Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

Tjena!
Har testat lite olika Reavers med Bla Dogfighting Airframe lvl 2 och 3 för att jämföra med min egen som har Hover airframe.
http://www.youtube.com/watch?v=VgTqi3BvO5s

Hoppas det hjälper några av er att välja.
Lycka till

Grym film MattiAce

Ser fram emot att möta dig uppe i himlen

//bdapaho

Visa signatur

CDON Thor Einride
I5 3570K @ 3,4Ghz
16 Gb RAM | SSD 120GB Force 3 | Seagate Barracuda 1TB
EVGA GTX 670 OC | WINDOWS 8
2 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jo splash damage är det inte så mycket av men de kan bomba på mycket och står du i en byggnad är det ju bara att skjuta in så dör du. Ute på öppna fällt brukar de däremot sikta på att köra över dig istället. Speciellt de små snabba vagnarna är sjukt farliga då de är så svåra att träffa med en raket och det krävs ett gäng träffar för att spränga den. Så de brukar bara storma och skjuta som galningar. De större vagnarna har ju maskingevär som äter infanteri. Jag tycker det är rätt kul att smyga runt och jaga stridsvagn. I går satt jag i en riktig köttkvarn vi var ett rätt stort gäng med bara infanteri som stormade en bas. Vi mötte massa stridsvagnar och flyg. Det var för övrigt flyg från båda andra lagen. Vi dog så många gånger att det var löjligt men kul var det. Jag tror seriöst att de lär bli att spränga vår sunderer för att de hade roligare med att bara döda oss. För det stormade förbi stridsvagnar genom vår spawn point flera gånger.

Jag blev också lite kär i norrskenet.

MAX kan du inte spawna till utan då får springa till en vapenterminal och välja det. Finns i alla baser och fungerar även i Sunderers. Så först får du spawna och sedan hoppa in i MAX. Det är alltså mer ett fordon än en klass. Battle Tank är en stridsvagn och den plockar du fram i en fordonsterminal.

Ja mätaren går snabbare om man är fler. Eller i alla fall upp till gränsen. I vissa baser med många punkter räknar den bara två pers som står i närheten och närheten är i samma rum. I större baser med bara en kan det stå upp till sex pers vid samma position.

Att hamna med en samlad trupp av tanks, transporter och flyg som driver runt och tar över saker är sjukt roligt. Förra helgen var jag med om något annat kul och det var att försvara den stora basen i mitten på snöbanan. Tech plant är en av de svårare stationerna att ta för den är så jobbig att infiltrera. Finns bara två dörrar som är rätt lätta att försvara och det är massa turrets på taket. Jag spelade i flera omgångar under dagen och striden höll verkligen på hela dagen. Sjukt kul att spela på förmiddagen och sedan hoppa in igen på eftermiddagen och se att det fortfarande håller på.

Aha så MAX är ett fordon, det tänkte jag inte på. Trodde först att man skulle bli tvungen att spendera commendation points eller vad de hette men tur att man slipper det och istället kan spendera Vehicle points vilket jag ofta har för mycket av.

Nästa gång skall jag kolla hur långt bort från rummet med noden jag kan stå innan mätaren försvinner.

Håller med dig om dagslånga strider. Sen är det alltid kul att man faktiskt kan ha tur och lyckas infiltrera bakom fiendernas linjer och börja overloada generators så de plötsligt får annat att göra än att skjuta på infanterister från basens försvarsväggar (om det nu finns ett ord som heter så ).

Allt som allt är det ett annorlunda och bra spel. Nästa steg är att se om man kan köpa lite vapen och annat kul.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Aha så MAX är ett fordon, det tänkte jag inte på. Trodde först att man skulle bli tvungen att spendera commendation points eller vad de hette men tur att man slipper det och istället kan spendera Vehicle points vilket jag ofta har för mycket av.

Nästa gång skall jag kolla hur långt bort från rummet med noden jag kan stå innan mätaren försvinner.

Håller med dig om dagslånga strider. Sen är det alltid kul att man faktiskt kan ha tur och lyckas infiltrera bakom fiendernas linjer och börja overloada generators så de plötsligt får annat att göra än att skjuta på infanterister från basens försvarsväggar (om det nu finns ett ord som heter så ).

Allt som allt är det ett annorlunda och bra spel. Nästa steg är att se om man kan köpa lite vapen och annat kul.

MAX är mer av en hybrid. Du måste gå till en Infanteri-terminal (t.ex. i en sunderer eller de som finns där man spawnar) och byta till MAX där. Det kostar infanteri-resurser. Däremot kan du bara bli "helad" av en engineer (läs:reparerad) men det behövs en Medic för att återuppliva dig. Du kan dock inte spawna som en MAX.

Det som många missar är att det till MAX:en följer med ett anti-air vapen (secondary weapon) gratis som inte behöver låsas upp. "Burster" heter den för Vanu, vet inte om det heter något annat för de andra faktionerna. Rekommenderar starkt ett par sådana i en sunderer som skydd mot dryga småplan som kommer och ska jävlas när man är ute och åker :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

MAX är mer av en hybrid. Du måste gå till en Infanteri-terminal (t.ex. i en sunderer eller de som finns där man spawnar) och byta till MAX där. Det kostar infanteri-resurser. Däremot kan du bara bli "helad" av en engineer (läs:reparerad) men det behövs en Medic för att återuppliva dig. Du kan dock inte spawna som en MAX.

Det som många missar är att det till MAX:en följer med ett anti-air vapen (secondary weapon) gratis som inte behöver låsas upp. "Burster" heter den för Vanu, vet inte om det heter något annat för de andra faktionerna. Rekommenderar starkt ett par sådana i en sunderer som skydd mot dryga småplan som kommer och ska jävlas när man är ute och åker :).

Lärde mig en del om PS2 idag måste jag säga Intressant också att man bara kan bli reparerad av engineer, känns ju rätt logiskt. När jag försvarar de stora baserna med generatorer så brukar jag springa runt som engineer och då kan jag passa på att reparera några MAX om det skulle bli tillfälle.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ja precis. Det är kul att följa efter två MAX:ar som man reppar upp. Glöm inte att slänga ut ammo också. Tornen man kan bygga upp har ibland sin plats att använda, men själv använder jag dom oftare för att ge mig en extra vägg i en riktning att gömma mig bakom när jag tar över/försvarar något.

Själv har jag börjat köra lite med Light Assault efter att ha upptäckt att de ju delar vapen med Engineeren. Så fixar man ett nytt vapen till Light Assault så får man det även till Engineer. Ofta har man inte allt för stort användningsområde som engineer i t.ex. ett Bio Lab när man väl är inne i kupolen (förutom att slänga ut ammo, men det brukar det finnas någon annan som redan gör), och då är en Light Assault grymt kul :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nightcrawl:

Håller helt klart med :).

Har inte testat nu efter patchen, men är in-game voice:andet något bättre? Vad tycker ni om ändringarna på tech labs? Något annat ni tycker är positivt eller negativt med patchen?

Blir till att spela igen efter helgen, har tyvärr annat att göra tills dess.

Vad har de gjort med Tech labs?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Vad har de gjort med Tech labs?

Tydligen ska det vara två shield-generators utanför själva techplanten (ifall jag förstod den senaste change-loggen), har inte kollat ifall det stämmer.

Permalänk
Hedersmedlem

planetside 2 är ett riktigt bra spel, dock flöt betan på bättre

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Får ej till crossfire att fungera med 2st 7970 ;/
Och det kortet som fungerar ligger på 50% användning, CPU också ca 50% och ram 6 av tolv GByte

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Skrivet av bdapaho:

Grym film MattiAce

Ser fram emot att möta dig uppe i himlen

//bdapaho

Låter kul
Tack så mycket

Permalänk

tipps:
https://twitter.com/j_smedley/status/279636203291164672
tripple station cash på fredag

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Tänkte bara kolla.
Om man blir medlem, eller köper certs och inhandlar ett vapen.
Är det vapnet då låst till en karaktär eller har jag det på alla mina karaktärer, på olika servers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anzen:

Tänkte bara kolla.
Om man blir medlem, eller köper certs och inhandlar ett vapen.
Är det vapnet då låst till en karaktär eller har jag det på alla mina karaktärer, på olika servers?

Enginer och Light assault har likadana gevär så då går vapnet att använda på båda dock blir vapnet låst till din faction och server.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anzen:

Tänkte bara kolla.
Om man blir medlem, eller köper certs och inhandlar ett vapen.
Är det vapnet då låst till en karaktär eller har jag det på alla mina karaktärer, på olika servers?

Allt du köper med station cash kommer gälla för samtliga servrar, osäker på om det ännu implementerats (Har inte länk till källa, men kan försöka leta upp det så småningom). Köper du något som enbart en fraktion kan ha, så är det endast upplåst för aktuell fraktion.
Köp med certs gäller enbart på aktuell rollperson och server.[/QUOTE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Enginer och Light assault har likadana gevär så då går vapnet att använda på båda dock blir vapnet låst till din faction och server.

Samtliga klasser som kan använda samma vapen får tillgång till det när det låses upp, ex. är Shotgun som kan brukas av ett flertal klasser, pistol, eller för den delen som du skriver, Karbinen för Light Assault och Engineer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Enginer och Light assault har likadana gevär så då går vapnet att använda på båda dock blir vapnet låst till din faction och server.

Skrivet av Simcon:

Allt du köper med station cash kommer gälla för samtliga servrar, osäker på om det ännu implementerats (Har inte länk till källa, men kan försöka leta upp det så småningom). Köper du något som enbart en fraktion kan ha, så är det endast upplåst för aktuell fraktion.
Köp med certs gäller enbart på aktuell rollperson och server.

[/QUOTE]

Tack för svar!

Kanske har blandat ihop det lite, men kan man köpa vapen för både certs och station cash?
(försöker förstå mig på ekonomin i spelet lite och har inte tillgång till min dator där jag kan spela spelet på ett par veckor).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Anzen:

Kanske har blandat ihop det lite, men kan man köpa vapen för både certs och station cash?
(försöker förstå mig på ekonomin i spelet lite och har inte tillgång till min dator där jag kan spela spelet på ett par veckor).

Alla vapen (d.v.s. både för infanteri och fordon) kan köpas för både Certs och SC. Saker som förändrar utseende och dylikt (skins, tutor, fälgar) kan endast köpas med SC. Uppgraderingar till klasser, vapen och fordon kan endast köpas med Certs.

Något jag inte förstår mig på är prissättningen. Om man bortser från åsikter om att det är dyrt etc., så tycker jag deras prisintervall är konstiga, se t.ex. hur det är bland NC snipers:

Den första (Gauss SPR) kostar 250SC/100C. Den andra (SAS-R) kostar 2x så många SC som föregående vapen, men 2,5x så många C. Den tredje (Impetus) kostar 1,4x SC som föregående, men 2x C. De två sista (LA80 & Longshot) kostar lika många SC som föregående, men 2x C. :/
Samma prissättning finner man även bland Assault Rifles och Carbines.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av haapppoooo:

Tänk på att SC är bundet till gubben som du spelar och inte ditt konto. Själv skulle jag inte köpa SC ens om det var x10.

Skrivet av Simcon:

Allt du köper med station cash kommer gälla för samtliga servrar, osäker på om det ännu implementerats (Har inte länk till källa, men kan försöka leta upp det så småningom). Köper du något som enbart en fraktion kan ha, så är det endast upplåst för aktuell fraktion.
Köp med certs gäller enbart på aktuell rollperson och server.

Tyvärr så funkar det inte så, dom har snackat om att dom ska ändra det men det är inte bekräftat.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Tänk på att SC är bundet till gubben som du spelar och inte ditt konto. Själv skulle jag inte köpa SC ens om det var x10.

Detta stämmer då verkligen inte. StationCash (SC) är bundet till kontot, certpoints är bundet till karaktären. Ska du inte ha fakta rätt innan du skriver och ska låta sådär säker?

Permalänk
Medlem

Vilken server sitter dem flesta swecarna?

Permalänk
Skrivet av Kennygbg:

Vilken server sitter dem flesta swecarna?

Miller 50%, sen woodman 30% enligt en omröstning i en annan tråd. Jag kör terran på Miller och vanu på woodman.

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Det verkar som nissarna i USA får 3xSC på fredag den 21 december. Är det någon som vet om vi kommer få det i EU? Eller någon som kan skicka en ticket och fråga? Deras ticketsida fungerade dåligt för mig, den gillade av någon anledning varken min e-post, användarnamn eller lösenord jag har registrerat på mitt konto. För hur mycket skulle man inte köpa med en sån deal? Känns fuskigt om det inte skulle gälla oss =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Det verkar som nissarna i USA får 3xSC på fredag den 21 december. Är det någon som vet om vi kommer få det i EU? Eller någon som kan skicka en ticket och fråga? Deras ticketsida fungerade dåligt för mig, den gillade av någon anledning varken min e-post, användarnamn eller lösenord jag har registrerat på mitt konto. För hur mycket skulle man inte köpa med en sån deal? Känns fuskigt om det inte skulle gälla oss =(

Var står det att det inte gäller för alla? SOE erbjuder ju 3x station cash, står inte att det skulle gälla enbart USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Var står det att det inte gäller för alla? SOE erbjuder ju 3x station cash, står inte att det skulle gälla enbart USA.

T.ex hade USA 2xSC på deras black friday sale, vilket inte EU hade. EU hade också den där dubbelxp helgen förra helgen vilket inte usa hade. Vi EU spelare kör via Prosieben och det är därför det är lite oroande. Dessutom om man kikar på planetside2 eu forumet så är det en del som frågar men ingen som svarar. Men finns det någon här som har information om att samma gäller för oss så länka gärna så vore det bra, annars fråga gärna... skicka tickets verkade inte vara så enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

T.ex hade USA 2xSC på deras black friday sale, vilket inte EU hade. EU hade också den där dubbelxp helgen förra helgen vilket inte usa hade. Vi EU spelare kör via Prosieben och det är därför det är lite oroande. Dessutom om man kikar på planetside2 eu forumet så är det en del som frågar men ingen som svarar. Men finns det någon här som har information om att samma gäller för oss så länka gärna så vore det bra, annars fråga gärna... skicka tickets verkade inte vara så enkelt

Inte alla kör via Prosieben, spelade man i betan så har man ett SOE konto. Men jag fick 2x xp förra helgen, trots att jag har ett SOE konto. Så helt konsekvent verkar det inte vara. Bästa av två världar att spela i Europa med SOE konto?

Så du bör nog inte dela upp det i USA och Europa, utan SOE och Prosieben (Prosieben har tidigare skött saker lite si-och-så).

(Därav att jag tidigare har rekommenderat ev. nya spelare att försöka fixa ett SOE konto istället för prosieben ).

Permalänk
Hedersmedlem

Fick just veta att engineers kan växla sin femte slot mellan turret och ammo pack genom att trycka B ingame, ungefär som att växla fire mode. På så vis kan man ha 2 ammo packs och en turret ute samtidigt, eller alternativt byta slot 4 till minor utan att bli av med möjligheten att droppa ammo. Har dock inte hört om det är en feature eller en bug, men jag gissar på det senare eftersom att när man trycker B så ändras ikonen på marken till ett ammopack, men karaktären håller fortfarande i en turret-platta.

Jag hoppas att det är SOE som lyssnat på att folk vill kunna skaffa minor utan att bli av med ammopacks och att detta är någon form av tidig implementering.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Fick just veta att engineers kan växla sin femte slot mellan turret och ammo pack genom att trycka B ingame, ungefär som att växla fire mode. På så vis kan man ha 2 ammo packs och en turret ute samtidigt, eller alternativt byta slot 4 till minor utan att bli av med möjligheten att droppa ammo. Har dock inte hört om det är en feature eller en bug, men jag gissar på det senare eftersom att när man trycker B så ändras ikonen på marken till ett ammopack, men karaktären håller fortfarande i en turret-platta.

Jag hoppas att det är SOE som lyssnat på att folk vill kunna skaffa minor utan att bli av med ammopacks och att detta är någon form av tidig implementering.

Utvecklare har sagt att det är en feature, då engineer alltid ska kunna droppa ammunition, tror dock att de gjort att man enbart kan ha en ammo-pack ute numera, var iaf. så för mig senast jag testade att slänga ut två ammo-packs samtidigt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Simcon:

Utvecklare har sagt att det är en feature, då engineer alltid ska kunna droppa ammunition, tror dock att de gjort att man enbart kan ha en ammo-pack ute numera, var iaf. så för mig senast jag testade att slänga ut två ammo-packs samtidigt.

Jag loggade in och testade detta ett par minuter innan jag skrev inlägget, och då funkade det i alla fall för mig att ha 2st ammopacks och 1 turret ute samtidigt. Skönt om det är en feature, har du någon källa på det uttalandet?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Jag loggade in och testade detta ett par minuter innan jag skrev inlägget, och då funkade det i alla fall för mig att ha 2st ammopacks och 1 turret ute samtidigt. Skönt om det är en feature, har du någon källa på det uttalandet?

Har för mig att någon av utvecklarna har skrivit det på twitter, har inte bättre koll än så. Har numera ofta minor med mig som engineer när jag springer runt (minorna stannar kvar även om du dör och byter till en annan klass, det tror jag dock kan vara en bugg och vet inte ifall det är avsiktligt).

Permalänk
Medlem

SOE customer service säger "The details of the promotion haven't been officially released, but these kinds of things are typically not region-locked. However, you may only take advantage of the sale if you're an SOE customer using an SOE account, unfortunately members of Pro7 will not be able to utilize the sale as they do not use Station Cash as a currency."

Men för att kunna spela på EU servrarna måste man registrera sig på Pro7 sida annars kan man inte spela
Bara gamla account fungerar med soe från betan som jag har förstått det.
Så ingen 3xSC för oss