Permalänk
Robot

Made in Silver

Jag är inte värdens bästa på svenska så stör er inte på varje stavfel eller meningsuppbyggnad.

Nu är jag klar med mitt projekt i Persondator. Blev väldigt nöjd med resultatet. Jag visade upp datorn i skolan idag och de tyckte den var väldigt snygg. Hoppas ni tycker det samma
Jag har lagt ner runt 48 timmer på datorn. Började någon gång innan vinterlovet. Har jobbat lite då och då med datorn, men nu är den äntligen klar
Det finns vissa bilder som är dåliga. Alla bilder är inte tagna med samma kamera. Slutbilderna fick jag ta med en kamera som jag lånade från en kompis som är betydlig bättre än min.
Jag kan bara säga att en SSD är det bästa köpet jag har gjort. Datorn är betydlig mycket snabbare. Jag rekommenderar starkt att du köper en. Ni kommer inte att ångra er, en SSD är värd vartenda öre.

Jag har gjort moddat två datorer innan. En av dom heter
Made in Gold
http://www.sweclockers.com/album/?id=3976

Specs:
P5N32-E SLI
Q6700 @ 3GHz
8800 Ultra, en aning klockad.
2x2GB ram 800MHz @ 900MHz
Toughpower Standard 750W PSU
Intel SSD G2 80GB
En radom lagrings hårddisk på 150GB. Har en server på det lokala nätverket med 3TB minne.

Annan Info:
3Dmark06 runt 14.5k
3Dmark Vantage runt 9.2k
PCmark runt 9.5k

Temp:
CPU: Idle 38 Från 45
Load 50 Från 70

GPU: Idle 65 Från 70
Load 100 från 104

Effekt som datorn drar:
Av: 8 watt
Idle: 200 watt
Load: 390 watt

Besök albumet: Made in Silver av Mr_.Anderssons

Permalänk

Najs temperatur på gpun:P

*Sarkasm

Men annars så är det ganska snyggt faktiskt lite likt Wolverine chassit bara:P

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

stiligt, men är inte gpun lite väl varm i load?

Visa signatur

hehehe =D

Permalänk

Den klara sig, har kör så i två år nu. Känns onödigt att byta kylare på ett sådant gammalt grafikkort.

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Medlem

Oj 3tb minne i filservern undra vad som kommer hända med den datan när strömmen går.
Tycker resultatet blev bra

Permalänk

Jäkligt fräsht faktiskt! Är trött på alla R2 och obsidian byggloggar nu...

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk

Tack för de positiva kommentarerna Om strömmen går är det ju bara att starta om servern

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Oj 3tb minne i filservern undra vad som kommer hända med den datan när strömmen går.
Tycker resultatet blev bra

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_.Anderssons
Tack för de positiva kommentarerna Om strömmen går är det ju bara att starta om servern

3TB i RAMminne tror jag att JOCKE92 menar

Permalänk

ahah okej. Det är hårddisk minne jag menar

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Medlem

Waiting 4 comments på stavning och särskrivningar. Eller vänta nu, räknas detta.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

snyggt ! och stor skillnad mot hur det såg ut innan

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Vilket lyft!
Tyckte dock inte så mycket om fläktarna utanpå "taket".

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Tycker det blev snyggt generellt. Nytänkande.

Dock borde du sätta ett dammfilter på den övre fläkten för att dölja själva fläktbladen mera då det ser ganska konstigt ut nu.

Tycker också som folk ovan har sagt att grafikkortet har lite hög temperatur. 8800 Ultra är inget dåligt kort, tycker du borde unna det ny kylning.

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk

mönstret på sidorna är snyggt, men fläkten på ena sidan förstör lite av det.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Snygg må jag säga! Dock en aning höga temps med tanke på alla fläktar... (mitt överklockade 8800GTX håller 50c i idle och 75c i load med originalkylningen :S)

Visa signatur

Fractal Design R3, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD Phenom II 965BE C3 @3,0Ghz 1,125v, Corsair PC2-6400 4GB 800MHz, GTX 460 1GB SOC, coolermaster 600w, Vertex 3 120GB, Windows 7 64bit...

Permalänk

riktigt snyggt och vällgjort!

Permalänk
Medlem

vad är det för processor och minneskylare som du har ???

Permalänk

Snyggt byggt men du får ingen tia förrens du har rättat till sär... skrivningen. När ska folk lära sig?

Permalänk
Medlem

nice resultat

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt

Mindre snyggt var fläktar utanför + damfilterutanför

Annars mycket Bra

Permalänk
Hedersmedlem

Lite sådär. Visa upp verktygen känns lite onödigt. Att ha bilder med bara ett ord känns också dumt. Fläktar utanpå ser inte snyggt ut. Startknappen var inte speciellt häftig. Men det är ett bra lyft och en bra modifikation med hål för kablar och så. 6p gav jag.

Permalänk

Det där kallar jag EN bygglogg, inte som som visa lamer's. 8 ½ poäng av mig.

Visa signatur

Cyberians

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan9360
Snyggt byggt men du får ingen tia förrens du har rättat till sär... skrivningen. När ska folk lära sig?

Ja när ska folk lära sig att inte bry sig så jävligt om hur folk skriver. Dessutom så ursäktar han sig för det det första han gör, antagligen för att slippa dumma kommentarer.

Ang. bygget så ger jag en 7:a för ett bra arbete, sen är ju alltid smaken som baken. Fläktarna utanför var ändå lite nytänk, svårt att säga om det är snyggt eller inte

Permalänk
Medlem

Skönt hemmabygge

Personligen inte så förtjust i fläktarna på utsidan dock... Var det tanken ända från början?

Förresten, det verkar som flödet går bakifrån och fram? Jag skulle tro att det blir tystare om du vänder på det och låter fronten vara infläkt, och bakfläkten vara utblås istället. (plus ev vända på CPUfläkten)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Dammfilter på fläkten i fronten (den som sitter bakom "V")
En ny start knapp, använda orginal drar ner på saker :x

Jag har också svårt att bestämma mig för vad jag tycker om fläktarna utanpå.

7,5 poäng.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Inte jättebegåvat kanske att slipa ner CPU-kylaren på plats i chassiet. Hoppas att ni iaf täckte över resten av insidan med tyg eller dylikt??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Skönt hemmabygge

Personligen inte så förtjust i fläktarna på utsidan dock... Var det tanken ända från början?

Förresten, det verkar som flödet går bakifrån och fram? Jag skulle tro att det blir tystare om du vänder på det och låter fronten vara infläkt, och bakfläkten vara utblås istället. (plus ev vända på CPUfläkten)

Varför jag har två fläktar på ut sidan är bara för att den ska bli rymligare inuti och så hade jag tänkt att köpa två gtx 470 om två månader. Från början var tanken att a fläktarna på insidan men tyckte att datorn blev rymligare så här, lättare att ändra grejer i framtiden. Funktion går före snygghet enligt mig.

Den kommer inte att bli tystare. Värme går uppåt och då hjälper värmens egenskap att flytta ut luft ur låda. De hade blivit varmare i chassit om man tvingade den varma luften att gå neråt och ut ur lådan. Cpu:n blev ju fem garder kallare

Varför det blev en ny start knapp var bara för att jag gjorde om hela fronten. Innan var det en ful, plastig front från 95 Var ju tvungen att start datorn på något sätt.

Tack för att du är på min sida fudge_79
Det är inte så lätta att skriva rätt. Lättare att bygga om en dator eller felsöka datorer.

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Medlem

Riktigt bra, häftigt att göra om ett riktigt dåligt chassi till användbart skick.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Jag säger bara Wow vilken skillnad! Grymt bra jobbat!!