Speldator 12K: Sista koll innan beställning + ett par frågor om paketet.

Permalänk
Medlem

Speldator 12K: Sista koll innan beställning + ett par frågor om paketet.

Hej! Så här ser min beställning ut. Verkar OK?

Hårddisk: 1TB Western Digital Caviar Black 64MB
Processor: Intel Core i5 2500K 3,3GHz
Minne: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz VENGEANCE
CPU-Fläkt:Cooler Master Hyper 212 Plus
Nätagg: Corsair HX 850W 80+
Chassi: NZXT H2 Vit
Grafikkort: 2x Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5
Moderkort: ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155

ca 11700 kr

Ett par frågor:
* Som jag förstår det brukar det inte uppstå några komplikationer/vara krångligt att köra Crossfire, eller har jag fel?

* Är ganska osäker gällande moderkortet. Är det bra?

* Behövs mer kylning om man ska köra CF 6950?

Uppskattar svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vane505:

ca 11700 kr

Ett par frågor:
* Som jag förstår det brukar det inte uppstå några komplikationer/vara krångligt att köra Crossfire, eller har jag fel?

Uppskattar svar!

ser bra ut! för det mesta ska CF inte vara något problem dock finns det undantag som alltid:)

Permalänk
Medlem

Tack för svar! vill bara höra från någon mer innan jag slår till sitter med pekaren över bekräfta köp...

Permalänk
Medlem

Jag har suttit ett bra tag och försökt slänga ihop en dator för eyefinity-lir. Och har kommit fram till nästan en lika dan dator som denna varje gång, kul att se att det är fler som tänker lika

Skillnadena mellan ditt bygge och mitt bygge (som ska inhandlas ganska snart):

1. Jag väljer nog 4 Gb G.SKILL minnen med CL7 timings istället för 8Gb CL 9. För mig som endast kör igång ett spel i taget kommer jag inte komma upp i 8Gb, så jag kör mindre men "bättre" minnen.

2. Jag har valt att vänta in kompletts leverans på ASUS HD 6990 för 5295:- (vilket kostar ca 500 spänn till). Det jag tänker med detta val är att, det ger bättre prestanda. Enligt widescreengamingforum.com kan skillnaden vara 10-20%. Det blir nog redigt varmt och låter en del, men det bryr mig inte lika mycket. Till sist är det också nice att ha en PCI-E slot över för uppgradering i framtiden, t.ex. Tri-fire med ett till 6970 eller liknande.

Men, jag tror absolut inte dubbla 6950 är fel, det är sjukt bra prestanda/krona atm!

3. Jag kommer att köpa ett P67 moderkort. Efter jag kollat in fredagssnacket här på sweclockers insåg jag att jag kommer inte använda de nya funktionerna som Z68 kommer med. Tjänar här då en hunka eller liknande

Annars är ditt bygge sjukt likt mitt

Felstavningar m.m.
Visa signatur

Spelburk: 4670k + GTX 1060 i ett BitFenix Phenom
HTPC/NAS: AMD Trinity-system i ett Fractal Node 304
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vane505:

ca 11700 kr

Ett par frågor:

Uppskattar svar!

Skrivet av Smajlarn:

Jag har suttit ett bra tag och försökt slänga ihop en dator för eyefinity-lir. Och har kommit fram till nästan en lika dan dator som denna varje gång, kul att se att det är fler som tänker lika

Skillnadena mellan ditt bygge och mitt bygge (som ska inhandlas ganska snart):

1. Jag väljer nog 4 Gb G.SKILL minnen med CL7 timings istället för 8Gb CL 9. För mig som endast kör igång ett spel i taget kommer jag inte komma upp i 8Gb, så jag kör mindre men "bättre" minnen.

2. Jag har valt att vänta in kompletts leverans på ASUS HD 6990 för 5295:- (vilket kostar ca 500 spänn till). Det jag tänker med detta val är att, det ger bättre prestanda. Enligt widescreengamingforum.com kan skillnaden vara 10-20%. Det blir nog redigt varmt och låter en del, men det bryr mig inte lika mycket. Till sist är det också nice att ha en PCI-E slot över för uppgradering i framtiden, t.ex. Tri-fire med ett till 6970 eller liknande.

Men, jag tror absolut inte dubbla 6950 är fel, det är sjukt bra prestanda/krona atm!

3. Jag kommer att köpa ett P67 moderkort. Efter jag kollat in fredagssnacket här på sweclockers insåg jag att jag kommer inte använda de nya funktionerna som Z68 kommer med. Tjänar här då en hunka eller liknande

Annars är ditt bygge sjukt likt mitt

Tjena ursäkta att ja länkar denna här men ja satt o tryckte ihop en dator själv, och såg att din var väldigt lik min

Detta är mitt första datorbygge så ni vet , men säg till gärna. http://www.inet.se/kundvagn/visa/467979/2011-05-24

Och Windows 7 64-bit OEM , ska ja spara och köpa retail eller? och varför

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Black Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 Processor : Intel Core i5 2500K 3,3GHz RAM : Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE Grafikkort : Asus GTX570 1280MB Nätaggregrat : XFX Core Edition 650W Skärm #1: BenQ TFT 24'' G2420HDBE Skärm #2: BenQ LED 24'' G2420HD

Permalänk
Skrivet av Dr.AwsuM:

Tjena ursäkta att ja länkar denna här men ja satt o tryckte ihop en dator själv, och såg att din var väldigt lik min

Detta är mitt första datorbygge så ni vet , men säg till gärna. http://www.inet.se/kundvagn/visa/467979/2011-05-24

Och Windows 7 64-bit OEM , ska ja spara och köpa retail eller? och varför

Fungerar finfint med OME OS, det är bara dyrt att köpa nått annat och det enda som saknas är ju http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Visa signatur

Intel Core i7 6700k | MSI 1080 | Asus WS Z170 | Corsair 32 GB | FD DS

Intel Xeon E5 2680 v2 | Supermicro X9SRL-F | 64GB ECC | ~40TB + ~4TB cache | Intel X550 T2 | LSI 9305-24i | FD XL2