Hjälp/ ideér om vattenkylning utomhus!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Det är ju bäst att ha tanken inne i datorn så man kan hålla koll på vattennivån.

håller med, ser inget positivt o ha det utomhus, satsa på inomhus.

lätt o se nivån och när systemet står stilla så har du värme = dvs lättare o ha högre temp ifall det är svinkallt utomhus. (för o förhindra en frysskador på pumpen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Det är ju bäst att ha tanken inne i datorn så man kan hålla koll på vattennivån.

Skrivet av Disney:

håller med, ser inget positivt o ha det utomhus, satsa på inomhus.

lätt o se nivån och när systemet står stilla så har du värme = dvs lättare o ha högre temp ifall det är svinkallt utomhus. (för o förhindra en frysskador på pumpen)

Okej! Jag Får kanske tänka om lite när det gäller pumpens placering då:). Vad bör jag ha för vätska i systemet? vatten och sprit eller någon specialare??

Visa signatur

Amd Ryzen 5 2600x | Kfa2 1080ti | Samsung 860 evo | MSI B450I GAMING PLUS AC | Loque Ghost S1 | Corsair 16gb 3000mhz | Noctua L12 | Corsair sf600 V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av agressor:

Okej! Jag Får kanske tänka om lite när det gäller pumpens placering då:). Vad bör jag ha för vätska i systemet? vatten och sprit eller någon specialare??

Blir de koppar så borde något fint kylmedia funka bra. Kolla med någon kylmonterings firma om dom har något du kan få köpa av. Var noga med att skriva upp och berätta för dom först vilka material kylsystemet innehåller så att de inte uppstår problem. Vissa kylmedier kan va rätt starka och all plast klarar inte av de.

Annars om du väljer slangar så är du ganska begränsat till vatten eller dessa dyra färdiga kylmedier som olika tillverkare säljer.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Blir de koppar så borde något fint kylmedia funka bra. Kolla med någon kylmonterings firma om dom har något du kan få köpa av. Var noga med att skriva upp och berätta för dom först vilka material kylsystemet innehåller så att de inte uppstår problem. Vissa kylmedier kan va rätt starka och all plast klarar inte av de.

Annars om du väljer slangar så är du ganska begränsat till vatten eller dessa dyra färdiga kylmedier som olika tillverkare säljer.

okej.. ja för det lutar åt att de blir slangar eller någon typ utav böjliga rör som man har till elementen i lite nyare hus. vet inte om det enbart är i plast men ska kolla närmare på den saken. Är säkert att de inte blir koppar rör då de är för svåra att hantera tyvärr då jag inte är en skillad römockare! Ska lägga upp ett paket här i forumet snart om vad som jag ska köpa in

Visa signatur

Amd Ryzen 5 2600x | Kfa2 1080ti | Samsung 860 evo | MSI B450I GAMING PLUS AC | Loque Ghost S1 | Corsair 16gb 3000mhz | Noctua L12 | Corsair sf600 V2 |

Permalänk
Medlem

Detta är vad jag kommit fram till http://www.aquatuning.se/shopping_cart.php/products_id/10088

Skulle vilja ha hjälp med fittings, slang,kylmedel och annat som jag glömt?

Kan man koppla de två gpu blocken ihop eller hur får man göra?

mvh!

Visa signatur