Permalänk
Medlem

Installera OS fron en annan dator?

Tja,
Det är så här att min kompis dator krånglar när han ska försöka installera Windows 7 på sin dator, den håller på och installerar men sen mitt i bara så kommer ett felmeddelande fram och man måste starta om.
Vi har även testat att boota från USB men exakt samma sak händer.
Han har för nuvarande inget OS överhuvud taget installerat så det är inte mycket man kan göra från hans dator.
Däremot undrar jag om det skulle fungera att installera Windows 7 på hans hårddisk men från min dator.
Vi har alltså min dator till hjälp också så kanske finns det fler sätt att installera OS på hans dator.

Det är knappast nåt hårdvarufel för Windows 7 har fungerat innan
Tackar för svar!

Visa signatur

Fractal Design R2 - Samsung 500 GB F3 - Gigabyte P55A-UD3 - Core i5 750 2.66 ghz - Asus 5850 - Corsair 4 GB 1600 mhz - Corsair 550 W - Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

Det är inte så att någon fil på DVD'n är trasig?

Testa att stänga av allt som går att stänga av i BIOS, ljud nätverk firewire osv under installationen, eve plocka ur kort som inte behövs.

Jag tror inte på att problemet är hur det installeras, snarare vad som installeras.

Bara min tanke, som vanligt.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R4 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Det är inte så att någon fil på DVD'n är trasig?

Testa att stänga av allt som går att stänga av i BIOS, ljud nätverk firewire osv under installationen, eve plocka ur kort som inte behövs.

Jag tror inte på att problemet är hur det installeras, snarare vad som installeras.

Bara min tanke, som vanligt.

Tack för svar
Men jag tvivlar på det för vi har testat olika versioner av Windows 7 samt både 32 och 64 bit.

Visa signatur

Fractal Design R2 - Samsung 500 GB F3 - Gigabyte P55A-UD3 - Core i5 750 2.66 ghz - Asus 5850 - Corsair 4 GB 1600 mhz - Corsair 550 W - Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

Okej, då är det nog snarare en drivrutin som hamnar på tvären under installationen, eve ngn hårdvara i burken som är kass.

Prova om ni orkar stänga av allt som inte behövs och installera om igen, eve sätt sata enheterna som IDE i alla fall under installationen.

http://www.youtube.com/watch?v=s8QwamNU7fI hur man installerar via nätverket.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R4 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |