Grafkkortet slutar att fungera

Permalänk

Jag antar när du inte vet vad som är vad så har du inte överklockat din dator och då är det givet att din bios står i default-inställningen så jag tror du inte behöver gå in på bios för att ändra på saker du inte har koll på alls. Det enda jag skulle kunna rekommendera nu är att du tar ut ditt grafikkort för att testa det i en annan dator, funkar den som det ska där så kan du iaf utesluta att det inte är nåt fel på ditt grafikkort.
Sen kan du alltid testa att starta upp datorn med en ram-sticka och testa köra nåt tungt, funka ram-sticka A testa B sen. Om felet ligger i din processor så skulle datorn antagligen inte starta alls.
Har du möjlighet att testa ett annat nätagg i ditt system?

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0n0ffknappen:

Jag antar när du inte vet vad som är vad så har du inte överklockat din dator och då är det givet att din bios står i default-inställningen så jag tror du inte behöver gå in på bios för att ändra på saker du inte har koll på alls. Det enda jag skulle kunna rekommendera nu är att du tar ut ditt grafikkort för att testa det i en annan dator, funkar den som det ska där så kan du iaf utesluta att det inte är nåt fel på ditt grafikkort.
Sen kan du alltid testa att starta upp datorn med en ram-sticka och testa köra nåt tungt, funka ram-sticka A testa B sen. Om felet ligger i din processor så skulle datorn antagligen inte starta alls.
Har du möjlighet att testa ett annat nätagg i ditt system?

Har inte möjlighet att testa det i någon annan dator. Men tror verkligen inte att det är problemet. För grafikkortet innan detta, ett nvidia geforce 9800GT betedde sig på liknande sätt. Har testat att ta ut en ram sticka men funkade inte. Ska testa med båda(kan var smart)
Har inget annat nätagg som skulle klara driva min dator
Men annars får jag lämna in den på lagning och något proffs på kolla på den. För det är ju inte lätt för är att säga vad problemet är när ni inte få se det med egna ögon

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson279:

Har inte möjlighet att testa det i någon annan dator. Men tror verkligen inte att det är problemet. För grafikkortet innan detta, ett nvidia geforce 9800GT betedde sig på liknande sätt. Har testat att ta ut en ram sticka men funkade inte. Ska testa med båda(kan var smart)
Har inget annat nätagg som skulle klara driva min dator
Men annars får jag lämna in den på lagning och något proffs på kolla på den. För det är ju inte lätt för är att säga vad problemet är när ni inte få se det med egna ögon

Nu så är det löst tror jag. Testade att plocka ut det andra ram minnet och körde igenom 3dmark11 utan att datorn slutade att fungera. Är det då fel på ram minnet eller moderkortet? Jag har 4 stycken slots till RAM minnet ska jag då testa att flytta över mina ramminnen till de 2 lediga spotsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson279:

Nu så är det löst tror jag. Testade att plocka ut det andra ram minnet och körde igenom 3dmark11 utan att datorn slutade att fungera. Är det då fel på ram minnet eller moderkortet? Jag har 4 stycken slots till RAM minnet ska jag då testa att flytta över mina ramminnen till de 2 lediga spotsen?

Om du börjar läsa vad jag kanske skrivit så skulle du kunna felsöka det.

BSOD koden skriker vad som Windows tycker är fel men endå ignorerar du helt vilket svar jag skrev till dig. Läs igenom min tidigare post och gör enligt stegen. Förstår du inte något steg skriv vad, och fråga inte var du laddar ner x och y vilket är något man kan googla på 10sek

Sedan RTFM!

Är iaf sista gången jag upprepar mig.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av edson279:

Nu så är det löst tror jag. Testade att plocka ut det andra ram minnet och körde igenom 3dmark11 utan att datorn slutade att fungera. Är det då fel på ram minnet eller moderkortet? Jag har 4 stycken slots till RAM minnet ska jag då testa att flytta över mina ramminnen till de 2 lediga spotsen?

Testade du att spela dem regulära spelen med dem fungerande minnen?

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16