Virtualiserat Windows XP tillgängligt för alla

Permalänk
Avstängd

Någon mer än jag som har problem att få ned filen? Den avbryter min kontakt mot MS server efter ca 100mb.

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag vill också lägga till min röst på att detta är en otroligt missledande rubrik på en artikel. Swec brukar hålla hög kvalitet, mer åt Arstechnica / Adnandtech än Techcrunch. Men nu börjar det rackna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Bra microsoft kan säkert locka dom som inte vill släppa taget än.

Som sagt så nämns företag och då handlar det inte bara om att "släppa taget".
Jag jobbar på en mindre elfirma och där kör vi XP-mode till exmpelvis PLC-mjukvara.
Det kan vara mjukvara till gamla PLC som inte är kompatibelt med Win Vista/7.
Även om det finns mjukvara som faktiskt är kompatibelt är licenserna långt ifrån gratis.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

Oj vad ålderdomligt XP känns när man är van med Windows 7. Men det funkar riktigt smidigt på min dator med Pro.

Permalänk
Inaktiv

Yay, funkar skitbra. Har Win 7 Pro på iMacen, trodde man behövde en XP-licens men den ingick visst.

Har väl egentligen ingen nytta av det men om man blir lite nostalgisk av sig så är det ju perfekt. Jag har verkligen saknat IE6

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravenholm
Yay, funkar skitbra. Har Win 7 Pro på iMacen, trodde man behövde en XP-licens men den ingick visst.

Har väl egentligen ingen nytta av det men om man blir lite nostalgisk av sig så är det ju perfekt. Jag har verkligen saknat IE6

Ironi/sarcasm duely noted:)..

Tycker XPmode inte funkar så jävla bra på min laptop, rätt segt och värmer cpu'n lite för mkt imo men klart att vissa har nytta av det:).

Permalänk
Medlem

Får upp felmeddelandet: Det går inte starta Windows Virutal PC när en annan virutaliseringsprogramvara körs.

Vad kan vara felet?

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Avstängd

Som andra redan har lyckats med att påpeka: Vilseledande rubrik.

§ 3.1Välj en rubrik som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om.
I detta fall en nyhet då men samma princip enligt mitt tycke

För övrigt för er som inte har Win 7 Professional, eller ultimate följer här en guide hur man kan göra för att köra sitt XP med en äkta licens virtuellt i Win 7 med hjälp av Virtual PC: http://www.idg.se/2.1085/1.303359/sa-anvander-du-virtual-pc-m...

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem

Vad heter dom två översta Sidebar Appsen?

Lite off-topic :/

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

"evaluation copy" av Windows 7 fortfarande? :S

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinwe
"evaluation copy" av Windows 7 fortfarande? :S

Hehe, varför köpa när man ändå formaterar datorn var 3-6månad?

Program och spel har man i en annan partition och "kontot" gör man en backup på, jag har allt kvar/tillbaka när jag har formaterat, bara att flytta över "kontot" och allt är sig likt, även skrivbordet.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Hehe, varför köpa när man ändå formaterar datorn var 3-6månad?

Program och spel har man i en annan partition och "kontot" gör man en backup på, jag har allt kvar/tillbaka när jag har formaterat, bara att flytta över "kontot" och allt är sig likt, även skrivbordet.

Precis vad jag gör, fast jag har äkta OS.
Och det är bara korkat att förvara saker på samma partition som Windows.
Och så finns ju de idioter som tror att diskar krashar hela tiden.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Hehe, varför köpa när man ändå formaterar datorn var 3-6månad?

Program och spel har man i en annan partition och "kontot" gör man en backup på, jag har allt kvar/tillbaka när jag har formaterat, bara att flytta över "kontot" och allt är sig likt, även skrivbordet.

Hur gör du en smidig backup av ditt användarkonto? Backup på Users mappen, eller finns det något bekvämare sätt?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karate Taco
Hur gör du en smidig backup av ditt användarkonto? Backup på Users mappen, eller finns det något bekvämare sätt?

Finns en funktion i Windows 7 som löser alla problem när man skall installera om datorn, titta under säkerhetsfliken eller backup om du har engelska, så finns det en kopieringsfunktion där du får välja precis vad du vill ha, man kan även markera program i den funktion, dock rekommenderar jag inte detta.

Visa signatur

Green
Våga fråga, våga googla.