Permalänk
Medlem

Nä jag kämpar dock för fullt för att få fram information från prosieben om inte de kan ge oss samma erbjudande och isåfall inte? Kan inte komma på något rimligt skäl till varför inte vi med skulle kunna få det

Permalänk
Medlem

SOE customer service säger "The details of the promotion haven't been officially released, but these kinds of things are typically not region-locked. However, you may only take advantage of the sale if you're an SOE customer using an SOE account, unfortunately members of Pro7 will not be able to utilize the sale as they do not use Station Cash as a currency."

Men för att kunna spela på EU servrarna måste man registrera sig på Pro7 sida annars kan man inte spela
Bara gamla account fungerar med soe från betan som jag har förstått det.
Så ingen 3xSC för oss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunde:

SOE customer service säger "The details of the promotion haven't been officially released, but these kinds of things are typically not region-locked. However, you may only take advantage of the sale if you're an SOE customer using an SOE account, unfortunately members of Pro7 will not be able to utilize the sale as they do not use Station Cash as a currency."

Men för att kunna spela på EU servrarna måste man registrera sig på Pro7 sida annars kan man inte spela
Bara gamla account fungerar med soe från betan som jag har förstått det.
Så ingen 3xSC för oss

Pro7, vad är det?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gascogne:

Pro7, vad är det?

ProSiebenSat.1 Games är de som håller i den europeiska licensen för PS2, samt de europeiska servrarna etc. Så bor man i USA så köper man StationCash, bor man i Europa köper man SiebenCash.

Sieben = Sju på tyska.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk

Håll oss uppdaterade om detta för jag behöver verkligen denna X3 för att det ska vara värt att köpa... Går det att göra på något annat sätt för att få något liknande...

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

ProSiebenSat.1 Games är de som håller i den europeiska licensen för PS2, samt de europeiska servrarna etc. Så bor man i USA så köper man StationCash, bor man i Europa köper man SiebenCash.

Sieben = Sju på tyska.

Förstår dock inte 'members of Pro7' jag har inget sånt utan bara ett SOE konto som har jag haft i många år.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gascogne:

Förstår dock inte 'members of Pro7' jag har inget sånt utan bara ett SOE konto som har jag haft i många år.

Då är det ett SOE-konto du har, så du räknas inte in bland "members of Pro7".

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Då är det ett SOE-konto du har, så du räknas inte in bland "members of Pro7".

Bra tack, jag blev väldigt förvirrad av när folk började prata om Pro7 members gällande Planetside 2.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Vad har de gjort med Tech labs?

Har ännu ej hunnit kolla exakt in-game än, men som nämndes så ska de ha flyttat ut sköldgeneratorerna till huvudbyggnaden.
Tidigare har man endast kunnat ta sig in på i princip tre sätt:

1: Light assaults flyger över sköldväggen genom glipan.
2: "Baksidans" två små ingångar (värsta chokepointen)
3: Uppifrån taket, ner i 'hisschaktet' och landa precis brevid de två små ingångarna.
När man då tagit sig in ska man försöka nå och förstöra generatorerna som stänger av sköldarna.
Detta är mycket svårgenomfört, särskilt då försvararna haft en sunderer innanför sköldarna och har på så vis kunnat respawna innanför chokepointen.

Nu ska det vara betydligt lättare att attackera vilket kan vara både bra och dåligt. Tidigare har man som cirklat runt tech lab:en för att man vet att man inte har tillräcklig koordination eller soldater på fältet att ta det. Samtidigt så var det också det enda stället man känt att man verkligen kan försvara och tjäna på det. Dock tror jag att allt går att försvara, bara man ger outfits lite tid att organisera sig och tänka lite annorlunda. Man får nog satsa på att försvara de yttre områdena (närliggande hex:s) och stoppa/försvaga fiendetransporter i ett tidigare skede.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nightcrawl:

Har ännu ej hunnit kolla exakt in-game än, men som nämndes så ska de ha flyttat ut sköldgeneratorerna till huvudbyggnaden.
Tidigare har man endast kunnat ta sig in på i princip tre sätt:

1: Light assaults flyger över sköldväggen genom glipan.
2: "Baksidans" två små ingångar (värsta chokepointen)
3: Uppifrån taket, ner i 'hisschaktet' och landa precis brevid de två små ingångarna.
När man då tagit sig in ska man försöka nå och förstöra generatorerna som stänger av sköldarna.
Detta är mycket svårgenomfört, särskilt då försvararna haft en sunderer innanför sköldarna och har på så vis kunnat respawna innanför chokepointen.

Nu ska det vara betydligt lättare att attackera vilket kan vara både bra och dåligt. Tidigare har man som cirklat runt tech lab:en för att man vet att man inte har tillräcklig koordination eller soldater på fältet att ta det. Samtidigt så var det också det enda stället man känt att man verkligen kan försvara och tjäna på det. Dock tror jag att allt går att försvara, bara man ger outfits lite tid att organisera sig och tänka lite annorlunda. Man får nog satsa på att försvara de yttre områdena (närliggande hex:s) och stoppa/försvaga fiendetransporter i ett tidigare skede.

Det var tråkigt att höra. Vad är nästa steg? Teleporter direkt in till the Crown? Tech Lab var ju i princip det enda stället som faktiskt var designat för försvar. De flesta andra baserna är tvärt om designade för att vara svåra eller omöjliga försvara. Lägg sen till att man inte får något för att försvara en bas så har vi anledningen till att ingen stannar och slås utan alla bara leker zerg och plockar tomma baser.

Den stora svagheten i Tech Plant var ju taket innan. De gånger jag spelat där var det mest engineers som tog hand om alla turrets och som matade ammo till ett par AA MAX. Så när det väl landade någon på taket så dog många. Hade de droppat en Galaxy där hade taket varit förlorat och hoppar man ner sen så tar man de som försvarar dörrarna mer eller mindre i ryggen. Jag droppade in och landade på den stora plattan på taket och lyckades ta hissen ner utan att bli upptäckt på vägen. Lyckades döda en pers i hissen och sedan fyra på bottenvåningen innan de tog mig. Så Tech Plant var inte omöjlig att ta, den kräver bara lite taktik och sammarbete, något som jag trodde det här spelet skulle uppmuntra. Men tydligen vill Sony att man ska driva runt och farma XP och Cert genom att ta tomma baser på en tom kontinent.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det var tråkigt att höra. Vad är nästa steg? Teleporter direkt in till the Crown? Tech Lab var ju i princip det enda stället som faktiskt var designat för försvar. De flesta andra baserna är tvärt om designade för att vara svåra eller omöjliga försvara. Lägg sen till att man inte får något för att försvara en bas så har vi anledningen till att ingen stannar och slås utan alla bara leker zerg och plockar tomma baser.

Den stora svagheten i Tech Plant var ju taket innan. De gånger jag spelat där var det mest engineers som tog hand om alla turrets och som matade ammo till ett par AA MAX. Så när det väl landade någon på taket så dog många. Hade de droppat en Galaxy där hade taket varit förlorat och hoppar man ner sen så tar man de som försvarar dörrarna mer eller mindre i ryggen. Jag droppade in och landade på den stora plattan på taket och lyckades ta hissen ner utan att bli upptäckt på vägen. Lyckades döda en pers i hissen och sedan fyra på bottenvåningen innan de tog mig. Så Tech Plant var inte omöjlig att ta, den kräver bara lite taktik och sammarbete, något som jag trodde det här spelet skulle uppmuntra. Men tydligen vill Sony att man ska driva runt och farma XP och Cert genom att ta tomma baser på en tom kontinent.

Mjo jag är beredd att hålla med lite. Det riktigt tråkiga var att de i princip helt gjorde shield penetrator abilityn till sunderern värdelös. Kommer inte ihåg vad den kostade nu, men det var iaf mer än hundra certs jag nu känner att jag gärna lagt på något annat. Det kändes som en stor förändring på lite väl kort tid. Men, man får väl se det med öppna sinnen och man lär spela ett tag för att se hur det påverkar spelet. Saken är bara den att om man väntar och låter spelarmassan lära sig spelet ordentligt så är det lättare att se var man ska börja balansera.

Det jag tycker att de hade kunnat göra betydligt bättre är att förklara hur allting fungerar. Jag själv känner ibland, och jag känner folk som spelat lika länge som mig som känner så ofta, att de inte är helt 100% på vad det är som gäller. Och då har jag nog suttit och kikat mer än en timme på tutorials på youtube. En inbyggd interaktiv wiki/hint-popup hade varit behövligt för att underlätta för den stora massan.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ume:

Detta stämmer då verkligen inte. StationCash (SC) är bundet till kontot, certpoints är bundet till karaktären. Ska du inte ha fakta rätt innan du skriver och ska låta sådär säker?

Ja men varför köper man SC om man inte ska använda det? så fort du använder det så är det bundet till din character.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nightcrawl:

Mjo jag är beredd att hålla med lite. Det riktigt tråkiga var att de i princip helt gjorde shield penetrator abilityn till sunderern värdelös. Kommer inte ihåg vad den kostade nu, men det var iaf mer än hundra certs jag nu känner att jag gärna lagt på något annat. Det kändes som en stor förändring på lite väl kort tid. Men, man får väl se det med öppna sinnen och man lär spela ett tag för att se hur det påverkar spelet. Saken är bara den att om man väntar och låter spelarmassan lära sig spelet ordentligt så är det lättare att se var man ska börja balansera.

Det jag tycker att de hade kunnat göra betydligt bättre är att förklara hur allting fungerar. Jag själv känner ibland, och jag känner folk som spelat lika länge som mig som känner så ofta, att de inte är helt 100% på vad det är som gäller. Och då har jag nog suttit och kikat mer än en timme på tutorials på youtube. En inbyggd interaktiv wiki/hint-popup hade varit behövligt för att underlätta för den stora massan.

Jo jag hoppas att det blir mindre Zerg sen när folk har farmat ihop de cert de vill ha. Tillslut sitter man ju där med de vapen och uppgraderingar som är intressanta och då tappar man lite motivationen att bara farma och då kanske folk kan börja spela för det är kul. Jag stannar gärna och försvarar av ren princip även om det är taktiskt korkat av många anledningar. Detta för att jag spelar för att det är kul och inte för att låsa upp alla vapen. Det känns ju ändå som om man kommer rätt långt på prylar som är gratis eller relativt billiga. Ska försöka gå med i en outfit och se om det hjälper med spelglädjen lite för det är ju lite tröttsamt att bara hitta tomma baser.

Ja det är väldigt ofärlåtande. Jag kollade också igenom lite tutorials och sånt innan jag började så jag slapp den värsta chocken med att bli dumpad mitt i ett slagfält. Eller dumpad blev jag och jag dog på ett par sekunder men jag var förvarnad och jag visste vart jag skulle ta vägen sen. Men någonstans tycker jag ändå att det är lite charmigt att det är så oförlåtande. Eventuellt skrämmer det bort lite folk som ändå inte hade uppskattat spelet. Jag har i alla fall fått intrycket av att det ska vara mer fokus på strategi och sammarbete och mindre fokus på arkad. Eller jag trodde det i början tills jag insåg att det var Zergside 2...

Tycker också det gnälls lite för mycket på forumet. Massa gnäll om att flyget är för kraftfullt. De som flyger gnäller om att de blir nedskjutna av målsökande misiler och att det är orättvist för att det inte krävs några skills. Sen att det går att komma undan om man har lite skills som pilot och att det knappast krävs år av hårddträning för att spamma rockets verkar de inte bry sig om.

Det jag personligen tycker är obalanserat är HAs rockets. Gratis launchern gör ju ingenting alls mot pansar och den har rätt dålig spash damage så den gör inte mycket på infanteri heller. De guidade vapnen är svindyra och tydligen tämligen värdelösa också. Det jag saknar är en medelväg. Lite billigare, typ 500 cert och utan målsökning. Ge oss två olika att välja mellan. En klen men som är snabb, går långt och har lite dropp för att skrämma bort flyg. Behöver inte sänka dem men i alla fall något som man har en chans att skada flyg med om man har lite skills. Det hade ju tvingat Lightningpiloterna att i alla fall röra lite på sig istället för att bara campa. Det hade också tvingar andra piloter att bli lite mer mobila för att inte bli nerskjutna. Sedan en långsam med mycket drop så den bara går att använda på kort avstånd men med mycket skada så man ha något som kan jaga bort en campande tank. Just nu är det lite för lätt att spawn campa med tanks eftersom inte ens en MAX kan göra någon större skada på dem. En ensam HA kan ju inte bära med sig tillräckligt med raketer för att slå ut en stridsvagn själv vilket är lite segt. Gör den långsam, lång reload men se till att det går att slå ut en stridsvagn ensam. Bara för att få förarna att röra lite på sig. Det handlar alltså inte primärt om att göra HA till rambo som kan döda allt ensam utan snarare om att ge infanteriet något mer som tvingar fordonen att faktiskt jobba lite. Lite som att det bästa försvaret mot snipers som infanteri är att se till att röra på sig och inte stå och glo på toppen av en kulle. Står man där förtjänar man en kula genom huvudet och står en stridsvagn stilla så förtjänar den att bli sprängd i småbitar.

Det var för övrigt min favorittråd. En kille som gnällde i forumet för att C4 var OP eftersom någon sprängde hans stridsvagn när han spawncampade...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jo jag hoppas att det blir mindre Zerg sen när folk har farmat ihop de cert de vill ha. Tillslut sitter man ju där med de vapen och uppgraderingar som är intressanta och då tappar man lite motivationen att bara farma och då kanske folk kan börja spela för det är kul. Jag stannar gärna och försvarar av ren princip även om det är taktiskt korkat av många anledningar. Detta för att jag spelar för att det är kul och inte för att låsa upp alla vapen. Det känns ju ändå som om man kommer rätt långt på prylar som är gratis eller relativt billiga. Ska försöka gå med i en outfit och se om det hjälper med spelglädjen lite för det är ju lite tröttsamt att bara hitta tomma baser.

Ja det är väldigt ofärlåtande. Jag kollade också igenom lite tutorials och sånt innan jag började så jag slapp den värsta chocken med att bli dumpad mitt i ett slagfält. Eller dumpad blev jag och jag dog på ett par sekunder men jag var förvarnad och jag visste vart jag skulle ta vägen sen. Men någonstans tycker jag ändå att det är lite charmigt att det är så oförlåtande. Eventuellt skrämmer det bort lite folk som ändå inte hade uppskattat spelet. Jag har i alla fall fått intrycket av att det ska vara mer fokus på strategi och sammarbete och mindre fokus på arkad. Eller jag trodde det i början tills jag insåg att det var Zergside 2...

Tycker också det gnälls lite för mycket på forumet. Massa gnäll om att flyget är för kraftfullt. De som flyger gnäller om att de blir nedskjutna av målsökande misiler och att det är orättvist för att det inte krävs några skills. Sen att det går att komma undan om man har lite skills som pilot och att det knappast krävs år av hårddträning för att spamma rockets verkar de inte bry sig om.

Det jag personligen tycker är obalanserat är HAs rockets. Gratis launchern gör ju ingenting alls mot pansar och den har rätt dålig spash damage så den gör inte mycket på infanteri heller. De guidade vapnen är svindyra och tydligen tämligen värdelösa också. Det jag saknar är en medelväg. Lite billigare, typ 500 cert och utan målsökning. Ge oss två olika att välja mellan. En klen men som är snabb, går långt och har lite dropp för att skrämma bort flyg. Behöver inte sänka dem men i alla fall något som man har en chans att skada flyg med om man har lite skills. Det hade ju tvingat Lightningpiloterna att i alla fall röra lite på sig istället för att bara campa. Det hade också tvingar andra piloter att bli lite mer mobila för att inte bli nerskjutna. Sedan en långsam med mycket drop så den bara går att använda på kort avstånd men med mycket skada så man ha något som kan jaga bort en campande tank. Just nu är det lite för lätt att spawn campa med tanks eftersom inte ens en MAX kan göra någon större skada på dem. En ensam HA kan ju inte bära med sig tillräckligt med raketer för att slå ut en stridsvagn själv vilket är lite segt. Gör den långsam, lång reload men se till att det går att slå ut en stridsvagn ensam. Bara för att få förarna att röra lite på sig. Det handlar alltså inte primärt om att göra HA till rambo som kan döda allt ensam utan snarare om att ge infanteriet något mer som tvingar fordonen att faktiskt jobba lite. Lite som att det bästa försvaret mot snipers som infanteri är att se till att röra på sig och inte stå och glo på toppen av en kulle. Står man där förtjänar man en kula genom huvudet och står en stridsvagn stilla så förtjänar den att bli sprängd i småbitar.

Det var för övrigt min favorittråd. En kille som gnällde i forumet för att C4 var OP eftersom någon sprängde hans stridsvagn när han spawncampade...

Jo, man får ju hoppas att det är så. Däremot lär väl sony fortsätta lägga till vapen och grejer man vill ha så att de ska tjäna pengar på såna köp.

Nog borde det finnas ett par outfits. Det vore kul att hitta de som har aktivt ledarskap. Gick med ett på Ceres-servern efter att ha suttit en hel dag med dom. Men, sen dess har jag knappt sett ledaren. Lite tråkigt. Så det blir nog till att kika efter någon annan framöver. Tycker ju själv att det är roligt att vara squad leader och då vill man ju gärna ha vettiga squad medlemmar :). Har dock haft väldigt lite tid senaste veckan, så de gånger jag spelat har det varit 30-40 minuters omgångar där jag lekt solo som light assault i bio labs. Det är ganska kul solo-spel iallafall.

En outfit och ordentligt uppstyrda plutoner och squads tror jag jämnar ut allt vad som gäller obalans mellan flyg och mark-trupper. Ute i ödemarken så blir det så klart tydlig skillnad vid enstaka tillfällen och i småstrider. De häftigaste striderna är ju ändå när det är plutoner från olika sidor som slåss. Är man 2-4 pers är man fortfarande för få för att kunna hantera alla tänkbara situationer utan att förlora effektivitet.

Själv tycker jag att Heavys är helt okej. I 1 on 1-situationer blir det så klart lite obalanserat med heavy vs tank om det är på ett öppet fält. Samtidigt så går övertaget till heavyn när det börjar bli bebyggt område och man kan hämta ammo i en Sunderer eller i en infanteriterminal. En favorit när jag är ute och kör min sunderer är att beordra folk att equippa heavy, och om vi då ser inkommande tanks åker man och gömmer sig bakom en kulle och lägger sig på klippkanten och skjuter de en och en i röven/sidan/ovanpå. Om tanks:en skulle råka få ihjäl någon av heavysarna så spawnar de ändå bara om direkt vid sunderern och fortsätter skjuta.

Nåja, ska bli intressant att se hur det utvecklar sig. Känns som svårt att balansera så att det blir jämnt och rättvist i alla situationer. Ofta känner jag att ett visst fordon eller en viss klass verkligen skiner i en viss situation men är helt utelämnad i en annan. Är tanken att man aktivt ska byta klasser? Själv kör jag som sagt Light Assault och engineer, men det är för att de delar iallafall samma primary weapon.

Borde det finnas fler certificates som är gemensamma över klasserna kanske? Så att man får en liten boost till sin favoritklass, men samtidigt inte förlorar för mycket på att byta till en klass som i det stora hela kanske behövs mer?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att vid launch så fick de som laddade ner spelet ett soekonto trots att de var eu-spelare. Fungerar det fortfarande så? För de verkar ju finnas tillgång till eu-servrarna trots att man spelar som soe? Lätt värt att skippa det man betalt innan för att börja på nytt med soe-konto och veta att man minst en gång per år får 3x eller 2x SC. Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Nej då, man kan spela på samtliga servrar oberoende av om man har ett SOE konto eller Pro7. Därav antar jag att om man använder proxy för att registrera ett SOE konto, så borde det inte vara några problem att spela även på EU servrarna. MEN det är enbart något jag antar, vet inte hur de skulle hindra det.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nightcrawl:

Jo, man får ju hoppas att det är så. Däremot lär väl sony fortsätta lägga till vapen och grejer man vill ha så att de ska tjäna pengar på såna köp.

Nog borde det finnas ett par outfits. Det vore kul att hitta de som har aktivt ledarskap. Gick med ett på Ceres-servern efter att ha suttit en hel dag med dom. Men, sen dess har jag knappt sett ledaren. Lite tråkigt. Så det blir nog till att kika efter någon annan framöver. Tycker ju själv att det är roligt att vara squad leader och då vill man ju gärna ha vettiga squad medlemmar :). Har dock haft väldigt lite tid senaste veckan, så de gånger jag spelat har det varit 30-40 minuters omgångar där jag lekt solo som light assault i bio labs. Det är ganska kul solo-spel iallafall.

En outfit och ordentligt uppstyrda plutoner och squads tror jag jämnar ut allt vad som gäller obalans mellan flyg och mark-trupper. Ute i ödemarken så blir det så klart tydlig skillnad vid enstaka tillfällen och i småstrider. De häftigaste striderna är ju ändå när det är plutoner från olika sidor som slåss. Är man 2-4 pers är man fortfarande för få för att kunna hantera alla tänkbara situationer utan att förlora effektivitet.

Själv tycker jag att Heavys är helt okej. I 1 on 1-situationer blir det så klart lite obalanserat med heavy vs tank om det är på ett öppet fält. Samtidigt så går övertaget till heavyn när det börjar bli bebyggt område och man kan hämta ammo i en Sunderer eller i en infanteriterminal. En favorit när jag är ute och kör min sunderer är att beordra folk att equippa heavy, och om vi då ser inkommande tanks åker man och gömmer sig bakom en kulle och lägger sig på klippkanten och skjuter de en och en i röven/sidan/ovanpå. Om tanks:en skulle råka få ihjäl någon av heavysarna så spawnar de ändå bara om direkt vid sunderern och fortsätter skjuta.

Nåja, ska bli intressant att se hur det utvecklar sig. Känns som svårt att balansera så att det blir jämnt och rättvist i alla situationer. Ofta känner jag att ett visst fordon eller en viss klass verkligen skiner i en viss situation men är helt utelämnad i en annan. Är tanken att man aktivt ska byta klasser? Själv kör jag som sagt Light Assault och engineer, men det är för att de delar iallafall samma primary weapon.

Borde det finnas fler certificates som är gemensamma över klasserna kanske? Så att man får en liten boost till sin favoritklass, men samtidigt inte förlorar för mycket på att byta till en klass som i det stora hela kanske behövs mer?

Som sagt, jag är inte ute efter en balanserad match tank vs HA. Om tanken ser mig ska jag vara stendöd. Däremot vore det trevligt att faktiskt kunna hota dem lite för nu skiter de rätt myket i rocket launchers. Jag har till exempel lagt 5 minuter på att skjuta på samma Sunderer och jag träffade med varje raket. När ammunitionen var slut laddade jag om i lagets sunderer som stod precis bakom. Sewn gav jag upp för det gick inte att plocka den. Sånt gör ju att folk parkerar sina sunderes synligt mitt framför fienden för att de vet att det inte riktigt går att skada dem så länge föraren står utanför och lagar. Det känns lite fånigt för det känns ju som om man borde ha parkerade fordon lite gömda för att de inte ska bli sprängda i småbitar. På samma sätt är det idag så gott som omöjligt att slå ut en stridsvagn som står precis vid dörren till en spawnplats och skjuter om han har en engineer bakom sig. Det jag tänker med lång reload, långsamma raketer och mycket drop är ju att det ska krävas mycket skills för att ge sig på en stridsvagn och planen är primärt att tvinga dem att röra lite på sig. Gör de det kommer de vinna ändå. Står de stilla för länge kommer de förlora.

Samma sak med de där bombplanen som idag kan sitta utom räckhåll för allt från marken och ändå kunna skjuta ner. Det borde ju finnas något som åtminstonde tvingar dem att röra lite på sig. Då behöver piloten jobba lite så han kan inte somna och det betyder även att skyttarna får jobba lite för att kompensera för både saker som rör sig på marken och planets rörelse.

Det skulle inte ge massa mer kills för mig som HA så länge inte de jag möter är korkade och står still.

Jag har en outfit på gång som verkar lite lagom oseriös. Ska bara se om de vill släppa in mig. Verkar lite lurigt att hitta ett gäng som inte bara sitter och leker militärer för det orkar jag inte med. Är ju ute efter att ha lite kul och skjuta på lite folk, inte göra lumpen virtuellt. Får se hur det blir i morgon när tentorna är över så jag faktiskt har lite tid att spela också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Några saker att tänka på:

  • Som försvarare får du 15% extra xp (inte helt hundra på att det är just 15%, men man får iaf. extra xp)

  • Det går att försvara de flesta anläggningarna om man är en outfit som försvarar, om det är en outfit mot en outfit så beror det mer på skills och storlek. (Biolabs är trevliga att försvara).

  • Om du vill döda en stridsvagn, försök hamna bakom den och skjut den i "baken", krävs då max två skott för att förstöra den.

  • Döda en sunderer? Ifall man är några stycken som organiserat går in för att förstöra den så ska det inte vara något problem, se till att döda fiendens engineers som reparerar den... annars kommer man inte lyckas. (Ifall du är ensam går det enbart att förstöra en sunderer som inte har någon engineer)

  • Flyg? Lös det med: HA med Hawks (eller vad motsvarande heter för olika fraktioner), AA-max, Reavers (Mosquitoes, Scythe), Lightning med skyguard

  • Gå med i en bra Outfit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Som sagt, jag är inte ute efter en balanserad match tank vs HA. Om tanken ser mig ska jag vara stendöd. Däremot vore det trevligt att faktiskt kunna hota dem lite för nu skiter de rätt myket i rocket launchers. Jag har till exempel lagt 5 minuter på att skjuta på samma Sunderer och jag träffade med varje raket. När ammunitionen var slut laddade jag om i lagets sunderer som stod precis bakom. Sewn gav jag upp för det gick inte att plocka den. Sånt gör ju att folk parkerar sina sunderes synligt mitt framför fienden för att de vet att det inte riktigt går att skada dem så länge föraren står utanför och lagar. Det känns lite fånigt för det känns ju som om man borde ha parkerade fordon lite gömda för att de inte ska bli sprängda i småbitar. På samma sätt är det idag så gott som omöjligt att slå ut en stridsvagn som står precis vid dörren till en spawnplats och skjuter om han har en engineer bakom sig. Det jag tänker med lång reload, långsamma raketer och mycket drop är ju att det ska krävas mycket skills för att ge sig på en stridsvagn och planen är primärt att tvinga dem att röra lite på sig. Gör de det kommer de vinna ändå. Står de stilla för länge kommer de förlora.

Samma sak med de där bombplanen som idag kan sitta utom räckhåll för allt från marken och ändå kunna skjuta ner. Det borde ju finnas något som åtminstonde tvingar dem att röra lite på sig. Då behöver piloten jobba lite så han kan inte somna och det betyder även att skyttarna får jobba lite för att kompensera för både saker som rör sig på marken och planets rörelse.

Det skulle inte ge massa mer kills för mig som HA så länge inte de jag möter är korkade och står still.

Jag har en outfit på gång som verkar lite lagom oseriös. Ska bara se om de vill släppa in mig. Verkar lite lurigt att hitta ett gäng som inte bara sitter och leker militärer för det orkar jag inte med. Är ju ute efter att ha lite kul och skjuta på lite folk, inte göra lumpen virtuellt. Får se hur det blir i morgon när tentorna är över så jag faktiskt har lite tid att spela också.

Simcon har några bra punkter som jag håller med om. Oftast verkar det som att folk hittills satsat på att uppgradera anti-inf och anti-tank eller iaf väljer att equippa sig på det viset, vilket leder till att det sällan blir någon direkt effekt i Anti-air försöken. Men absolut har du en poäng, känns rätt kasst att ha en fågel uppe i skyn som går lös på en utan att man kan göra minsta för att påverka. De gånger jag haft någon efterhängsen fiende i flyg som förföljer mig så har jag deployat sunderern och bytt till MAX med Burster-vapnet. Då har iallafall vissa piloter blivit rädda och flugit iväg. Andra (kanske mer hög-certade?) har struntat i det och fortsatt panga. Det är nog i dessa lägen man vill ha kompisar i fighter-plan som jagar ner dom.

Angående tanks som campar spawnrummen: Har det gått så långt så har man nog redan förlorat slaget. Spawna någon annanstans, hämta en sunderer och omgruppera.

Nu är jag kanske lite partisk iom att jag är dedikerad sunderer-förare. Men jag har lagt ner en hel del cert-poäng på bl.a. blockade armorn och respawn-tid (samt lite roligare puffror) vilket verkligen beefar upp den. Dock hjälper det inte om fienden slår ut mig och andra engineers. Oftast är det så att fienden strömmar från en och samma riktning och försöker slå ut sunderern, vi engineers gömmer oss bakom och våra heavys/medics/assaults pushar framåt mot fienden. Om fienden i sin tur istället skulle gå runt/byta position och flanka skulle vi inte hållit sunderern levande. Samtidigt har jag själv enkelt slagit ut sunderers genom att köra Heavy och skjuta sunderers i rumpan och de går sönder direkt. Men då är de också o-uppgraderade.

Är man en squad som håller ihop så kan man åstadkomma mycket. Oftast handlar det om att låta "zergen" göra det den är bäst på och vi andra tar ut omringande capture points för att förhindra fiendespawns eller ta över outposts för att få mer influence och snabbare station-övertagning.

Förövrigt skulle jag vilja kunna pimpa min Sunderer med lite sjysst musik för passagerarna (alltså att ändra deras in-game musik till lite olika låtar, till skillnad från att köra Proximity-voice och slå på högtalarna i rummetö).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nightcrawl:

Simcon har några bra punkter som jag håller med om. Oftast verkar det som att folk hittills satsat på att uppgradera anti-inf och anti-tank eller iaf väljer att equippa sig på det viset, vilket leder till att det sällan blir någon direkt effekt i Anti-air försöken. Men absolut har du en poäng, känns rätt kasst att ha en fågel uppe i skyn som går lös på en utan att man kan göra minsta för att påverka. De gånger jag haft någon efterhängsen fiende i flyg som förföljer mig så har jag deployat sunderern och bytt till MAX med Burster-vapnet. Då har iallafall vissa piloter blivit rädda och flugit iväg. Andra (kanske mer hög-certade?) har struntat i det och fortsatt panga. Det är nog i dessa lägen man vill ha kompisar i fighter-plan som jagar ner dom.

Angående tanks som campar spawnrummen: Har det gått så långt så har man nog redan förlorat slaget. Spawna någon annanstans, hämta en sunderer och omgruppera.

Nu är jag kanske lite partisk iom att jag är dedikerad sunderer-förare. Men jag har lagt ner en hel del cert-poäng på bl.a. blockade armorn och respawn-tid (samt lite roligare puffror) vilket verkligen beefar upp den. Dock hjälper det inte om fienden slår ut mig och andra engineers. Oftast är det så att fienden strömmar från en och samma riktning och försöker slå ut sunderern, vi engineers gömmer oss bakom och våra heavys/medics/assaults pushar framåt mot fienden. Om fienden i sin tur istället skulle gå runt/byta position och flanka skulle vi inte hållit sunderern levande. Samtidigt har jag själv enkelt slagit ut sunderers genom att köra Heavy och skjuta sunderers i rumpan och de går sönder direkt. Men då är de också o-uppgraderade.

Är man en squad som håller ihop så kan man åstadkomma mycket. Oftast handlar det om att låta "zergen" göra det den är bäst på och vi andra tar ut omringande capture points för att förhindra fiendespawns eller ta över outposts för att få mer influence och snabbare station-övertagning.

Förövrigt skulle jag vilja kunna pimpa min Sunderer med lite sjysst musik för passagerarna (alltså att ändra deras in-game musik till lite olika låtar, till skillnad från att köra Proximity-voice och slå på högtalarna i rummetö).

MAX med burster verkar vara det enda vettiga mobila AA som finns för tillfället. Eller kulsprutorna på en Sunderer kan göra en del också om de kommer nära så de är ju mest till för försvar.

I det spcifika fallet stod Sunderern på andra sidan en dal och det var ett torn mellan som vi försökte ta. Det var alltså en bra bit bort. Det gick inte riktigt att flanka där och då eftersom vi höll på att bli överkörda av stridsvagnar från båda håll. De lät medvetet bli att döda vår Sundy för att då fler kills och inte mig emot för då fick jag leka längre. Jag tycker bara det är lite dumt att man kan parkera en sundy ute i det fria med fri sikt till den och komma undan med det.

För övrigt ett intressant exempel på idiotisk designad bas. Det var ett av de där tornen med flygplattor i toppen och det låg strategiskt i en djup dal så vi som stod uppe på krönet hade landningsplattorna i typ ögonhöjd. Det betyder att anti tank turrets var helt oanvändbara för det fanns noll utrymme att skjuta på. Kommer en stridsvagn utmed vägen som finns så hinner den köra in och parkera under tornet innan tornet hinner få iväg sitt andra skott. Sen är det bara att plocka dem. Det enda sättet att försvara var det som hände där. Det vill säga att istället för att de var defensiva i tornet så var de offensiva med stridsvagnar från en närliggande bas så istället för att anfalla tornet fick vi en markstrid med infanteri mot stridsvagnar.

I mindre baser står ofta stridsvagnen framför spawnpunkten innan man hinner blinka. Det hinner aldrig bli mycket till fight. Utan en massa egna vagnar kan man ju inte göra så mycket åt ett par stridsvagnar även om man ser dem på håll. Så då är basen förlorad redan innan slaget har börjat. De går att försvara i infanteri mot infanteri men då blir det ju en stor markstrid utanför basen ofta när man springer som en dåre mot deras sunderer och de springer som dårar mot oss. Även där är enda försvaret anfall och då är det anfall i underläge eftersom de andra har initiativet.

Får se hur lång tid det dröjer innan de inser att de stora striderna sker om punkter där det finns ett starkt försvar så det är dit alla som faktiskt vill kriga drar sig. I dagsläget är det väl typ bara the crown.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Simcon:

Några saker att tänka på:

  • Som försvarare får du 15% extra xp (inte helt hundra på att det är just 15%, men man får iaf. extra xp)

  • Det går att försvara de flesta anläggningarna om man är en outfit som försvarar, om det är en outfit mot en outfit så beror det mer på skills och storlek. (Biolabs är trevliga att försvara).

  • Om du vill döda en stridsvagn, försök hamna bakom den och skjut den i "baken", krävs då max två skott för att förstöra den.

  • Döda en sunderer? Ifall man är några stycken som organiserat går in för att förstöra den så ska det inte vara något problem, se till att döda fiendens engineers som reparerar den... annars kommer man inte lyckas. (Ifall du är ensam går det enbart att förstöra en sunderer som inte har någon engineer)

  • Flyg? Lös det med: HA med Hawks (eller vad motsvarande heter för olika fraktioner), AA-max, Reavers (Mosquitoes, Scythe), Lightning med skyguard

  • Gå med i en bra Outfit

15 % extra XP märks knappt när man ofta är i ett så stort underläge. Räknar man på det ser man att man måste döda en himla massa extra för att tjäna XP på att försvara mot att köra anfall. Generellt dödar man inte direkt mycket mer som försvar heller. Undantaget gamla Tech plant kanske.

I Biolabs är det inte så mycket till försvar utan snarare en stor gatustrid där vi som ska försvara strider på samma villkor som de som anfaller. De slås om 1000 xp. Vi försvarar för? Principen? Visst är det kul att springa runt i den stora dödsfällan som Biolab snart blir men den är ju inte direkt designad för försvar.

Jag försvarar gärna för jag spelar för slagen men det är det tydligen få andra som gör. Och de flesta baserna verkar vara designade för att aktivt motverka försvar så att det är lättare att överge den och sedan ta tillbaks den en kvart senare.

Hawks och motsvarande har tydligen blivit mer eller mindre värdelösa nu. Även om man bortser från buggen som gör att de inte ger någon skada alls när de träffad. AA MAX verkar vara det enda som gäller och de verkar effektiva mot flyg. Fast de når inte heller upp till stora feta fåglar som sitter i skyn och släpper bomber. De får gärna bomba men det är fånigt att de ska kunna parkera och bara campa helt ohotat. Även Skyguard ska tydligen vara rätt meningslös som det ser ut nu.

Håller på att jaga outfit. Har en på gång som sagt. Får se hur det går.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Hade äntligen lite tid över att spela idag, och även försöka få ut fler fps. Såg en guide förut som visade hur man kunde få mer fps om man "unpark:ade" kärnorna på processorn. Vilket lyft! Gick från att spela på ca 30-50 fps med allt på low till ungefär det dubbla och då på medium settings.

Tyvärr så fick mitt grafikkort börja jobba lite extra på de inställningarna och började bli för varmt (85+). Har länge tänkt att det är chassit (sonata III om jag inte minns fel) som har för dåligt luftgenomflöde då jag har dessa temps trots lite noctua fläktar och grejer. Beställde ett nytt chassi på kompletts rea och fick det innan helgen. Så idag blev det till att flytta över allt. Jämför man temperaturerna så är det minst 10-15 graders skillnad på både cpu och gpu. Riktigt kalas. Både mer flyt och mindre värme. Nu kanske man vågar klocka processorn lite också när man vet att man har luftgenomflöde ;).

Chassit var förövrigt ett Corsair Carbide 500R. Jag gillar det :).

(Dock märker jag att min GPU-fläkt aldrig gått över 60% i hastighet. Finns det någon lättanvänd programvara där man kan justera den manuellt? Har ett Gtx 580...)

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

(Dock märker jag att min GPU-fläkt aldrig gått över 60% i hastighet. Finns det någon lättanvänd programvara där man kan justera den manuellt? Har ett Gtx 580...)

msi afterburner funkar utmärkt

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

15 % extra XP märks knappt när man ofta är i ett så stort underläge. Räknar man på det ser man att man måste döda en himla massa extra för att tjäna XP på att försvara mot att köra anfall. Generellt dödar man inte direkt mycket mer som försvar heller. Undantaget gamla Tech plant kanske.

Det är ju inte bara döda som ger 15% mer exp, allt ger det, repair, heal, sundy spawns osv. Själv har jag fått 78 cert/h som mest när jag försvarat, det har jag inte ens varit i närheten av när jag attackerat. Helt F2P så klart.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Tänkte att någon själ kanske var intresserad:
http://www.soe.com/status/

Status för alla servers SOE har, inklusive EU-servrarna för planetside 2.

Här är en lite mindre lista med endast PS2:
http://www.planetside-universe.com/server_status.php

Permalänk

Lite kul med minor
http://www.youtube.com/watch?v=hVAlA5ckLdE
Spelade in detta i går och i dag har jag lite ont i halsen..lol

Permalänk
Skrivet av mattias_gbg:

Lite kul med minor
http://www.youtube.com/watch?v=hVAlA5ckLdE
Spelade in detta i går och i dag har jag lite ont i halsen..lol

nu kommer jag ej kunna sluta skratta på hela kvällen LOL

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det blir med 3x sc ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunde:

Någon som vet hur det blir med 3x sc ?

Från vad jag har hört så är det bara SOE-spelarna som får det. Har inte hört något för oss européer :/

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Mines vs Magriders :)

Skrivet av mattias_gbg:

Lite kul med minor
http://www.youtube.com/watch?v=hVAlA5ckLdE
Spelade in detta i går och i dag har jag lite ont i halsen..lol

Skrivet av haapppoooo:

nu kommer jag ej kunna sluta skratta på hela kvällen LOL

hahaha hoppas du lyckades somna till slut iaf