolut inget jag rekomenderar!

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

hehe bra att veta,...(man kunde ju hoppats) ^^ tack för snabba svar,..då stoppar jag in mitt corsair jag har till mitt andra bygga och köper nytt hehe,... ^^

ett HX 750 bör klara det va? om det får plats (fick det me en annan sak man köpte) ^^

//mvh EnRödjävel

Visa signatur

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

Nej du kommer inte få några problem, ska du klocka så kommer det med största sannolikhet varva upp och bli lite mer högljudd men du är inte i närheten av att skrapa ihop 380w...

Lyssna inte på scoorch då han är en "watttaliban" dessutom sitter han med Ace nätagg och då bör orden tas med en nypa salt

Permalänk

Japp, Scoorch är ute och cyklar rätt rejält........

Jämför med detta :

http://www.xbitlabs.com/articles/cases/display/system-wattage...

Även om du lägger på en 30w eller så för din i750 så klarar du dej galant.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Nej du kommer inte få några problem, ska du klocka så kommer det med största sannolikhet varva upp och bli lite mer högljudd men du är inte i närheten av att skrapa ihop 380w...

Lyssna inte på scoorch då han är en "watttaliban" dessutom sitter han med Ace nätagg och då bör orden tas med en nypa salt

Kunskap och dålig ekonomi är väll inte samma sak?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scoorch

Det finns betydligt bättre alternativ för samma peng...dessutom var jag ironisk men du kanske inte såg smileyn i slutet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scoorch

Din sign:
Fractal Design Define R2 Ti
AMD Phenom II X4 965 @ 4.0 ghz
MSI 790XT-G45
5gb DDR2 800mhz
24" Benq G2420HDB
W7 Ultimate 64-bit

Dålig ekonomi? jomen tjena, hur många av "den värsta AMD processorn på marknaden" ska man ha för att inte ha dålig ekonomi? Med den klocken antar jag både att den är BE och du har ny kylare på den.

Till topic igen.

När jag ska räka ut hur mycket system drar brukar jag använda mig av

http://extreme.outervision.com/psucalculator.jsp

Vet inte hur rätt den är men jag kan tänka mig att det stämmer med inte allt för stor marginal.

Klicka på Lite verson sedan väljer du dina komponenter, ställer in vilken klock du har, hur många hårddiskar, om dom är sata/ide bla..

Lycka till!

Permalänk
Medlem

i7 920 @ 3.7Ghz och 1.25V med 2st GTX260 55nm 216sp och 12Gb 1333Mhz DDR @ 1483Mhz med 1.6V.
Drar under Intel linpack 350W från väggen med ca 80% effektivitet på nätdelen så 0.8 * 350W så får du vad mina grejor drar i det fallet. Stressar jag grafikkorten syntetiskt smatidigt som jag stressar processorn med prime95 eller nåt samtidigt så toppar det max 400W ur väggen alltså dryg 320W för komponenterna.

380W bör räcka och bli över om du inte klockar. Dock är jag iget antec fan så hade bytt agget bara pga kvaliten är allt annat än nåt jag gillar. men 380W agg som kan leverera räcker och blir över.

Har mätt från vägguttaget så som sagt minna värden är med förluster i agget inkluderat villket inte ska räknas med då agget bara tar in komponenternas förbrukning inget annat.

Under spel drar mig rigg 250W eller så från väggen. I princip inget spel för mig nyttjar allt fullt ut som sagt. Kör dock linux men det är ju inget problem att smacka upp Quake 4 som nyttjar 2 kärnor och jag kan köra 16 gångers kanutjämning osv tom 32x AA med SLI om man vill men som sagt blir inga stora effekter ändå.

Permalänk
Medlem

Swecs testsystem med en överklockad i7 950 och ett 5770 drog under last 245 W ur väggen (dvs strax under 200 W som nätdelen omvandlar).

Driver själv ett system med en överklockad E8400 och ett 5850 med samma nätdel och inte ens när jag kör Furmark blir utblåsluften knappt ljummen.
I princip är det en Seasonic-nätdel som det står Antec på, så det är en bra pryl.

Permalänk
Medlem

haha tack för alla snabba svar,..låter prima =D gött att slippa köpa ett till agg ^^

//mvh enRödjävel

Visa signatur

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

Jag har ett antec nsk2480 som det sitter en likadan psu i tror jag. Min saknar atx 8-pin 12v för cpun. Vet du om du har det på ditt nätagg?

Permalänk
Medlem

hejhej ursäkta om man inte svarat den senaste veckan, åkte på att jobba dubbla skift och massa skitgöra,...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElZoido
Jag har ett antec nsk2480 som det sitter en likadan psu i tror jag. Min saknar atx 8-pin 12v för cpun. Vet du om du har det på ditt nätagg?

jag har ingen 8-pin 12 vad jag vet, men en 4-pin 12v till cpun har jag

//mvh enRödjävel

och just det jah,..har fått ihop mitt lilla system nu och det rullar på gallant =D

står och puttrar på vid projektorn (hör inget alls från datorn, bara fläkten i projjen som för väsen)

så Tack för all hjälp från alla ni trevliga Sweclockare!

Visa signatur

Twittwit@enRodjavel