Tar lång tid att ladda en ny bild

Permalänk
Medlem

Tar lång tid att ladda en ny bild

Hej hej

Ett problem har uppstått för mig.
När jag bläddrar bland bakgrundsbilder så har datorn helt plötsligt börjat ta lite tid på sig mellan bilderna.

Det hela började för 3 dagar sedan så jag märkte att.. på vissa bilder med mycket svart.. så var övergång ifrån svart till en ljusare färg, oftast vit.. var inte mjuk, utan kantig, det gick ungefär som en regnbåge om ni förstår, från svart till ljusare svart, till grått ljusare grått etc. etc. tills det var vitt.

Detta såg jag som oerhört irriterande så jag beslöt för mig att se om jag kunde ändra detta något sätt, och det kunde jag. Ändrade gamman i skärmkalibreringen bl.a. och en temperatur inställning i Catalyst Control Center och detta "problem" vart borta.

Det nya problemet som uppstod var att... det gick segt att bläddra emellena bilderna. Det tar 2-3 sekunder för datorn att ladda nästa bild, och så har det inte varit förut.

Vad kan orsaka detta?

Det spelar ingen roll vilka bilder det är heller. Bakgrundsbilder eller bilder ifrån min telefon.. det är likadant i alla bildmappar, 2-3 sekunder att ladda en ny bild.

Varför?

MVH
Christian

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II