Permalänk
Permalänk
Medlem

Japps, till slut blev det 3x SC även för EU, blir rejält shoppande imorgon... ska bunkra så jag i princip inte behöver köpa mer någonsin i spelet
Nu har dock sony kommit med dubbel xp event 21 december till 2 januari också. Den dealen gör inte mig så mycket då jag ändå är borta från datorn den perioden, får se om prosieben hakar på den med

Permalänk

Räcker 7.5k SC till det viktigaste?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av haapppoooo:

Räcker 7.5k SC till det viktigaste?

Det beror ju lite på vad man tycker är viktigt. Det räcker iaf till ~10st 1000Cert-vapen vilket borde räcka länge.
Köpte själv för ~200kr och fick 8850 7C. Vet inte hur jag ska spendera dom än, men nog lär det bli lite kul saker iaf.

Dock kommer jag inte spela igen förrän efter nyår, så jag ska riktigt suga på de olika möjligheterna :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Det beror ju lite på vad man tycker är viktigt. Det räcker iaf till ~10st 1000Cert-vapen vilket borde räcka länge.
Köpte själv för ~200kr och fick 8850 7C. Vet inte hur jag ska spendera dom än, men nog lär det bli lite kul saker iaf.

Dock kommer jag inte spela igen förrän efter nyår, så jag ska riktigt suga på de olika möjligheterna :).

Vilken valuta köpte du för om du fick 8850 för ~200kr, själv får jag 7500SC för 190kr (Hos SOE). (Borde du inte ha skrivit att 7500SC räcker till 10st 750 cert vapen ;)?) Vill man få sina SC att räcka längre kan man alltid vänta tills det kommer någon form av tillbud (de kör lite olika varje vecka) och först då köpa det man vill ha. Men kan hända att man kommer få vänta länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Vilken valuta köpte du för om du fick 8850 för ~200kr, själv får jag 7500SC för 190kr (Hos SOE). (Borde du inte ha skrivit att 7500SC räcker till 10st 750 cert vapen ;)?) Vill man få sina SC att räcka längre kan man alltid vänta tills det kommer någon form av tillbud (de kör lite olika varje vecka) och först då köpa det man vill ha. Men kan hända att man kommer få vänta länge.

1000 cert vapen kostar 700 SC

Permalänk
Medlem

Tydligen blir man dirigerad till att skapa SOE-konto om man laddade ner via Steam, annars till Pro7. Har precis testat att skapa ett SOE-konto, gick bra utan att behöva använda proxy eller liknande. Misstänker att många av mina svenska polare som tankade via Steam också har SOE-konton.

Väger på om jag ska överge mitt Pro7-konto trots 300 certs och 3000 spenderade eftersom Pro7 verkar vara ett riktigt skitföretag med usel customer service. De senaste dagarna har det ju blossat upp en mindre skandal kring hur de hanterade annonseringen av 3x-XP-eventet, och spelare av andra Sony-onlinespel som blivit migrerade över verkar inte helt nöjda. Just den där migreringen verkar skum, avbröts den mitt i eller något tidigare i år, så vissa fick behålla SOE-konton? Nån som har källor på vad som egentligen hände?

Ang. diskussionen ovan verkar dock Pro7 har schysstare priset för europeer än vad SOE har:

SOE för europé med priset i pund

Pro7 för europé med priset i pund

Typ 25% bättre på högsta nivån.

Permalänk
Medlem

Synd att man inte kan flytta sin char till andra servrar. Känns som att Ceres är rättså död på andra tider än 6-10 på kvällen

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se lite mer svenskar som Vanu på [EU] Miller. Både det lite mer/mindre seriösa Somethingawful-EU-gänget hänger där som Vanu, samt Rockpapershotguns brittiska gentlemän besatta av lila giraffer. Jag skojar inte. http://www.rockpapershotgun.com/forums/showthread.php?6853-Ro...

Permalänk

miller är bra, många stora outfits... spelar terran och vi köttade vanu igår

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunde:

Synd att man inte kan flytta sin char till andra servrar. Känns som att Ceres är rättså död på andra tider än 6-10 på kvällen

Har tänkt lite i samma banor. Har dock gått med i vad jag gissar är största Vanu-outfiten på Ceres (The foundation).

Ledde igår en pluton på 48 pers och det var grymt kul. Dock inser man att interfacet (Chatt, karta) lämnar grymt mycket att önska för att underlätta det jobbet.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Då har man köpt 15000 SC då

Permalänk
Entusiast

Nu slängde jag också in lite pengar på ett par tusen SC. Hade inte tänkt göra det men har ju haft rätt kul den tiden jag spelat så tycker allt de förtjänar lite pengar. Så kanske jag kan få köpt mig ett roligare raketgevär också.

Lyckades komma med i en Outfit idag också. Det blev en helt annan grej när man faktiskt kunde sitta och snacka om vad man höll på med. Mycket roligare. Hittade ett lagom seriöst gäng också som gör grejer för att det är kul, inte bara leder stora stridsvagnskolumner runt i cirklar för att farma enkel XP. Ska bli kul att fortsätta spela med det här gänget. Måste bara skaffa mig en vettigare mikrofon. Inte helt idealt att sitta med stormembrans kondensator på stativ bredvid mig.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Sitter lite frustrerad här nu. Har fastnat rejält för detta lir och nöter som fasen hehe. Problemet är att jag skulle vilja starta ett till konto då min bror kommer hem över jul och vi tänkte lira lite tillsammans. grejen är att jag på nått sätt lyckats regga ett US konoto. När jag nu försökert starta ett konto på planetside2.com möts jag av en ruta att jag ska regga konto på planetside2.eu istället. detta är ju ej önskvärt då jag inte är sugen på ostarta ett EU konto till mig själv bara för att lira med brossan ? Så hur går jag till väga ? VPN eller nån liknade lösning ??

Permalänk
Skrivet av siefer:

Sitter lite frustrerad här nu. Har fastnat rejält för detta lir och nöter som fasen hehe. Problemet är att jag skulle vilja starta ett till konto då min bror kommer hem över jul och vi tänkte lira lite tillsammans. grejen är att jag på nått sätt lyckats regga ett US konoto. När jag nu försökert starta ett konto på planetside2.com möts jag av en ruta att jag ska regga konto på planetside2.eu istället. detta är ju ej önskvärt då jag inte är sugen på ostarta ett EU konto till mig själv bara för att lira med brossan ? Så hur går jag till väga ? VPN eller nån liknade lösning ??

Alltså, visst är det tråkigt att man av någon anledning inte kan skapa ett nytt konto .com sidan. Men om ni bara tillfälligt ska spela tillsammans så spelar det ju ingen roll vart ni gör kontot eftersom alla kan spela på EU eller US oavsätt vart kontot är skapat. Vill din bror däremot fortsätta spela så kanske det skulle vara önskvärt med ett .com konto då de har så mycket bättre kundsupport än .eu.

Edit: Jag kan tänka mig två olika lösningar på problemet. Det första är att göra kontot på http://www.everquest2.com/. När det kontot sen är gjort ska man ha ett konto som man kan logga in på planetside2.com med. För att senare ladda ned spelet osv. Annars är det andra alternativet att göra kontot på Sony Online Entertainments websida http://www.soe.com/. Logga in med det där och sedan klicka sig vidare till Planetside.com. Osäker på om det senare alternativet fungerar. Kanske. Det jag vet är att den här "regionsblocken" inte finns på everquest2 sidan iaf, utan bara på planetside2 sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Alltså, visst är det tråkigt att man av någon anledning inte kan skapa ett nytt konto .com sidan. Men om ni bara tillfälligt ska spela tillsammans så spelar det ju ingen roll vart ni gör kontot eftersom alla kan spela på EU eller US oavsätt vart kontot är skapat. Vill din bror däremot fortsätta spela så kanske det skulle vara önskvärt med ett .com konto då de har så mycket bättre kundsupport än .eu.

Edit: Jag kan tänka mig två olika lösningar på problemet. Det första är att göra kontot på http://www.everquest2.com/. När det kontot sen är gjort ska man ha ett konto som man kan logga in på planetside2.com med. För att senare ladda ned spelet osv. Annars är det andra alternativet att göra kontot på Sony Online Entertainments websida http://www.soe.com/. Logga in med det där och sedan klicka sig vidare till Planetside.com. Osäker på om det senare alternativet fungerar. Kanske. Det jag vet är att den här "regionsblocken" inte finns på everquest2 sidan iaf, utan bara på planetside2 sidan.

Tackar för svaret. Ska testa detta. Kanske denna kvällen är räddad också:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ifall det är folk som kör smurfar(NC) på Woodsman, adda gärna mig
Nickname - Ozziriq

Permalänk
Skrivet av siefer:

Tackar för svaret. Ska testa detta. Kanske denna kvällen är räddad också:-)

Löste ni det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Tack! har försökt att registrera mig i flera dagar, villket krångligt system de har. Varje gång man försöker registrera sig på soe's forum slussas man till pro7's och det forumet är ganska dött. Tycker att man borde få skriva i båda forumena om man är registrerad på det ena. Men det fungerade att registera sig på eq2's hemsida

Permalänk
Medlem

Hmm. Tänkte börja Spela lite och köpte mig
Lite sc för X3. Antar att det blev ett soe konto då? Startat karaktär på Miller(?).

Sitter väl på eu server? Fattar inte alls hur det funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hutter:

Hmm. Tänkte börja Spela lite och köpte mig
Lite sc för X3. Antar att det blev ett soe konto då? Startat karaktär på Miller(?).

Sitter väl på eu server? Fattar inte alls hur det funkar

ProSieben kör också SC, men du kanske inte kan använd det i några andra Sony-spel om du är medlem hos dem och köper där.

Hursom var det inga problem att skapa SOE-konto om man laddar ner via Steam, blev slussad till dem när jag tryckte på skapa-konto i launchern. Mina vänner som tankade därifrån från början slapp hela ProSieben-härket också.

Permalänk

Kommer folk in? Trycker play på min karaktär, inget händer. Skapar ny karaktär på annan server trycker finish, inget händer :/

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Keeper of Traditions

Hur kommer det sig att det inte finns någon "play"-knapp i launchern?

Har för mig att jag häromdagen fick starta om den några gånger för att det skulle funka, men idag vill det sig inte alls.

Är servrarna nere, eller är det något fel på min installation?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Hur kommer det sig att det inte finns någon "play"-knapp i launchern?

Har för mig att jag häromdagen fick starta om den några gånger för att det skulle funka, men idag vill det sig inte alls.

Är servrarna nere, eller är det något fel på min installation?

Har inte haft det problemet, hoppas det har löst sig och god fortsättning

Permalänk

Roligt spel men går inte att spela i större strider, sitter på en 955 och ett 5850 20-30fps... Andra som upplever liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hippomania:

Roligt spel men går inte att spela i större strider, sitter på en 955 och ett 5850 20-30fps... Andra som upplever liknande?

Ganska vanligt. Ett tips är att navigera till installationsmappen, öppna UserOptions.ini med notepad och ändra några rader.

OverallQuality=-1 (Sätter preset till 'Custom' så vissa tweaks fungerar ordentligt)
RenderDistance=2000 (Kan sänkas lägre om du inte flyger)
ShadowQuality=0 (Extra 10-30 FPS direkt med denna tweak)
RenderFlora=Off (Kör själv på 'On' men hört att det kan ge några extra FPS)
RenderQuality=0.850000 (Kan ge en hel del FPS men upplösningen blir snäppet pixligare)

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av phreec:

Ganska vanligt. Ett tips är att navigera till installationsmappen, öppna UserOptions.ini med notepad och ändra några rader.

OverallQuality=-1 (Sätter preset till 'Custom' så vissa tweaks fungerar ordentligt)
RenderQuality=0.850000 (Kan ge en hel del FPS men upplösningen blir snäppet pixligare)

Sänk grafikkvaliten, helt enkelt? ^^

Det kan göras i spelklienten också.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av phreec:

Jo har testat lite sånt kör med 650 i renderdistance och lägsta grafikinställningarna sedan innan, men känns som att processorn sätter gränsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Sänk grafikkvaliten, helt enkelt? ^^

Det kan göras i spelklienten också.

Inte helt rätt. Flera av dessa inställningar finns inte att pilla på ingame.

Skrivet av Puccahontas:

Jo har testat lite sånt kör med 650 i renderdistance och lägsta grafikinställningarna sedan innan, men känns som att processorn sätter gränsen.

Ja samma här. Men om du inte redan ändrat ShadowQuality till 0 så testa det. Av nån skum anledning så har SOE valt att rendera skuggorna med CPU'n, som förövrigt inte ens utnyttjas fullt ut it spelet. Sitter själv runt ~45% total CPU användning medan spelets FPS mätare (alt+F) visar att det är CPU'n som flaskhalsar prestandan.

Rätt pinsamt om dom tänkt göra ett så storslaget och processorkrävande spel utan att ordentligt ta nytta av hårdvaran.

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem

Är det värt att börja spela detta? Har fixat konto men såg att kan kunde köpa SC eller något.

Är det pay to win och blir det lika tråkigt som i bf3 om man kör solo?

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas