Kommer inte in på webbsidor även fast internet funkar

Permalänk

Kommer inte in på webbsidor även fast internet funkar

Var lite osäker på vart jag skulle lägga den här tråden, så om det finns något mer korrekt ställe får mod gärna flytta den.

Som rubriken antyder kan jag inte komma in på sidor på nätet, även fast internet funkar (hur vet jag det? Jo, jag kan använda t.ex. skype och steam och spela spel som t.ex. cs), vilket får mig att tro att det är någon inställning som har ändrats. Det började igår och jag har för mig att ZoneAlarm laddade ner en uppdatering eller något liknande, det dök i alla fall upp en ruta där det stod något om ZoneAlarm. Jag har provat att stänga av både ZoneAlarm och AVG, men det hjälpte inte. Jag använder vanligtvis Firefox, men jag tror inte att det är något med Firefox för jag provade att använda IE vilket inte heller funkade.

Ber om ursäkt om problemet är luddigt beskrivet eller texten är svår att läsa, jag är trött

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Testa med att installera om Zonealarm om det är den som är boven, testa med att dra ut internet i några minuter, sätt igång det igen, och om du har zonealarm igång kommer det upp en varning om att den har hittar internet. Sedan skulle jag råda dig om ett annat AV men det är ju upp till dig om du vill ha kvar AVG, inte direkt det "bästa", testa kolla i nätverksinställningar, inaktivera och sedan aktivera, felsök med windows egna funktion, om det inte är datorn som är problemet så kontakta internet leverantör, felsök datorn innan du börjar ringa dem.

Permalänk

Tackar för hjälpen, men det löste sig på något sätt helt plötsligt (fråga mig inte hur dock! )

Tack ändå. Ni kan ta bort tråden om så önskas.