Permalänk
Medlem

Belkin router problem

Hej hej,

har precis införskaffat en Belking router modell F5D8235-4 v2000 och har ett väldigt irriterande problem. Till en början verkade allting bra, men efter ett tag när jag började spela Bad company 2 på ps3an blev jag disconnectad ungefär varje minut. Felmeddelandet "Connection to the server lost, please check your internet connection".

Jag har inte så jätteduktig på detta med nätverk och sånt, så det ända sättet för mig att kolla om det är något problem med internet var att börja ladda hem en fil och kolla internettrafiken. Jag upptäckte att ungefär med 1 minuts intervall gick internet ner i en bråkdel av en sekund (tydligen tillräckligt för att bli disconnectad från spelet).

Jag uppskattar all hjälp jag kan få för att komma underfund med problemet. Har försökt på flera olika forum utan att fått något vettigt svar.

mitt internet är 100/100 mbit fiber och kopplat jag direkt i väggen utan router fungerar allt bra.

Tack på förhand!

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS3 iP35 - Leadtek WinFast GeForce 8800GTX 768MB - Antec Case Performance One P182 - Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz - Corsair XMS2-6400 4x1024mb - 1260 GB

Permalänk
Medlem

Har också en Belkin router och hade även samma problem som dig.

Testa att lägga in en ny firmware.

I mitt fall slutade det med att jag slängde routern åt skogen och gjorde min egna istället.