Permalänk
Skrivet av frillan125:

Någon som lirar engineer och fått en trevlig uppgradering de kan rekommendera? Just nu är det så löjligt mycket snipers att turrets är självmord

Lets just say.. Tank eat sniper.

Permalänk
Medlem

Laggar delux de första typ 10 sekunderna sen flyter det som aldrig förr

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Skrivet av chrisragnar:

Fattar inte heller vad problemet är. Flyter på som smör för mig. Plus att det är inget bullshit-latancy-crap som i BF3. Installera senaste drivrutinerna!

I know that feel bro! Det förstör BF3 totalt imo.
PS2 funkar för övrigt helt okej för mig!

Permalänk

aldrig fått det dära, är det på andra eu servern ? jag kör på wood spelat 15 timmar säger steam och inge server problem eller lagg förutom en server krash som hände igår kväll

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Har någon haft möjlighet att spela efter senaste patchen, och har ni i så fall märkt färre spelkrascher? Det var visst en av saker som fixades, stod det.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat idag (har testat både med WHQL drivers och de senaste nvidia beta-drivarna), har en massa buggar och fel. De vanliga grafikbuggarna där players/fordon flyger hejvilt och blinkar/försvinner. Frameraten är riktigt usel också, sitter på ett GTX570, 12gb ram och en core i5 750. Visst, inga monsterprylar, men det borde ju gå att få till en spelbar framerate med inställningar på medium tycker man? Icke.

Känns dessutom som väldigt mycket inputlag också, alla kontroller är lite försenade vilket gör det i princip omöjligt att ha någon slags precision i strider. Utöver detta har spelet krashat 4 gånger inom loppet av två timmar. Alla andra spel flyter och fungerar perfekt. Känns som att kodarna har lite att jobba på Synd, för spelet har potential.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Jag har spelat idag (har testat både med WHQL drivers och de senaste nvidia beta-drivarna), har en massa buggar och fel. De vanliga grafikbuggarna där players/fordon flyger hejvilt och blinkar/försvinner. Frameraten är riktigt usel också, sitter på ett GTX570, 12gb ram och en cire i5 750. Visst, inga monsterprylar, men det borde ju gå att få till sen spelbar framerate med inställningar på medium tycker man? Icke.

Känns dessutom som väldigt mycket inputlag också, alla kontroller är lite försenade vilket gör det i princip omöjligt att ha någon slags precision i strider. Utöver detta har spelet krashat 4 gånger inom loppet av två timmar. Alla andra spel flyter och fungerar perfekt. Känns som att kodarna har lite att jobba på Synd, för spelet har potential.

Det måste vara något fel på dina drivrutiner eller något sådant. Jag kör på det i min sign och vi har ganska lika hårdvara med inställningar på high, shadows på medium och har väldigt stadig fps och inget input lag alls. Jag spelar på woodman servern för övrigt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Vågar knappt påpeka det, men alla moderna spel inkl PS2 har ju en ruta för Reduce hardware input lag, eller motsvarande formulering..

Men har man dassig fps så spelar ju den inställningen ingen roll.

Permalänk
Medlem

Har inte provat inställningarna själv än, men jag kom över ett tips för att få högre fps. RenderDistance hade ju någon på forumet redan upptäckt själv, men det fanns visst fler:

Follow these steps to improve your frames per second in PlanetSide 2:

1. Navigate to your PlanetsSide 2 installation directory. For Steam it's in C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\PlanetSide All others, right click your PS2 icon, go to properties, and click on open file location.

2. Open up your UserOptions.ini file in your PlanetSide 2 directory with notepad.

3. Change ShadowQuality to ShadowQuality=0.

4. Change RenderDistance to RenderDistance=1000

5. Change FloraQuality to FloraQuality=0.

4. Click Save.

5. Launch PlanetSide 2.

Enjoy your FPS gain.

EDIT: Nu bröt jag nog mot regeln att inte posta flera gånger i följd (om det finns en sån regel), hoppas mod kan ha överseende den här gången.

Permalänk
Medlem

Spelade ett par timmar nu och efter att slutligen ha fått rätsida på GUI texterna så flyter spelet riktigt bra jämfört med igår, då blinkade hela världen och det laggade som satan.
Det var roligt men måste vara superkul tillsammans med vänner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Det måste vara något fel på dina drivrutiner eller något sådant. Jag kör på det i min sign och vi har ganska lika hårdvara med inställningar på high, shadows på medium och har väldigt stadig fps och inget input lag alls. Jag spelar på woodman servern för övrigt.

Hmm, tja, svårt att säga. Alla andra spel fungerar utan minsta bekymmer. Är drivare knas brukar det yttra sig i mer än bara en applikation. Själv spelar jag på Miller, men det _borde_ ju inte spela någon roll.

Permalänk
Skrivet av Havrefras_:

Hmm, tja, svårt att säga. Alla andra spel fungerar utan minsta bekymmer. Är drivare knas brukar det yttra sig i mer än bara en applikation. Själv spelar jag på Miller, men det _borde_ ju inte spela någon roll.

förut när rage kom ut så var det en massa flimmer och shit, det hände bara i det spelet, efter kört driver sweeper och installerat om drivrutinerna så funkade det utan problem.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Vad fan är station name? Och varför måste det redan finnas? Är sjukt trög idag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chrisragnar:

Fattar inte heller vad problemet är. Flyter på som smör för mig. Plus att det är inget bullshit-latancy-crap som i BF3. Installera senaste drivrutinerna!

För att drivrutiner hjälper mot laggiga serverar.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

De har rätt stora problem med Miller, tycker att den går ner rätt ofta, får hoppas att de fixar detta i betan... Oh wait...

Iaf. Kör som "Simcon" och med karaktären "Simconx" i NC ifall ni stöter på mig :p.

Permalänk
Medlem

Jag har hemskt låg GPU användning, ca 40-50%. Är det ngt fel på grafikortet eller är spelet dåligt optimerat? :/

Visa signatur

Processor: i7 2600K @4,4GHz GPU: GTX 670 Asus DirectCUII OC Minne: 16GB 1600MHz Kylning: Antec 920 H2O Cooling SSD: 55GB OCZ SSD HDD: 1TB 7200RPM HDD Nätagg: Corsair TX 750 80+ Moderkort: ASRock P67 Professional
-- Razer BlackWi

dow Ultimate - Cyborg R.A.T 7 - Nvidia Sourround: 1st. BenQ XL2420T 120Hz 2st. Acer S240HL 60Hz --

Permalänk
Skrivet av Seazoone:

Jag har hemskt låg GPU användning, ca 40-50%. Är det ngt fel på grafikortet eller är spelet dåligt optimerat? :/

Nej det är inte ditt grafikkort som är problemet utan optimeringen av spelet.
Vi hoppas alla att detta ska fixas
Här är en liten förklaring av fps-mätning
http://www.youtube.com/watch?v=VeYCuujnybA&feature=plcp

Permalänk
Medlem

Jag har knappt kunnat spela, men nu körde jag lite och var med om något underligt. När vi förlorade en bas till fienden så fick jag någon varning om att jag var tvungen att lämna området..?? Sen hände det igen på en annan bas, och då tog jag skada tills jag dog och så fick jag en suicide-varning. Öhhh, vad är det här? Får man inte vara kvar på en övertagen bas eller? Hum.. och när försvinner den mekaniken? När man anfaller en fiendebas så får man ju vara där, menar jag..

Permalänk

hjälp till i det blå laget på woodman, vi får ju pisk

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Jag har knappt kunnat spela, men nu körde jag lite och var med om något underligt. När vi förlorade en bas till fienden så fick jag någon varning om att jag var tvungen att lämna området..?? Sen hände det igen på en annan bas, och då tog jag skada tills jag dog och så fick jag en suicide-varning. Öhhh, vad är det här? Får man inte vara kvar på en övertagen bas eller? Hum.. och när försvinner den mekaniken? När man anfaller en fiendebas så får man ju vara där, menar jag..

Du får inte vara kvar inne i spawnrum och liknande. Då kommer du ta skada när basen byter ägare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Du får inte vara kvar inne i spawnrum och liknande. Då kommer du ta skada när basen byter ägare

Höm, ja det låter ju rimligt, fast ena gången var jag utomhus..? Jaja.

Undrade lite mer saker om någon känner sig hugad: vad gör Tertiary Fire, och vad gör Switch Fire Group? De finns med i keybinds-listan, men än så länge har jag inte sett någon använda dem (vad jag vet).

Permalänk
Skrivet av Seazoone:

Jag har hemskt låg GPU användning, ca 40-50%. Är det ngt fel på grafikortet eller är spelet dåligt optimerat? :/

Skrivet av mattias_gbg:

Nej det är inte ditt grafikkort som är problemet utan optimeringen av spelet.
Vi hoppas alla att detta ska fixas
Här är en liten förklaring av fps-mätning
http://www.youtube.com/watch?v=VeYCuujnybA&feature=plcp

han gjorde den dära videon i betan.
Min dator använder 99% GPU och 75% cpu.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Nån mer som kör Terran på Miller?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Är det speciellt segt nu?
Kan inte skapa en gubbe.

Permalänk

Jag får error när jag försöker logga in

Visa signatur

RTX 2060, AMD Ryzen 5 3600, ASUS ROG Strix B450-F, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blindshadow:

Jag får error när jag försöker logga in

Samma för mig, laddar bara till 15 %
Sen startar mozilla och ERROR G12?!

Visa signatur

Jag har en dator, en jätte snabb dator.

"Citera, så reagerar jag lite snabbare!"

Permalänk

Får error G37, min laddar tills 98 och sedan startas webbläsaren :s

Visa signatur

RTX 2060, AMD Ryzen 5 3600, ASUS ROG Strix B450-F, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blindshadow:

Får error G37, min laddar tills 98 och sedan startas webbläsaren :s

Märkte nu att jag får G12 och G37, ibland 98 iblan 15 %.. Damn... Vad ska man göra denna lördag då

Visa signatur

Jag har en dator, en jätte snabb dator.

"Citera, så reagerar jag lite snabbare!"

Permalänk
Skrivet av kernehed:

Märkte nu att jag får G12 och G37, ibland 98 iblan 15 %.. Damn... Vad ska man göra denna lördag då

Skrivet av Blindshadow:

Får error G37, min laddar tills 98 och sedan startas webbläsaren :s

Skrivet av kernehed:

Samma för mig, laddar bara till 15 %
Sen startar mozilla och ERROR G12?!

Skrivet av Blindshadow:

Jag får error när jag försöker logga in

Prova att radera userOptions.ini och logga in efter det, funkade för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Nån mer som kör Terran på Miller?

Yup.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken